פרות באחו
פרות באחוצילום: נתי שוחט, פלאש 90

אחת המטרות של המדענים העוסקים במאבק בהתחממות הגלובלית הייתה להפחית את פליטת גזי החממה הנוצרים כתוצאה מבעלי חיים, בעיקר פרות, כאשר הבעיה העיקרית נחשבה הגיהוק והשתן של הפרות שהפכו לגז שגרם להתחממות העולם.

כעת, יתכן ומדענים גרמנים הצליחו לפתור את הבעיה, לאחר שהצליחו לאמן פרות להשתמש בתאי שירותים מיוחדים, שם נאסף השתן שלהם עוד לפני שהתערבב עם אדמה והפך לגז. האמוניה הנמצאת בשתן של פרות הופכת לחנקן כאשר היא מתערבבת עם אדמה, כאשר על פי נתונים אחרונים כ-10 אחוזים מגזי החממה בעולם מגיעים מבקר.

במסגרת המחקר ניסו המדענים ללמד 16 פרות להשתמש בתאי שירותים מיוחדים שהוקמו עבורם בחווה בגרמניה. תחילה הציבו המדענים את הפרות בתוך תאי השירותים המיוחדים ועודדו אותן להטיל שתן בתוך תא השירותים בכך שהעניקו להם מזון בכל פעם שהפרות הטילו את מימיהן. לאחר מכן הוציאו המדענים את הפרות אל האזור שמחוץ לתאי השירותים. הפרות שנכנסו שוב אל תא השירותים על מנת להטיל את מימיהן זכו שוב לתמורה בדמות מזון החביב עליהן, ואילו הפרות שהטילו את מימיהן מחוץ לתא השירותים רוססו במים במשך 3 שניות.

בחלק נוסף של הניסוי הורחקו הפרות עוד יותר מתאי השירותים, ואלו מהן שהגיעו עד לשירותים על מנת להטיל את מימיהן זכו שוב ב"פרס" בצורת מזון. לינדזי מתיוס, אחד המדענים שהיה מעורב בניסוי, סיפר כי לאחר השלב השלישי והאחרון של הניסוי, הצליחו המדענים לאלף 11 מתוך 16 הפרות לגשת בעצמן אל תא השירותים על מנת להטיל את מימיהן.

יאן לנגביין, פסיכולוג של בעלי חיים במכון המחקר לביולוגיה של בעלי חיים במשק בגרמניה, סיפר לאחר הניסוי כי "בדרך כלל ההנחה היא שבעלי החיים אינם מסוגלים לשלוט בצואה או במתן שתן. בקר, כמו בעלי חיים רבים אחרים או חיות משק, הם די חכמים והם יכולים ללמוד הרבה. אני מקווה כי בעוד כמה שנים כל הפרות ילכו בעצמן לשירותים".