טקס חילופי המפקדים
טקס חילופי המפקדיםצילום: דובר צה"ל

אל״ם יאיר צוקרמן סיים אתמול (שלישי) את תפקידו כמפקד בסיס ההכשרות של חטיבת הנח״ל, מתחיל את דרכו החדשה כמח״ט 6 ובמקומו נכנס סא"ל גיל ורנר.

אל טקס חילופי המפקדים בבא''ח הגיעו מפקד חטיבת הנח״ל אלוף משנה ישראל שומר, מפקד אוגדה 162 תא"ל סער צור, לוחמים וקצינים אותם הוביל צוקרמן בשנתיים האחרונות.

בין התהליכים שהוביל צוקרמן בבא''ח - הצבת הפלוגה במרכז והמפקדים מלפנים, דאגה לתשתיות ולסביבת ההכשרה והקפדה על פיקוד מוביל ללא פשרות בסטנדרטים.

״זכות גדולה עבורי לקבל את הפיקוד על הבא״ח, בסיס ׳לשם׳ שהיא אחת מאבני החושן. הבסיס בו גדלתי כחייל, המקום בו התחלתי את דרכי הפיקודית, מהווה עבורי בית ואני שמח לחזור אליו״, אמר מפקד הבא''ח הנכנס, סא״ל גיל ורנר שבין תפקידיו הרבים היה מפקד על מחזור טירונים בבא״ח ומפקד גדס״ר נח״ל, אותו הוביל להישגים מרשימים שכשהבולט ביניהם הוא ניצחון באליפות צה״ל האחרונה בכושר קרבי.

אל״ם צוקרמן אמר בטקס: ״מפקדי הפלוגות, המיטב של עם ישראל, נחושים, איתנים וחדורי שליחות. להיות מפקד בבא״ח זה אתגר- הנכם נמצאים בצומת החשובה ביותר של הנוער הישראלי. דאגו לנצל זאת היטב, דאגו להם, אתגרו אותם והטמיעו בהם ערכים. עשו הכל כדי להכשירם למלחמה. דאגתי להדגיש בפניכם כי יחד ורק יחד נצעיד את החטיבה ואת לוחמיה לפסגות חדשות״.

סער צור וגיל ורנר
סער צור וגיל ורנרצילום: דובר צה"ל

מח''ט הנח״ל, אל״ם ישראל שומר, אמר כי "דווקא בערב זה בו מפקדי ולוחמי החטיבה נמצאים בקצוות המבצעיים ביותר במדינת ישראל- בחברון, בשכם, בהר דב וסוריה, מתעצמת אצלי ההבנה כי המקום החשוב ביותר, המעצב ביותר, המשפיע ביותר בחטיבה הוא בית הספר להכשרות בא״ח 933״.

עוד אמר: ״צוקרמן, אתה מסיים היום דרך ארוכה בחטיבה, דרך של פיקוד, מלחמות, היתקלויות, הובלה והכשרת אנשינו להלחם ולהיות מפקדים, אתה ראוי לכל שבח והערכה ואין סמלי מלסיים פרק אדיר זה, כאן בבא״ח שלנו- המקום בו כל נחלאי מתחיל את דרכו במשפחה הלוחמת והירוקה. מאחל לך דרך צלחה בתפקידך כמח״ט ובטוח כי דרכינו ודרכי החטיבה עוד יצטלבו במעלה הדרך".

״ורנר, אתה מקבל היום את היקר והחשוב בחטיבה, נקודת ההשפעה העצומה בחטיבה ובצה״ל- הכשרת הלוחם והמפקד הישראלי והנחלאי. זהו אתגר עצום, אך אני בטוח שתיקח את האתגר הזה מהמקום המצויין שהוא נמצא בו ותעיף אותו אל על לפסגות והצטיינויות חדשות. בשם החטיבה כולה- מאחלים הצלחה וסומכים עלייך", הוסיף שומר.

סער צור ויאיר צוקרמן
סער צור ויאיר צוקרמןצילום: דובר צה"ל