הרב אבינועם אלמגור
הרב אבינועם אלמגורצילום: שלומי ביטון

בני הנוער הלומדים בישיבות כבר מתכוננים לשנת הלימודים הבאה והורים רבים מביעים דאגה משליחת ילדיהם לפנימיות על רקע משבר הקורונה.

הרב אבינועם אלמגור, ראש ישיבת אמי"ת חברותא בכפר בתיה מספר לערוץ 7 כי "בשנה נורמלית הנתונים מראים שאחרי פסח הרשימות נסגרות ונשאר רק להכין את השנה הבאה יחד עם ההורים והתלמידים".

"כיום יותר ויותר הורים שואלים, חוששים, בודקים והדילמה אצלם גדולה לגבי איך וכיצד תתנהל השנה הבאה והאם נכון לשלוח את הילד למסגרת פנימייתית. המצב רק מחדד את הספק", מוסיף הרב אלמגור.

לדבריו, "עיקר החשש הוא אצל התלמידים שעולים לכיתה ט' ולא בקרב הורים שכבר מכירים את המערכת. מתוך 40 פניות לפני הקורונה, חלק גדול לא המשיכו בהתעניינות בגלל החשש מהפנימיה והקורונה. עכשיו זה נראה הרבה יותר טוב כי אנחנו מאתרים תלמידים בצורה אישית, יצאנו לקמפיין בעזרת תלמידי הישיבה בסגנון חבר מביא חבר".

להורים המודאגים מציג הצוות החינוכי תוכנית סדורה. "אנחנו עובדים בשני מתווים: אנחנו מתחילים לתכנן את השנה באופן רגיל מצד אחד ומצד שני מתכננים גם אפשרות אחרת. היות וישיבת אמית 'חברותא' היא יצירתית וכוללת הרבה יציאות החוצה, בנינו תוכנית אלטרנטיבית שכוללת מעטפת בריאותית מחד ומגשימה את חלומות הילדים שלנו מאידך. זה צריך להספיק כדי להרגיע את ההורים".

"יש אשליה שבבית הילד רגוע, אבל חסרה לו המעטפת הרגשית, הצרכים שלו כדי שיפרח בשנים הכי משמעותיות שלו. אני קורא להורים לחשוב על טובת הילד. להתייחס אל הקורונה בצורה הנכונה ולשלוח את הילדים לישיבות שיתנו להם מענה אמיתי כמו שהם זקוקים לו, בצורה הכי טובה גם לימודית וגם רגשית. שתהיה מעטפת שתיתן לו את הכלים הטובים ביותר להתפתח", מסכם הרב אלמגור.