ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץצילום: Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי הקימו קרן סיוע לארגוני "החברה האזרחית" שתחל לקבל בקשות החל ממחר (ד').

ארגונים חברתיים שהכנסתם נפגעה בשיעור גבוה מ-25% יהיו זכאים למענקים בסכומים שבין 10,000 ל-400,000 שקלים.

לערוץ 7 נודע כי גם ארגוני השמאל הקיצוני המסייעים למסתננים הלא חוקיים ייכנסו לרשימת מקבלי המענקים.

על פי הקריטריונים החדשים שאישר השר ישראל כ"ץ, הארגונים הזכאים הם כאלו שהם ללא כוונות רווח ושמעל ל-50% מפעילותם היא מתן שירותים חברתיים לאוכלוסיות הזקוקות לסיוע, לפני ההגדרה של המבחנים, ושמחזור ההכנסות שלהם בשנת 2018 היה בין 500 אלף ל-20 מיליון שקלים.

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

מנכ''ל תנועת אם תרצו, מתן פלג, הגיב בחריפות על הענקת תקציבים ממשלתיים לארגונים תומכי מסתננים: ''שר האוצר של מדינת ישראל, נחמד שהחלטת יחד עם שר הרווחה ממפלגת העבודה איציק שמולי לחלק כספים לעמותות.

''אבל 'לא נסכים' בשום אופן שתחלקו כספי ציבור לעמותות שנהנות ממימון של ממשלות וישויות מדינתיות זרות", הוסיף פלג. ''ארגונים שתולים שמסובסדים על ידי גרמניה והאיחוד האירופי לא צריכים שגם דבורה מלוד תסבסד אותם''.

שפי פז הפעילה למען דרום תל אביב זעמה על הפרסום בערוץ 7, ומתחה ביקורת על שר האוצר ושר הרווחה. ''אם אתה ארגון חברה אזרחית ש'מטפל בפליטים ומבקשי מקלט' וחותר לאזרח אותם, תוכל לקבל בשביל זה מענק מאוצר המדינה. כי ככה ישראל כ״ץ ואיציק שמולי החליטו. זה אחד הקריטריונים להגשת בקשה למענק.

''תאמינו: שר האוצר של המפלגה 'הלאומית' תורם את כספי המסים שלנו לעמותות הזבל האנטי ציוניות שפועלות לאיזרוח המסתננים", הוסיפה פז שפרסמה את מספר הטלפון של כ''ץ וקראה לתומכי דרום תל אביב ''דברו איתו. תגידו לו מה דעתכם על ממשלה שמחבקת מסתננים''.

תגובת השר כ''ץ לכתבה טרם התקבלה