אהוביה סנדק
אהוביה סנדקצילום: באדיבות המשפחה

משפחתו של אהוביה סנדק ז"ל הגישה היום (שלישי) תלונה למח"ש נגד השוטרים שהיו מעורבים באירוע בו נהרג בנם, באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו - בגין עבירת רצח.

בתלונה נכתב, "המידע שנמצא ברשותנו כעת ואין ספק כי נמצא גם בידי רשויות החקירה מלמד ברורות כדלקמן: הרכב המשטרתי נגח מאחור ברכב בו נסעו הנערים. הנגיחה בוצעה במהירות גבוהה. הנגיחה הדפה עשרות מטרים את הרכב בו נסעו הנערים. כתוצאה מהניגוח נהרג אהוביה ז"ל".

"נסיבות אלו מקימות חזקה לאדישות מצד השוטר המנגח לתוצאה המסתברת ביותר של מוות. עם כל הכאב בהחשדה של שוטר בעבירת רצח, זו המסקנה העולה ברורות מתוך הראיות ואין מנוס מחקירה באישום זה", ציין עו"ד יאדו. בנוסף דרש עורך הדין לעצור את השוטרים ולנהל את החקירה כשהם עצורים.

"הגשנו במשרדי מח"ש בירושלים תלונה על רצח בגין ההרג של אהוביה סנדק אתמול במרדף המשטרתי", מסר עורך הדין. "התלונה מוגשת אחרי שביצענו חקירות גם באמצעות אנשי מקצוע לגבי אירוע. יש ראיות טובות וברורות שאנחנו מניחים שנמצאים גם בידי מח"ש, שמקימות את הרכבים העובדתיים של עבירת הרצח, הראיות מקימות חזקה לאדישות לגבי התוצאה המסתברת של מוות, מכאן יש לחקור בחשד לרצח וממילא יש לעצור את החשודים".

"יש לאסוף את כל הראיות מהזירה אנחנו מאמינים ומקווים שתעשה חקירה אפקטיבית. אנחנו חושבים שהחקירה יכולה להיות קצרה מאוד הנתונים בשטח הם מאוד מאוד ברורים אנחנו כמובן דרשנו שהמשטרה תמשוך ידיה מכל פעילות חקירה של המוות הזה שללא ספק נגרם מתוצאה ממעשה של שוטר." הוסיף יאדו.

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים לעבר רכב בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בסמוך למקום ביצע חסימה של ציר הנסיעה עם הרכב המשטרתי. משזיהו את הרכב עם החשודים הורו לו לעצור, אולם נהג הרכב לא נענה להוראת השוטרים והמשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא עוקף את החסימה בנסיעה על שולי הכביש וממשיך במנוסתו. הבלשים החלו בנסיעה בעקבותיו ובסמוך לצומת רימונים התרחשה תאונה במהלכה הרכב האזרחי התהפך. במקום נקבע מותו של אחד הנוסעים ו-4 מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.
חוקרי מז"פ, בוחני התנועה וגורמי חקירה נוספים הגיעו לזירת התאונה לאיסוף ממצאים ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת"/