מבצע החיסונים במנה השלישית יוצא לדרך: ישראל מתחילה הבוקר (שישי) להעניק את מנת החיסון השלישית, שיינתן בשלב הראשון לבני ה-60 ומעלה.

ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג, פותחים את מבצע החיסון השלישי בבית החולים שיבא בתל השומר.

"בוקר טוב לכולם, אנחנו יוצאים לדרך", הכריז בנט. ''אנחנו יוצאים למבצע החיסונים כדי לשמור על המבוגרים במדינת ישראל. מהיום יש מצווה חדשה: ׳חסן את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיהם׳. אדוני הנשיא, תודה שאתה מוביל. כולנו אחריך. בהצלחה גדולה".

הנשיא הרצוג התבדח: "יש לנו ראש ממשלה צעיר שלא יכול להתחסן, אז מצאו נשיא מתבגר ואת רעייתו. הצעד שעושים היום הוא חשוב מאוד למען הסולידריות החברתית במדינת ישראל. זו הושטת יד לאחר ולאחרת, שאכפת לנו מהם ואנחנו לא רוצים שיידבקו ויחלו".

"הווירוס הזה קטלני", אמר הנשיא. "אי אפשר להתחמק ממנו ובסוף צריך לדאוג לכלל האוכולסייה. אם מסתכלים על חגי תשרי ועל האירועים שיתקיימו בעוד כמה שבועות, אני גאה שאנחנו המדינה הראשונה שמחסנת בחיסון שלישי. מאחל לעם ישראל בריאות טובה. תתייעצו עם רופא המשפחה ואל תהססו לדאוג להוריכם ולמשפחתכם. כשנעשה את המהלך הזה נוכל לאפשר חיים תקינים".

בשעה 12:30 יגיע למרכז הרפואי שיבא גם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עם רעייתו שרה. השניים יקבלו את מנת החיסון השלישית גם כן.

על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר, מספרם של החולים קשה עומד על 167, מהם 26 מונשמים. אתמול אובחנו 2,140 מאומתים חדשים, מתוך 91,202 נבדקים. שיעור הבדיקות החיוביות: 2.37%. לפני נתונים משרד הבריאות, 6,466 מתו מקורונה במצטבר מפרוץ המגפה.