חברי הכנסת אורית סטרוק ושמחה רוטמן יחד עם מאות מצעירי מפלגת הציונות הדתית, תנועת אריאל, צעירי הליכוד, אם תרצו ונוער הריבונות הגיעו הערב (ראשון) לצעדת מחאה עם דגלי ישראל שיצאה משער יפו לכותל המערבי, דרך השוק וזירת הפיגוע הרצחני שאירע בשעות הבוקר.

מאות הצועדים עצרו במקום הפיגוע לאמירת תהילים והמשיכו לתפילה בכותל המערבי.

ח"כ רוטמן אמר: ''הגעתי לכאן יחד עם צעירי הציונות הדתית פעילי אם תרצו ועוד עשרות צעירים למחות על האירוע הנורא שהתרחש היום. הטרור היום נמצא בתוך הקואליציה, בתוך הממשלה.

''שני קילומטר מכאן בשועפאט יש תהלוכה של חמאס ובינתיים השר לביטחון פנים עוסק באלימות מתנחלים כאילו זו הבעיה. אנחנו דורשים ביטחון. דם יהודי לא יכול להיות הפקר", הוסיף רוטמן.

לאחר פיגוע הירי שאירע היום (ראשון) בעיר העתיקה בירושלים, בו נרצח אלי קיי בן ה-26 ונפצעו ארבעה נוספים, התקשר אזרח שהיה עד למתרחש למוקד החירום של מד''א.

"יש פה פיגוע לפי דעתי, ויש פה פצוע אחד לידי", אמר האזרחי בשיחה עם מוקד 101, "הייתה כמות יריות גדולה מאוד".

הלוויתו של אלי קיי תתקיים מחר בשעה 11:00 בהר המנוחות. הדס גרימברג קרלינסקי, חברת קיבוץ נירים ושכנתו של קיי, סיפרה על תקופת התנדבותו בקיבוץ במסגרת "השומר החדש": "היו לו המון חלומות, הוא רצה להיות אבא. ראו את הבלונד שלו למרחקים, בחור מדהים. קהילת הקיבוץ מרכינה את ראשה".

אחיו של קיי סיפר: "הוא הגיע לארץ לפני 7-8 שנים ולמד בישיבה. הוא רצה להתגייס, נראה לי שהוא החייל היחיד שלא עשה גיבוש צנחנים ושירת כצנחן. הוא נלחם להיות צנחן, הוא נלחם עד הסוף, נתן מעצמו מאה אחוז. הוא אחד הסיבות שכל המשפחה עלתה לארץ. ההורים עלו לא מזמן. שלושתנו שירתנו בצבא, נתנו את החיים שלנו בשביל המדינה, כולו היה בשביל המדינה".