הערב במועדון הבריאות במסגרת הדיון הרעיוני והאמוני על אובדן הריון והדרכים להתמודד איתו, ד"ר חנה קטן וד"ר יונתן שוסהיים עם חידוד עמדות בנוגע לקדושת החיים

ישנם כאלה שתופסים את עצם קיומנו על פני כדור הארץ - חלק ממארג אקולוגי המורכב מיסודות הטבע, הצומח והחי. מארג אקולוגי עדין ושברירי זה בו לכל אחד יש מקום מוגבל, צריך להיות מדויק ומאוזן. לכן, בראייתם, כאשר זוג מביא שלושה ילדים, הוא 'גוזל' את מקומם של בעלי החיים, של הצמחים, ומסתבר שגם את החמצן, הפחמן, המתכות, ובעצם לכולם. על חלקי העוגה הנקראת 'עולם' להיות מחולקת בצורה 'הוגנת' ומדויקת.
אם החיים הם כמו רכבת, אז כל זוג מחזיק בכרטיסיה עם שני ניקובים. הם יכולים לצרף לחווייה עד שני ילדים - כמובן תחת שני בני הזוג שירדו מתישהו באחת התחנות... אין מקום לכולם, תידחפו.

לתפיסתה של נעמי שורק (הארץ, 23.7), הבאת ילדים לעולם היא גם איום קיומי ומסוכן,
וגם חטא מוסרי כלפי בעלי החיים, הצמחים, האויר, היקום. אנו דורסים אותם באכזריות ובאטימות עם כל ילד נוסף. לגרסתה - שורש כל הבעיות האנושיות היא ילודה. אין ילדים - אין דאגות, אין מלחמות, אין שחיתויות. עולם נפלא ומושלם. ממש.

אז באמת תודה על הדאגה הכנה לעתיד העולם, שורק.
אבל בני האדם אינם חלקיקים. אנחנו לא חלק מיסודות טבע הנועדים לקיום כדור הארץ.
אנו אנשים. יש לנו מטרה. יש לנו שליחות ותכלית הנעוצה מעבר למרחב הזמן והמקום.
החיים שלנו הם בעלי משמעות עמוקה, הרבה יותר מסתם נסיעה ברכבת. ועם כל הבאת חיים נוספים לעולם, אנו עושים צעד נוסף באמונה ובהתרגשות, להגשמת ייעודנו בעולם.

בנוסף, הערב במפגש מיוחד עם פאנל המומחים של מועדון הבריאות נקיים דיון מרתק סביב התופעה הלא מספיק מדוברת - אובדן הריון והשלכותיו, נדון במפגש בין ההלכה והרפואה, לצד ההיבטים הנפשיים של אובדן הריון. ד"ר חנה קטן תארח את ד"ר יונתן שוסהיים, גניקולוג מומחה לפוריות מיילדות ורפואת נשים, ואת הרב אברהם סתיו בדיון רגיש על הכאב הפיזי והנפשי שכמעט כל אישה רביעית מכירה מקרוב.

לכניסה למפגש הערב, יש להירשם מראש כאן>>