המחאות בעקבות רצח פלויד
המחאות בעקבות רצח פלוידצילום: HENRY NICHOLLS, רויטרס

תמלילים חדשים שפורסמו מחקירת מותו של ג'ורג פלויד, שהציתו מחאות קשות ברחבי ארה"ב, מגלים כיצד התעלמו השוטרים שחנקו אותו למוות מתחינותיו החוזרות ונשנות כי אינו מסוגל לנשום.

על פי התמלילים, שהוצאו ממצלמות הגוף שנשאו עליהם השוטרים, פלויד אמר לשוטרים לפחות 20 פעמים "איני יכול לנשום" והתחנן בפני השוטר דרק שובין כי יסיר את ברכו שלחצה על צווארו של פלויד.

בתגובה ענה לו שובין "אתה צריך הרבה חמצן על מנת לדבר". התמלילים מבהירים שפלויד ניסה לשתף פעולה עם השוטרים והודיע כי אינו מרגיש טוב. "הבטן שלי כואבת. הצוואר שלי כואב. הכל כואב. אני זקוק למים או משהו, בבקשה", אמר פלויד לשוטרים. לאחר מכן התחנן בפניהם שלא להכניס אותו לרכב המשטרה מאחר והוא קלסטרופובי.

כאשר השוטרים הבחינו כי פלויד מתעלף, התמלילים החדשים חושפים כי עוברי אורח שאלו אם לפלויד יש עדיין דופק. "הוא אפילו לא נושם כרגע. אתה חושב שזה מגניב?", שאל אחד מהם את השוטרים.

התמלילים מתפרשים על פני 82 עמודים, ומגלים גם את המילים האחרונות המצמררות בהן השתמש פלויד שניות לפני שאיבד את הכרתו, תוך שהוא בוכה. "אמא, אני אוהב אותך. תגידי לילדים שלי שאני אוהב אותם. אני מת", אמר פלויד בבכי לפני שאיבד את הכרתו.

השוטר דרק שובין מאשם ברצח מדרגה שניה ושלישית והריגה, בעוד שני השוטרים הנוספים שהיו איתו מואשמים בסיוע לרצח מדרגה שניה ובהריגה.