בשבת נכנסו כוחות אמריקניים לבגדד וזאת בתום השגת השליטה על נמל התעופה הסמוך לבגדד.
מתמונות ששודרו בכל אמצעי התקשורת בעולם נראו כלי רכב משוריינים רבים של הצבא העיראקי פגועים ומושמדים. מדובר בנגמ"שי BRDM-2 ו-BMP-1 וכן טנקי T-62.

עפ"י התמונות נראה כי כלי הרכב ניזוקו מהתקפות אוויריות בטרם כניסת הכוחות ולא מקרבות כנגד צבא אמריקני.

משידורי אמצעי התקשורת הבינלאומיים, נכנסו האמריקנים בשני ראשים לבגדד. כוח אחד נכנס מדרום-מערב דרך נמל התעופה. כח שני נכנס מדרום, דרך כביש מס' 8 הראשי. שני כוחות אלה אמורים לחבור מאוחר יותר ויתכן כי ימשיכו צפון מזרחה לעבר המעבר על נהר חידקל.

יתכן כי כבר בשעות הקרובות ייכנסו כוחות אמריקנים נוספים לתוך בגדד, מכיוון דרום-מזרח, מהאוטוסטרדה המחברת את בגדד עם העיר כות, עליה השתלטו בימים האחרונים כוחות מדוויזיה 1 של הנחתים.

דווח כי בד בבד עם כניסת הכוחות לבגדד עסקו נחתים אמריקניים בחיפושים אחר נשק כימי בעיירה המרוחקת כ 80 ק"מ דרומית מזרחית למקום. החיפושים נערכים בחצר בית ספר לבנות וגורמים בכוח הנחתים מסרו כי החיפושים נערכים לאור מידע מודיעיני מגורם ששירת בכוחות העירקיים המיוחדים, הוטמן בחצר בית הספר.

"אנשיו של סדאם הרסו אחד מקירות בבית הספר לבנות לפני כחודשיים, הסתירו דבר-מה בחצר ואז כיסו את המקום בבטון, בפעולה שנמשכה שלושה לילות", מסר הגורם העירקי.

"אין לנו מושג מה אנו עומדים לחשוף, אך פתחנו בחפירות ונראה מה נמצא", ציין הגנרל ג'יימס מאטיס מפקד דיוויזיית הנחתים, הכוח היבשתי העיקרי של הנחתים בעיראק.

הנחתים, לבושים חליפות מגן, החלו בקידוחים דרך כיסוי הבטון בחצר בית הספר בעיירה 80 ק"מ דרומית-מזרחית לבגדאד, ולדבריהם התקדמות העבודות איטית משום שמתחת למעטה הבטון ישנם חיזוקים של מוטות מפלדה.

לדברי הגנרל מאטיס כאשר התקרבו הנחתים לבית הספר, הצביעו תושבי הכפר עזיזה על מסיכת אב"כ של חייל אמריקני, ובסימני ידיים הצביעו על בית הספר לבנות בכפר.