זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר ההשכלה הגבוהה ומשאבי המים זאב אלקין התפטר הערב (רביעי) מהממשלה ועזב את מפלגת הליכוד, והוא יודיע מיד על הצטרפותו למפלגת "תקווה חדשה - אחדות לישראל", בראשות גדעון סער.

אלקין הגיש לנתניהו הערב את מכתב ההתפטרות שלו וכתב כי "לצערי, בשנתיים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה, אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים שלך והגחמות של סביבתך הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת ההחלטות, שמשמעותם לעיתים קרובות קריטית עבור מדינת ישראל ואזרחיה. כמי שצופה בתהליך המסוכן הזה מקרוב אני מודאג יותר ויותר, והאמון שלי בך ובכנות כוונותיך נסדק יותר ויותר. השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי, ואף גובר עליו יותר ויותר".

מכתב ההתפטרות של אלקין

"אינני יכול עוד לקרוא לאזרחי ישראל להצביע עבורך ולהיות שקט שתפעל למענם ולא למען האינטרס האישי שלך על חשבונם", תקף אלקין. "אינני יכול לעשות שקר בנפשי ולקרוא לאזרחי המדינה להפקיד את גורלם בידי מישהו שהפסקתי להאמין בו ולסמוך עליו".

בליכוד תקפו את שר ההשכלה הגבוהה בעקבות המהלך: "אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון סער רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג'וב שרצה. המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים, גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל".

בכירים בליכוד תקפו בשיחה עם ערוץ 7 את התנהלותו של גדעון סער בימים האחרונים. "סער רקם במשך השנים האחרונות תוכנית מתחת לאף של נתניהו. למרות כל האזהרות נתניהו לא עשה בנידון דבר והתעסק רק בבנט", אמרו הגורמים.

הבוקר הודיעה ח"כ שרן השכל על התפטרותה מהליכוד ועל חבירתה למפלגתו של סער. לפניה הצטרפו לסער מהליכוד גם מיכל שיר וחברת הכנסת יפעת שאשא ביטון.