עפר שלח, יו"ר מפלגת 'תנופה', הודיע אחר הצהריים (שלישי) על הצטרפותה של תא"ל במיל' רות מלכי-ירון (63) לרשימת 'תנופה' לכנסת ה-24.

ירון מסרה, "אני שמחה מאוד להצטרף היום למפלגת 'תנופה' בראשותו של עפר שלח, אותו אני מכירה למעלה מ-20 שנה. עפר הוכיח לאורך כל הדרך את האמינות שלו, יכולת ביצוע גבוהה, יכולת הבנה עמוקה – הן של רעיונות עמוקים והן את היכולת ליישם אותם בשדה הפוליטי, זה לא דבר קל ערך בימים אלה".

"אני שמחה להצטרף אחרי כל התפקידים שעשיתי במשרד החוץ, בצבא ובשירות המדינה, כי אני מבינה שהיום, אחרי שנת הקורונה הקשה שאנחנו עוברים, החוזה בין האזרח למדינה נשבר. יש צורך לחדש אותו בכל התחומים - החברתיים, הכלכליים, ולהצעיד את המדינה קדימה. אני כאן כדי להירתם, כדי לעבוד, ויחד איתך עפר נצליח", הוסיפה.

עפר שלח, יו"ר מפלגת תנופה: "אני מקדם בברכה למשפחת 'תנופה' את חברתי רות ירון. אני מכיר את רות שנים רבות, מאז שהייתה האישה הראשונה בתפקיד דובר צה"ל. לתפקיד הזה קדמו קריירה ארוכה ומפוארת בשירות החוץ, והקמת תכנית "צוערים לשירות המדינה". רות היא אישה שמגלמת את שירות המדינה, את הערך שבו ואת חשיבותו לחיים הישראליים. יכולות הביצוע שהראתה לכל אורך הקריירה שלה, יחד עם תבונתה, ישירותה וכנותה, אלה התכונות שעושות אותה למועמדת שהמערכת הפוליטית, ומפלגת תנופה, יתברכו בה"

מלכי-ירון, נשואה + 2 ילדים ו-3 נכדים, נולדה באלג'יריה ועלתה לישראל בשנת 1961 וגדלה בבאר שבע. רות בעלת תואר ראשון במדע המדינה וביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני במדע המדינה ובביטחון לאומי מטעם אוניברסיטת חיפה, ובוגרת האקדמיה למשא ומתן של האו"ם.

בתפקידיה לאורך השנים כיהנה רות ירון כדוברת צה"ל וחברת פורום מטכ"ל – כיהנה כאישה ראשונה בתפקידם אלה (2002-2005) שירתה כ-20 שנה בשירות החוץ הדיפלומטי בתפקידים בכירים. הבולטים שבהם: דוברת השגרירות הישראלית בוושינגטון בזמן שיחות השלום, ומנהלת מחלקת ירדן במהלך המו"מ ביישום הסכם השלום.