אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: איסטוק

מנחי תכנית היל"ה לנוער בסיכון קיבלו הערב (חמישי) בהפתעה הודעה בוואצפ על הכוונה לפטרם עוד הערב.

"מנחים יקרים, לאחר ישיבות ממושכות באוצר הוחלט שיוצאו מכתבי סיום ההעסקה לכלל אנשי התכנית.
המכתבים יוצאו לכולם בשעה הקרובה ושימוע יתקיים ביום ראשון.
''
אני מניח שיהיה לא פשוט לכולם, חשבתי שבאולימפוס יתגברו על האגו אבל כנראה שלא הצליחו. צריך לדעת שזו פגיעה בזכות חוק החינוך החובה ואני מקווה שהשלטונות יתעוררו", נאמר בהודעה.

חבר הכנסת גדעון סער מהליכוד הגיב למכתבי הפיטורים שנשלחו ל-1500 מורי פרויקט היל''ה. ''זה טירוף מערכות לשלוח הביתה את מורי פרוייקט היל״ה העושים עבודת קודש עם ילדים שזקוקים להם. אני שב וקורא לראש הממשלה נתניהו להתערב לאלתר במשבר למציאת פתרון כמו גם ליתר תוכניות החינוך שבסכנה", אמר סער.

תכנית היל"ה פועלת במסגרת אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון במינהל הפדגוגי במשרד החינוך ומופעלת על ידי החברה למתנסים ברחבי הארץ. התכנית פועלת ברחבי הארץ במסגרת היחידות לקידום נוער ברשויות המקומיות ובמוסדות חסות הנוער.

באתר משרד החינוך נאמר כי התכנית מופעלת כיום במאה חמישים ואחת רשויות מקומיות ובארבעים וחמישה מוסדות חסות הנוער, בתי כלא ובתי מעצר. לומדים בה למעלה מ-7,000 בני נוער. התכנית פועלת כיום במגזרי האוכלוסייה השונים כולל: נוער ותיק, נוער עולה דגש על יוצאי חבר המדינות ויוצאי אתיופיה, נוער מהמגזר הערבי הדרוזי והבדואי, ונוער מהמגזר החרדי.

בנט תקף את הממשלה בקול שבור: יש לנו עם שהולך ומת, תתחילו לעבודערוץ כנסת

יו"ר מפלגת ימינה, שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט, תקף אתמול את הממשלה בחריפות על רקע משבר הקורונה.

"אני בא עכשיו מסיור חנויות בירושלים. פגשתי בעל עסק ליודאיקה. הוא גמור. בן אדם בן 75, מזה הוא חי, מזה הוא משלם את שכר הדירה, מזה הוא קונה את הלחם. מה עשיתם ב-80 יום? כלום. מה עשיתם בחקירות האפידמיולוגיות? כלום", תקף בנט בקול שבור.

"תגידו, אתם מטורפים? מה עשיתם? אתם הורסים את החיים של מיליוני אזרחי מדינת ישראל. אתם הורגים אותם, אתם הורגים אותם מבפנים. עמותות וארגונים קורסים. עובדי 'קרן קרב', 'כנפיים של קרמבו', ילדים עם מוגבלויות לא מקבלים פתרונות כי אתם רבים ביניכם. אתם השתגעתם? מה עוד אני צריך לעשות? אלוהים ישמור''.

התכנית הוקמה בעקבות הצורך במתן מענה ייחודי לנוער שנשר מהמסגרות הפורמליות מסיבות שונות וקיים צורך לשלבו, ולאור הניסיון שהצטבר בפיתוח שירותי חינוך טיפול והשכלה לנוער מנותק, החליטה ועדה משותפת של משרד החינוך ומשרד האוצר, בשנת 1992 לפרסם את התכנית לראשונה.

"כיום, מהווה התוכנית מסגרת חינוכית ייחודית מוכרת לצורכי הקניית השכלה, כחלק ממענה הכולל של משרד החינוך, הרשויות המקומיות ורשת עתיד. ובבסיסה העיקרון של הקניית יכולות והשלמת פערים לנערות/נערים על מנת לחזק השתלבות חברתית ותעסוקתית עתידית.

קהילת מורי תכנית היל"ה הינה קהילה מקצועית המתמחה בחינוך והוראת בני נוער בסיכון ובנשירה. במסגרת התכנית עובדים כ- 1300 מורים העומדים בדרישות ההשכלה הפורמליות של משרד החינוך".