הבהלה ב'דרייב אין' בשדרותיניב כליף | אפליקציית חמ"ל

מחבלים מרצועת עזה שיגרו הערב (ראשון) לפחות רקטה אחת לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה.

אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישוב איבים במועצת שעב הנגב. מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה והדי פיצוצים נשמעו באזור.

רסיסי היירוט נפלו באחד מרחובות העיר וגרמו נזק לכלי רכב. לא היו נפגעים בגוף.

הרקטה שוגרה לשדרות בזמן שעשרות רכבים שהו במתחם דרייב אין מיוחד שנחנך הערב ברחבת השוק העירוני וצפו בסרט.

מוקדם יותר היום נכנס לתפקידו החדש תת-אלוף נמרוד אלוני, מפקד אוגדת עזה, במקומו של תת-אלוף אליעזר טולדנו.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, אמר בטקס החילופים במחנה רעים: ''אנחנו לא מבטיחים שקט באזור בו יש סיבות ללחימה, אנחנו יודעים מה יש בצד השני, אנחנו מבטיחים לעשות הכל כדי להגן בצורה איכותית ולהיות מוכנים תמיד לכל פעולה שתידרש למול רצועת עזה. חובתנו, ביחד עם ההנהגה האזרחית, לאפשר לאזור עוטף עזה להמשיך ולשגשג ולפרוח ללא תלות המצב בעזה עצמה".

צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת עזה היוצא, תת-אלוף אליעזר טולדנו: "החלוצים החדשים, תושבי העוטף, קהילה יצרנית, חרוצה ובעלת חוסן 'של פעם' עומדת איתנה כקיר הברזל ומתרחבת ללא הפסק, 20 שנה הם יורים, 20 שנה אנחנו בונים. אני מבקש להודות באופן אישי לחמישה מנהיגים מופלאים, שותפיי למשימה, ראשי הרשויות. חבורת מנהיגים חזקה שמעניקה חוסן וצמיחה לאזור ולתושביו- תודה על הזכות להיות שותף שלכם, למדתי מכם.

''בזמן כהונתי כמפקד עוצבת 'שועלי האש', נקטו מנהיגי ארגוני הטרור, החמאס והג'יהאד האיסלאמי, באסטרטגיה של הפחדה והבהלה, הם כיוונו את האש לחוסננו, ירי רקטות ופצצות מרגמה המכוון לאזרחי ישראל. לחמאס לא אכפת מילדי רצועת עזה. עליהם לחדול מלחפור מנהרות כחיות השדה ולהשקיע את הבטון בבניית תשתיות לחסרי בית. עליהם לחדול מלייצר רקטות ולהשתמש בצינורות להקמת תשתית מים וביוב ראויה לילדיהם. עליהם לחדול מלזרוע משגרים ולקצור רקטות ולזרוע חיטה ולקצור תבואה", אמר טולדנו.

מפקד אוגדת עזה הנכנס, תת-אלוף נמרוד אלוני, סיפר בטקס: "למדתי את האוגדה ואת המערכות המבצעיות העוטפות אותה ביסודיות, אך גם למדתי כי במטה הפיקוד ולצידי במפקדת האוגדה נמצאים אנשים מעולים עמוסי ניסיון. אני סומך עליכם שתסייעו לי לאחוז בבטחה במשימה שלנו. בנופים האלה של מערב הנגב גדלתי, במשק של הוריי במושב ניר-משה, וברגבים היבשים של אדמות הלס למדתי לחרוש את התלם הראשון.

''זו זכות אדירה לחזור לכאן ולשתף פעולה עם ההתיישבות האיכותית שיש פה, כדי שחבל ארץ מקסים זה יוסיף לשגשג. לטקס צנוע זה מטרה אחת והיא להודות לך, אליעזר, על שליחותך בשנתיים האחרונות. תודה לך שהתמסרת בכל ליבך לאוגדה, לאנשיה ולתושבי הנגב המערבי ולמשימה.

''תודה על הובלת המאמץ לגילוי מנהרות ההתקפה של החמאס ביצירתיות, בנחישות ובשיתוף. תודה לך על שיפור מוכנות האוגדה לימי קרב. תחת מנהיגותך הפכה האוגדה לקטלנית יותר מסבב לסבב" הוסיף אלוני.