חתונה
חתונהצילום: ISTOCK

לקראת ט”ו באב מפרסת הלמ"ס לקט נתונים בנוגע לנישואין בישראל. הנתונים שהתפרסמו השנה מלמדים על עוד ירידה בשיעור הנישואין בישראל.

הרב חיים נבון, העוסק רבות בתהליכים העוברים על מבנה המשפחה במאה העשרים ואחת, כתב באתר 'מידה', כי "הירידה בשיעור הנישואין בישראל מתונה יותר ממה שמתרחש ברוב מדינות המערב. נכון שיש עלייה במספר הישראלים שמתחתנים בנישואין אלטרנטיביים, שלא מוכרים על ידי המדינה, אך בכל מקרה מדובר במספרים קטנים מאוד. ייתכן שצריך לאפשר בישראל נישואין אזרחיים, אבל לא בגלל הסיבה הזו. זה לא מה שיעלה את שיעור הנישואין הכללי".

לדבריו, "הלמ”ס מציינת גם שהנשואים בישראל הרבה יותר מאושרים בממוצע מאשר הפנויים. הממצא הזה הולם מחקרים רבים שנעשו בעולם, והוא מבטא זיקה סיבתית כפולה: מצד אחד, לאנשים מאושרים קל יותר להתחתן; מצד שני, הנישואין הופכים אותם עוד יותר מאושרים. גברים ונשים נשואים הם בריאים יותר, מאושרים יותר ומאריכי ימים יותר מגברים ונשים שאינם נשואים".

הרב נבון מוסיף כי "כל זה נכון רק בממוצע, וצריך לזכור את הפרופסור לסטטיסטיקה שטבע בבריכה שעומקה הממוצע חצי מטר. ובכל זאת, הנתון הזה מלמד שלמשבר הנישואין בחברה המערבית יש השלכה ישירה על איכות החיים בחברה שלנו; וזאת מלבד השלכות אחרות, חשובות אפילו יותר".

"
אני מעז לשער", מסכם הרב נבון, "שכאשר היסטוריונים ידברו בעוד אלף שנים על התקופה שלנו, הם לא ידברו על הקורונה, אלא על משבר המשפחה והילודה, שמחולל שינוי טקטוני כביר בעולם כולו. וכאשר ישאלו אותם תלמידיהם מה אמרו ומה עשו בני המאה העשרים ואחת לנוכח המשבר הזה, יענו להם מוריהם במבוכה: הם היו עסוקים בוויכוחים על הציוצים של טראמפ ועל הסיגרים של ביבי".

מחפשים זוגיות ועדיין לא הצטרפתם לפרויקט 252? הצטרפו עכשיו.