רמי לוי
רמי לויצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

איש העסקים רמי לוי שנהפך השבוע לבעל השליטה בחברת התעופה והתיירות "ישראייר", הודיע כי החברה תפסיק ככל הנראה לטוס בשבת.

בראיון למגזין "דה-מרקר" אמר לוי כי "עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא זה, אבל כל העסקים שלי לא עובדים בשבת. יש שבעה ימים בשבוע ויום אחד מתוכם הוא יום חופש. ביום הזה אנשים צריכים לנוח, ללכת לים או לבריכה או להיות עם המשפחה''.

לוי שאל השבוע את מנכ''ל ישראייר אורי סירקיס מהו שיעור הטיסות בשבת מכלל הטיסות של החברה, והתברר שמדובר על 10%. "אם החברה תפסיק לטוס בשבת אני אביא 30% תוספת טיסות, שיגיעו מאנשים שלא טסים בשבת. אנחנו יכולים למשל להקים מלונות בקפריסין, ביוון ובדובאי ובכל מיני מקומות עבור ישראלים שלא טסים בשבת ורוצים בתי מלון כשרים''.

רמי לוי הסביר: "בסופו של דבר אנחנו נמצאים בישראל, רוב האוכלוסייה כאן מסורתית ו–95% מהעסקים סגורים בשבת. למשל, אנחנו רואים שדווקא רשתות מזון שעובדות בשבת מוגבלות במחזור שלהן. אני רוצה לשרת את כל האוכלוסייה בישראל ללא יוצא מהכלל - ערבים, חרדים או חילונים".

לוי נשאל מה עם לשרת את אלה שרוצים לטוס בשבת, והשיב כי "למי שטס בשבת תהיה אלטרנטיבה לא לטוס אצלי אלא עם חברה אחרת. אבל אם אני פועל בשבת - הציבור הדתי לא יוכל לטוס אתנו".

כפי שעשה בתקשורת, בפארם ובמרכולים שלו, גם בישראייר רמי לוי מתכנן לפנות למעמד הבינוני ומטה ונתת לו את האפשרות לנפוש בחו"ל בזול. ''המוטו שלי בישראייר לא יהיה שונה ממה שעשיתי בשוקי התקשורת, הפארם והסופרמרקטים", אמר.