בני גנץ
בני גנץצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר יזהר שי (כחול לבן) מודה כי בשלב הנוכחי קשה להאמין שיושב ראש מפלגתו, שר הביטחון בני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא.

"כל עוד הצד השני עושה תרגילים ומנסה להתחמק בכל דרך אפשרית מההסכם, אני לא יכול להיות סמוך ובטוח שגנץ היה בסוף ראש הממשלה", דברי שי בראיון לכאן ב'.

הוא התייחס לסוגיית התקציב ואמר: "אנחנו מדברים על תקציב שייקח את ישראל עד לסוף 2021, כל בכירי האוצר תומכים בזה. שר האוצר וראש הממשלה צריכים להתרגל לעבוד איתנו בשותפות, שהוכתבה והוגדרה בחוק ובהסכם קואליציוני".

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב בראיון ברדיו 103FM להצעה לדחיית התקציב ואמר: "אנחנו נצטרך להבין את הכוונות: אם זו קריאה טרומית, אז נתכנס ונחליט".

"ממשלת אחדות זו שותפות לא פשוטה. אם שותף רוצה בחירות ממניעים לא הגיוניים - נלך לבחירות", דברי ניסנקורן.

סיעת ״דרך ארץ״ של צבי האוזר ויועז הנדל פנתה אמש (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה את תמיכת הליכוד בקידום החוק לדחיית תקציב המדינה, עד קריאה שנייה ושלישית.

צעד זה יאפשר לליכוד ולכחול לבן את תקופת הזמן, במקביל לקידום החוק, להגיע לפתרון המחלוקות ביניהן כדי להבטיח תפקוד שוטף של הממשלה ולמנוע בחירות.

ראש הממשלה נתניהו נענה לבקשה וכך גם שר הביטחון בני גנץ. המשמעות היא שהצעת החוק תקבל פטור מחובת הנחה ותעלה ביום רביעי לקריאה טרומית במליאת הכנסת.

שר התקשורת יועז הנדל אמר כי ''בחירות בעת הזו הן פגיעה אנושה באינטרס הלאומי ובציבור הישראלי. נעשה כל מאמץ כדי למנוע את טירוף הדעת שבהליכה לבחירות רביעיות בעיצומו של משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים''.

יו״ר ש''ס, שר הפנים אריה אריה דרעי, הודיע כי סיעת ש''ס תתמוך בקריאה הטרומית ובקריאה ראשונה בהצעת החוק של סיעת ׳דרך ארץ׳ לדחיית מועד תקציב המדינה. גם מפלגת יהדות התורה צפויה לתמוך.