יפעת ארליך
יפעת ארליךצילום: פלאש 90

קבוצת "ישראל היום" הודיעה היום (חמישי) על הצטרפותה של העיתונאית והסופרת יפעת ארליך.

ארליך (43), הוא עיתונאית ותיקה בתקשורת הישראלית, סופרת ופובליציסטית שעוסקת בשלל נושאים בסדר היום התקשורתי. בעלת תואר ראשון בפיזיקה ובמחשבת ישראל ותואר שני ביהדות זמננו מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

ב-2003 בתחילת דרכה העיתונאית השתתפה בהגשת תוכנית האירוח "הצנועות והחסודות" בערוץ התכלת. הייתה חברת פאנל בתוכנית הבוקר של מרב מיכאלי בערוץ 10, ובעלת טורים פובליציסטיים באתר nrg ובאתר ynet.

לאחר מכן, שימשה עד סוף 2010 כעיתונאית ב"מקור ראשון", חברת פאנל קבועה בתוכנית "מועצת החכמים" בערוץ עשר, הגישה פינה על פרשת השבוע בתוכנית "בחצי היום" ברשת ב' , השתתפה ב"ועדה המסדרת" בתוכנית "סדר יום" של קרן נויבך והייתה חלק מצוות "360", תוכנית תחקירים של "רשת", כחברת מערכת, כתבת ותחקירנית.

בשנת 2011 שבה לפרסם כתבות תחקיר ומגזין ב"מקור ראשון" ובהמשך גם ב"מעריב". בשנת 2014 שימשה ארליך כעיתונאית חוקרת לתוכנית "המערכת עם מיקי חימוביץ'" בערוץ 2. בשש השנים האחרונות כתבה ב"ידיעות אחרונות" כתבות מגזין וטורי דעה.

ארליך, עסקה בכתבות תחקיר בנושאים חברתיים, בין השאר בסוגיות רגישות בחברה הדתית כמו הפלות יזומות, גירושים, חשיפת כתות, העתקות בבחינות בגרות, רצח נשים אתיופיות והרחקה של תלמידים מישיבות תיכוניות. בין חשיפותיה ותחקירה הרבים: תיעוד מבפנים של "נשות השאלים", ראיון עם "אמא טליבאן" שהורשעה בהזנחת ילדיה, ותחקיר על תעלומתו מותו של הרב משה טלבי שנמצא ירוי בצומת ברבבה.

התחקיר הוביל לפתיחת התיק בידי הפרקליטות ולהכרת משרד הביטחון בטלבי כנפגע טרור, תחקיר על קהילת "לב טהור" בקנדה, כתבה על מרגלית הר-שפי, שבה נחשף מידע חדש על השב"כ, ולאחרונה ארליך פרסמה תחקיר שחשף לראשונה את תביעת הדיבה בו נחשפו החיילים שהגישו תביעה דיבה נגד שוברים שתיקה וחברם לטנק.

בין ספריה "מה יקרה אם אמות מחר בבוקר" - סיפור חייה של דפנה מאיר, "כמה מוכר, כמה זר" ו-"שמיים שאין להם חוף", המתאר את סיפור חייו של רב-סרן בניה שראל, מפקד פלס"ר גבעתי שנהרג בקרב רפיח במהלך מבצע צוק איתן.

העורך הראשי של 'ישראל היום' בועז ביסמוט מסר: "אני שמח לבשר על הצטרפותה של יפעת ארליך לנבחרת כותבי ופרשני 'ישראל היום', העיתון המוביל והמשפיע בתקשורת הישראלית. ארליך מביאה איתה ניסיון וידע רחב, מה שיוסיף לשדרוג העיתון".

יפעת ארליך מסרה "אני שמחה מאוד להצטרף לעיתון מוביל בישראל ולכותבים המשובחים שבו. מתרגשת ומצפה לקראת המשך עשייה עיתונאית משמעותית בישראל היום".