אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

כ-100 ערבים תקפו לפני כשבועיים קבוצה של חקלאים יהודים בקרקע בין עץ אפרים לשערי תקווה בשומרון. אתמול (שני) עצרה המשטרה את היהודים שנאלצו לירות בנשק על מנת להבריח את התוקפים.

במהלך התקיפה הערבים יידו אבנים וסלעים לעבר החקלאים. כוחות מד"א פינו את הנפגעים לבית החולים מאיר בכפר סבא.

קבוצת החקלאים הצליחה להינצל מהלינץ' לאחר שמספר בוגרי צבא ביצעו ירי הגנתי מנשקם האישי ובכך הצילו את חייהם של חברי הקבוצה. לאחר האירוע דיווח ברשתות הערביות כי שניים מהתוקפים נפגעו מירי באירוע.

אתמול, כאמור, עצרו שוטרים מימ"ר ש"י את היהודים שנפגעו בלינץ', בחשד כי מהירי ההגנתי נפגעו שניים מהתוקפים הערבים.

נציין כי כבר לאחר האירוע נחקרו כל החקלאיים היהודים במשטרה ומסרו את גירסתם לאירוע, ולאחר חקירתם שוחררו. מעצרם של שניים מהיהודים הוארך ביומיים ומעצרו של חקלאי נוסף הוארך בחמישה ימים.

בדיון בבית המשפט פנתה אמו של אחד העצורים לשופטת אופיר כתבי-ריבלין: "אני מרגישה זכות להיות כאן ולשבת ליד דניאל ולא שמשטרת ישראל תבוא לנחם אותי. כאשר המתלונן לא נחקר אפילו, אני כאן בזכות. אני רוצה להודות למשפחה שהצילה את הילד שלי ושבזכותה הילד שלי חי.

"בתור אמא אין לי אלא להודות שדניאל הצליח להימלא יחד עם הנערים שהיו שם, ופתאום הגיעה לי הידיעה ואני מברכת שאני לא יושבת שבעה, ואני יושבת לידו ויש לי ילד בחיים, האם צריך מקרה של מוות ושאני אהיה עוד אחת מהרשימה?", תהתה האם.

העצורים, תושבי היישובים נוף איילון, טלמון ודולב, אחד מהם נשוי ואב ל-5 ילדים. כולם בוגרי צבא, חלקם בוגרי סיירות מובחרות ללא עבר פלילי.

בדיון ייצג את החקלאיים עו"ד עדי קידר מארגון חוננו. קידר הגיש ערר לבית המשפט המחוזי על הארכת מעצרם של החקלאיי.

בארגון חוננו תקפו בחריפות את המעצר, "משטרת ימ"ר ש"י מגבה את הטרור הערבי. אנו עומדים היום עם פה פעור נוכח החרפה שמובילים לנגד עינינו ימ"ר ש"י. צעירים יהודים בוגרי צבא שומרים על שטח בבעלות יהודית, מוצאים את עצמם מול נסיון לינץ' של המוני פורעים, מגיבים בצורה הכי מתבקשת ומאז חווים התעללות של ממש מצד המשטרה שאמורה להגן עליהם. היום יותר מתמיד רואים כיצד ימ"ר ש"י מגבה ומעודד את האלימות וההסתה הפלסטינית. בושה וחרפה".