עמדת האבטחה בכניסה לעיר אריאל
עמדת האבטחה בכניסה לעיר אריאלצילום: פלאש 90

פרטים חדשים על הפיגוע באריאל: שני המחבלים יצאו לבצע את הפיגוע בליל שישי עם חומרי בעירה כדי לשרוף את הרכב, כך שהשניים תכננו את הפיגוע משלב הירי ועד הבריחה שלהם. המחבלים נאספו על ידי אבא של אחד מהם אחרי הפיגוע - שנעצר אתמול בחשד לסיוע.

בכאן חדשות דווח כי נשקי הקרלו בהם השתמשו היו בבית של אחד מהם בתוך תיק. האבא הסגיר את הנשקים מהמחבוא עם הגעת לוחמי הימ"מ.

בתוך כך, צה"ל הודיע הבוקר כי סגר כללי יוטל על יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה וביום העצמאות. הבוקר עצרו כוחות הביטחון חשוד בסיוע למחבלים שביצעו בסוף השבוע את הפיגוע באריאל ובתיהם מופו לקראת הריסה.

בזמן פעולות המיפוי במחנה הפליטים ג'ילזון עשרות מתפערים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהגיעו באמצעים לפיזור הפגנות. בסך הכול נעצרו בפעילות כוחות הביטחון לפנות בוקר בכפרים קראוות בני-חסן, גילזון, מירכה וסאנור 12 חשודים בטרור.

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר הבוקר בריאיון לאריה גולן בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב: "הפיגועים שבוצעו מאז באר שבע - לא בהכוונת חמאס או ארגון טרור אחר, זה מאתגר ומקשה".

ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, אמר לאריה גולן שבתום התחקיר הצבאי יופקו לקחים לגבי מערך האבטחה. עוד הוא הוסיף ששגרת החיים בעיר תימשך ושתתאפשר כניסה של פועלים פלסטינים לאזור התעשייה. "אנו דוגמה טובה לדו-קיום. יש פה שקט יחסי ואין תעודת ביטוח", הוא טען.

הבוקר צה"ל פרסם תיעוד מתפיסת המחבלים שנעצרו אתמול בכפר קרוואת בני חסן, בתום מבצע משותף לשב"כ, צה"ל והימ"מ. הכוחות לכדו גם את כלי הנשק בהם השתמשו המחבלים בביצוע הפיגוע. העצורים הם יחיא מרעי ויוסוף עאסי.

תפיסת המחבליםדובר צה"ל