אומן
אומןISTOCK

כ-200 ישראלים חסידי ברסלב שעוכבו היום (חמישי) בשדות תעופה באוקראינה, הורשו להיכנס למדינה ועושים את דרכם לעיר אומן.

החלטת אוקראינה להכניס את החסידים התקבלה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פעל בנושא והבטיח לגבש מתווה שיאפשר את נסיעת החסידים לאומן לקראת ראש השנה.

ראש הסגל של ראש הממשלה, אשר חיון, התקשר לרב שלום ארוש, אחד ממנהיגי חסידות ברסלב, סיפר על ההתפתחויות בנושא הנסיעה לאומן והבטיח כי המתווה יובא לדיון בקבינט הקורונה ביום ראשון הקרוב.

מנחם, חסיד ברסלב שעוכב באחד משדות התעופה באוקראינה, סיפר מוקדם יותר היום לרדיו 103FM: ''לקחו את כל הדרכונים של כולם, ייבשו אותנו למשך שמונה שעות, ואחרי שבע שעות התחילו לתחקר אחד אחד.

''לקחו מאיתנו טביעות אצבע. כל מי שדיברתי איתו וכאלה שדיברו עם השגריר הישראלי, הם אמרו שאם נתניהו לא היה מתקשר לנשיא אוקראינה, אם יש לכם מישהו שיש אליו טענות זה רק אליו".

מנחם המשיך וסיפר, "הכניסו אותנו להאנגר שאנחנו נשב בו עד יום ראשון כי רק ביום ראשון יש טיסה חזרה, אנשים ישבו על הרצפה כמו כלבים, אנחנו שלושים איש, אנשים התעלפו ואיבדו את ההכרה הם הואילו להכניס לנו עשרה בקבוקי מיץ, הדרך שהם מתייחסים אלינו היא זוועה.

''הביאו לי חצי צבא, העמידו שתי שורות של שוטרים, הוציאו אזיקים, הוציאו מזוודה ואמרו לי או שאתה נכנס להאנגר או שאתה מקבל ויזה שחורה עם איסור כניסה לחמש שנים לאוקראינה, הם מאלצים אותנו לשלם על הכרטיס שלנו חזרה לישראל. החום פה בלתי נסבל יש פה אנשים מבוגרים אחרי התקף לב ולא מעניין אותם כלום", תיאר מנחם.

כאמור, בסופו של דבר נכנסו כל החסידים לאוקראינה ונסעו לעיר אומן כדי לשהות ליד קברו של רבי נחמן מברסלב.