הר הבית
הר הביתצילום: הדס פרוש, פלאש 90

136 רבנים מהציונות הדתית חידשו את המכתב ההיסטורי שנחתם על ידי הרבנים הראשיים לאחר מלחמת ששת הימים האוסר על כניסה לשטח הר הבית.

הרבנים מבקשים לחדש את המכתב עליו חתמו לאורך השנים הרבנים הראשיים לצד גדולי הרבנים משלל המגזרים.

על המכתב הנוכחי חתמו הרבנים הראשיים לישראל הנוכחיים, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו. אליהם הצטרפו ביוזמת ארגון 'מורא מקדש', כאמור, 136 רבנים מהציבור הדתי לאומי.

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

בין הרבנים שחתמו על המכתב המחודש לקראת צום תשעה באב נמצאים: הרב חיים שטיינר מישיבת מרכז הרב, הרב יהושע ויצמן ראש ישיבת מעלות, הרב אלי סדן ראש המכינה בעלי, הרב אליעזר איגרא והרב ציון לוז, דיינים בבית הדין הרבני הגדול, הרב צבי ישראל טאו נשיא ישיבת הר המור, הרב אמנון שוגרמן ראש ישיבת הגולן, הרב איתן איזמן מייסד רשת נעם צביה והרב נחום נריה ראש ישיבת תורה בציון.

בנוסף חתמו גם הרב רצון ערוסי רב העיר קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה וראש ישיבת עטרת נחמיה, הרב קלמן בר רב העיר נתניה, הרב יהושע רוזן מתלמידיו הבולטים של הרב צבי יהודה הכהן קוק, הרב שלמה לוי נשיא ישיבת קרית גת וראש הכולל בישיבת הר עציון, הרב יגאל קמינצקי רב גוש קטיף לשעבר.

בין הרבנים שחתמו על קריאת הרבנים ישנם רבנים שחתמו לראשונה על קריאה מעין זו כגון הרב מרדכי גרינברג נשיא ישיבת כרם ביבנה, והרב מנחם בורשטין ראש מכון פוע"ה.

מארגון מורא מקדש נמסר: "הרבנים שחתמו כעת על הכרוז המחודש לא חידשו דבר, הם רק הצטרפו לקריאת רוב ככל גדולי ישראל מכל המגזרים, שאסרו בכל תוקף להיכנס להר הבית. יש לציין, שבנוסף לרבנים שחתמו, היו רבים רבים שהזדהו, רק לא הרגישו בנח לחתום".

"רבני ישראל זצ"ל, ואלו שחיים עמנו היום לא הקלו ראש ולא התעלמו מהחרפה שבמצב זה שהערבים נמצאים בהר הבית", הוסיפו. "'על זה היה דווה לבנו, על הר ציון ששמם, שועלים הלכו בו'. אך עם זאת, הם קבעו שזה שהערבים מחללים אותו, זו לא סיבה שגם אנחנו נפגע בכבודו ויראתו, חלילה. דווקא השמירה על קדושת הר הבית היא הנותנת לנו את הזכות, הקשר והבעלות עליו. לא על ידי שנסתובב ונטייל בהר הבית נחזק את הריבונות במקום. אדרבה, כניסה להר הבית וחילול קדושתו מחלישים את אחיזתנו בהר. וכפי שכתב בספר חסידים: 'לא נהגו נכרים קלות ראש ובזיון בבית ה' עד שנהגו בו ישראל'".

עוד הוסיפו מ'מורא מקדש': "מובן שאין הר הבית שייך לערבים. אך את הריבונות על ההר צריכה לחזק מדינת ישראל. על הממשלה וכוחות הביטחון לעשות כל שניתן, על פי ההלכה, כדי להפסיק את חילול הקודש הנעשה בהר קודשנו על ידי הערבים".

"אי הכניסה להר הבית לא נובעת מתחושת ריחוק חלילה ממנו", אמרו. "אלא דווקא מעומק הערצתנו אל גדולתו הנשגבה, וכדברי מרן הראי"ה קוק זצ"ל: 'מה שאין אנחנו נכנסים לפנים מן הכותל, הוא לא מפני מיעוט זכויותינו ומיעוט קישורינו אל המקום הקדוש הזה, אלא מפני רוב הקישור שלנו אליו ואל רוממות קדושתו'".