נתניהו בביקור ברמלה
נתניהו בביקור ברמלהצילום: יוסי אלוני, פלאש 90

גוש הימין יפורק? הדהירה לבחירות רביעיות יוצרת תסכול רב במפלגות החרדיות על ראש הממשלה נתניהו ובשיחות סגורות הם מבהירים כי הלויאליות כלפיו תיסדק.

"שכבנו עבורו על הגדר שוב ושוב ושוב לאורך שלש מערכות בחירות. מתי שרצה אותנו - הוא קיבל אותנו. עוד חתימות, עוד כינוסי הגוש, עוד ישיבות משותפות עקרות, והכל כדי להבטיח את ניצחונו. עכשיו הוא גומל לנו רעה תחת טובה כשהוא מבקש לפרק את הכל בשל חשבונות פוליטיים", אומר בכיר במפלגה לערוץ 7.

"אז כן, אנחנו מאד מאוכזבים ממנו. אנחנו מבינים שאין לנו עתיד פוליטי עם השמאל הישראלי כפי שהוא נראה עכשיו, אבל אני מאמין שאם נתניהו יוביל לבחירות אנחנו נהיה משוחררים מכל התחייבות כלפיו ונתנהל על פי השיקול האישי בלבד. הלויאליות שהפגנו כלפיו - תיסדק".

ביום חמישי האחרון נועדו ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר השיכון יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בבית 'דגל התורה' בבני ברק.

השלושה דנו בנושאים הפוליטיים שעל סדר היום, במטרה לתאם עמדות, וזאת בשל החשש שמשבר תקציב המדינה יוביל לבחירות.

בסיום פגישתם קראו השלושה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ לא לגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת, "אזרחי ישראל מתמודדים בימים אלה עם בעיות קשות, בריאותיות וכלכליות, ועצם המחשבה ללכת למערכת בחירות בעת הזאת הינה טירוף מוחלט".

"זה הזמן לפנות כל דבר אחר, להביא לאישור דחוף של תקציב המדינה, בכדי שנוכל להתמקד באתגרי המשק ומערכת הבריאות, נוכח משבר הקורונה שפוקד את אזרחי ישראל ואת כל העולם. לא נשתף פעולה עם כל יוזמה להקדמת הבחירות ואנו נעשה הכל למנוע בחירות", הוסיפו.

בהודעה נאמר עוד כי ראשי סיעות ש"ס ויהדות התורה קוראים לרה"מ בנימין נתניהו ולעמיתו רה"מ החלופי ושר הביטחון בני גנץ, לגלות אחריות לאומית, להתכנס יחדיו על מנת להגיע לפתרון מוסכם ומניעת הליכה לבחירות מיותרות. "על אף שלמפלגות החרדיות אין מה לחשוש מבחירות, טובת אזרחי ישראל לנגד עינינו".