יוסי דגן באביתר: אובססיה של הדרג הפוליטי להרוס את היישוב

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העביר הבוקר (שני) את לשכתו לישוב אביתר שהוקם לפני כארבעה שבועות.

את פגישת העבודה הראשונה קיים דגן עם ח"כ משה ארבל מש"ס שהגיע לחזק את הישוב ואף השתתף יחד עם ראש מועצת שומרון בקביעת המזוזה.

העברת הלשכה נעשתה לאחר שהוטל על הישוב צו תיחום חריג, שמשמעותו היא שבתוך שמונה ימים ממועד פרסום ההכרזה לא יכנס איש לתחום היישוב ולא ישהה בו ואף מי ששוהה בו יחויב בעזיבה עם חפציו, לא יתאפשר להכניס רכוש או להיכנס פיזית למקום לאחר מכן.

הישוב אביתר הוקם מיד לאחר רצח אביתר בורובסקי בפיגוע דקירה בצומת תפוח לפני 8 שנים, ובנייתו חודשה לפני כחודש לאחר רצח יהודה גואטה בפיגוע הירי בצומת תפוח. במקום נסללו כבישים והוקמו פעוטון, בית מדרש, תשתיות מים, חשמל ואינטרנט ומתגוררות בו לא פחות מ-47 משפחות.

ראש המועצה האזורית שומרון הסביר את החלטתו: "הישוב אביתר הוקם מיד לאחר הפיגוע הנפשע שבו נרצח יהודה גואטה הי"ד בצומת תפוח, אנחנו יהודים ציוניים, עם ישראל מחפש להוסיף טוב ואור בעולם. זה דבר כל כך מרגש שתוך חודש יש כאן 47 משפחות עם מעון, מוסדות ציבור, ישיבה שקמה כאן, יהודים שבאו לבנות את א"י, זוהי תשובה ציונית נכונה לרצח שהיה כאן.

''אני מתבייש שאני רואה איך בכל הדיונים המנהל האזרחי אומר שאין כוח אדם, המנהל האזרחי לא יכול להציל מיליוני דונם משטחי C מהשתלטות פלסטינית, וכאן יש אובססיה שכנראה מגיעה מהדרג הפוליטי להרוס את המקום הנפלא הזה, להעיף את האנשים היקרים האלה מכאן''.

דגן סיפר: ''אני העברתי לכאן את הלשכה שלי לחזק את האנשים האלה, ובכדי להעביר את הקריאה הגדולה לשרי הממשלה - הסירו את ידיכם מאביתר, המקום הזה צריך לקום בלי קשר לפיגוע, ובוודאי ובוודאי שאחרי פיגוע לא יתכן שמדינת ישראל תהיה עסוקה לא באיום האיראני, לא באיום מעזה, לא באיום של רוצחי היהודים בלוד, הם עסוקים בלעקור ממקומו ישוב שמוקם בשטח שאפשר להסדיר אותו, לזכר שני אנשים שנרצחו, אביתר בורובסקי ויהודה גואטה הי"ד. אני קורא לממשלה להתעשת. אני קורא לממשלת ישראל ללמוד מהתושבים כאן ערכים, ללמוד מהם ציונות, זוהי הציונות האמיתית של 2021 ואותם צריך לחזק ובוודאי לא לעקור. מי שיעקור את הישוב הזה יעביר מסר של חיזוק לאויבי ישראל".

ח"כ משה ארבל נכנס לאביתר עם חומרי בניין, למרות הצו האוסר זאת, בכדי לסייע למתיישבים, והעביר ביקורת על פעולות שר הביטחון: "כשאני פונה לשר הביטחון כמה פעמים והוא אומר לי שאין תקנים ואי אפשר לאכוף - מול הבנייה הערבית, צו אלוף שאוסר בניה, שאוסר הכנסת חומרי בניה רק ליהודים, הוא לא לגיטימי. אני ניצלתי את החסינות הפרלמנטרית שיש לי והתבקשתי לסייע בהקמת הישוב אביתר, תפעילו אותי מתי שצריך, אנחנו באנו לבנות את הארץ הזאת. אני קורא לחברי חברי הכנסת- תבואו ותסייעו בהקמת הישוב".