זירת פיגוע הדקירה בשער שכםאוהביה שרעבי

מחבל חמוש בסכין דקר הערב (ראשון) באזור שער שכם בירושלים לוחם של משמר הגבול ופצע אותו באורח בינוני.

הלוחם קיבל טיפול ראשוני בשטח ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים. שוטרים שהיו במקום פתחו באש לעבר המחבל ונטרלו אותו. הוא נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים. המחבל שביצע את הפיגוע הוא פלסטיני כבן 19 תושב כפר סמוך לרמאללה.

חובש רפואת חירום במד"א שמחה גולדמן סיפר: "הפצוע שכב על המדרגות כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת בפלג גופו העליון. הוא היה בהכרה ודיבר איתנו. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיין שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ והוא פונה לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב. המחבל נוטרל ע"י כוחות הביטחון במקום".

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן אמר ללוחמים שפעלו באירוע: "אני משבח את הפעילות שלכם שבזכותה נמנע פיגוע גדול יותר העירנות שלכם במשימה הובילה לאיתור של המחבל שהמתין במקום לפגוע באזרחים הנוהגים לעבור במקום מידי יום החתירה למגע שלכם הביאה לניטרולו של המחבל תוך שניות ספורות. אנחנו נמשיך בנחישות ומקצועיות להגן על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום וזמן".

בתוך כך שלושה ימים לאחר הפיגוע באלעד נלכדו הבוקר המחבלים שביצעו את הטבח האכזרי. המחבלים אסעד אלרפאעי וצבחי אבו שקיר נלכדו במחצבה ליד נחשונים, שם זיהה אותם כוח שעסק בחיפושים. כתמי דם שאותרו בשטח הם שהובילו למיקומם של המחבלים, ייתכן שאחד מהם נפצע בזמן הפיגוע.

אמרנו שנשים יד על המחבלים, וכך עשינו", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה. "הבוקר תפסו כוחותינו – משטרת ישראל והשב"כ, יחד עם לוחמים מיחידות מגלן, אגוז ומִרעול – את הרוצחים. המחבלים שטופי ההסתה שרצחו בגרזינים ובאכזריות בלתי נתפסת, נלכדו עלובים ליד מחצבה באזור. אני מברך שוב את השב"כ ואת העומד בראשו, את משטרת ישראל ואת העומד בראשה וכמובן את צה"ל והלוחמים כולם".

"תפיסת המחבלים אינה מספיקה כשלעצמה", המשיך בנט. "אנחנו בפתח שלב חדש במלחמה בטרור – אי אפשר להסית ולנוח. אי אפשר לזרוק גפרור ולברוח. המשימה העליונה של ממשלת ישראל היא השבת הביטחון האישי לאזרחי ישראל".

הקבינט צפוי להתכנס במהלך השבוע ולדון בין היתר במצב הביטחוני, אך עוד קודם לכן התכנסו היום אצל ראש הממשלה נפתלי בנט בכירי מערכת הביטחון, ובראשם שר החוץ יאיר לפיד, ראש השב"כ רונן בר, ראש המוסד דדי ברנע, ראש אמ"ן אהרון חליוה וראש המל"ל ד"ר איל חולתא.