התפרעויות בעכו
התפרעויות בעכוצילום: Roni Ofer/Flash90

הנרצח השני מפרעות הערבים במבצע שומר החומות: אבי הר אבן שנפצע קשה בשריפת מלון בעכו נפטר הערב (ראשון) מפצעיו בבית החולים רמב''ם, בגיל 84.

אבי הר אבן, חתן פרס ביטחון ישראל, נפצע קשה בשריפת מלון בעכו שנגרמה מבקבוק תבערה שהשליכו ערבים לפני כשלושה שבועות לתוך מלון האפנדי בעכו. בשריפה נפגעו קל גם בן 17 ובת 76 משאיפת עשן.

הר אבן נפטר כשמשפחתו הקרובה לידו, במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב''ם בחיפה. הוא היה מורדם ומונשם לאורך השבועות האחרונים וסבל מכוויות ושאיפת עשן.

בהתפרעויות הערבים בעכו הוצתו גם נקודת המשטרה בעיר ומסעדת "אורי בורי", ובית המלון אפנדי הושחת.

ממשפחתו של אבן הר אבן נמסר: ''בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של אבי הר-אבן שנפטר הערב מפצעיו בבית החולים רמב״ם. המשפחה מבקשת להודות לצוות בית החולים על הטיפול במסור והמקצועי באבי לאורך השבועות האחרונים, זאת בנוסף לרבים שהתפללו ודרשו בשלומו''.

שר הביטחון בני גנץ ספד לאבי הר אבן וסיפר: ''שמעתי בצער רב על מותו של אבי הר-אבן, חתן פרס ביטחון ישראל, מנהל סוכנות החלל לשעבר ומי שתרם רבות לביטחון ישראל בדרכים שחלקן לעולם לא יסופרו. אבי, שנפגע במהומות בעכו ומת מפצעיו, היה גיבור ישראל. כשנעניק את הפרס לזוכים השנה נזכור אותו ואת תרומתו''.

שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ ספד: ''אבי הר אבן, חתן פרס ישראל, נרצח על ידי פורעים ערבים. זהו טרור לכל דבר ועניין ואני מצפה מכוחות הביטחון והאכיפה לפעול בצורה תקיפה על מנת למצות את הדין עם המחבלים שרצחו אותו. יהי זכרו ברוך''.

ח"כ אופיר סופר מסיעת הציונות הדתית: ''משתתף בצער משפחתו של אבי הר-אבן הי"ד שנרצח בידי פורעים ערבים בעיר עכו. רציחתם של אבי הר-אבן ויגאל יהושע הי"ד, היא תזכורת נוספת מול איזה אויב אכזר אנו ניצבים. יהי זכרו ברוך''.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: ''משתתף בצערם העמוק של משפחתו של אבי הר אבן הי"ד, חתן פרס ביטחון ישראל, שתרם רבות למדינת ישראל ונפצע קשה בפרעות בעכו. אבי נאבק על חייו במשך שלושה שבועות והערב נפטר. עלינו לטפל ביד קשה וללא פשרות בטרור. יהי זכרו ברוך''.