הגרזן שהוחזק סמוך למוט ההילוכים ברכב המחבל
הגרזן שהוחזק סמוך למוט ההילוכים ברכב המחבלצילום: דוברות המשטרה

המשטרה סיכלה הלילה (שני) פיגוע שתיכנן לבצע מחבל פלסטיני תושב אל בירה.

במהלך פעילות יזומה של שוטרים בצומת תפוח, עורר רכב את חשדם והם הורו לנהג לעצור. בחיפוש ברכב נתפס על ידי השוטרים גרזן ומכתב התאבדות, בו נכתב על ידי נהג המכונית כי הוא בדרכו לבצע פיגוע נקמה.

מחקירה ראשונית עולה כי החשוד הסתובב במשך כשעה כשהוא מחפש ישראלים העומדים לבדם במטרה לפגוע בהם עם הגרזן שברשותו. הוא נעצר ונלקח לחקירה.

מפקד המרחב נצ"מ חיים סרגרוף אמר כי "עירנותם של השוטרים והחתירה למגע מנע ככל הנראה פיגוע גדול, אנו נמשיך בנחישות ומקצועיות יחד עם שאר גורמי הביטחון להגן על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, קורא לדרג המדיני להורות על מבצע חומת מגן 2 ביו"ש.

"אנחנו מודים לכוחות הביטחון ולמשטרה על פעילותם הנחושה יום ולילה להגנה על אזרחי ישראל. הלילה נמנע פיגוע גדול בשומרון. עם זאת אי אפשר שלא לומר את האמת. בסופו של יום מלחמה בטרור היא לא רק תפיסת מחבלים בצמתים אלא פעילות התקפית ומיגור הטרור בערים ובכפרים. אנחנו רואים סרטונים של עשרות מחבלים בהפגנות ובתמיכות בטרור נושאים נשקים, ללא מפריע. על הממשלה להנחות את הדרג הצבאי ליציאה לחומת מגן 2 ולא רק לפעילות בפינצטה מול מחבלים. מאסנו בלוויות - אנחנו מצפים למלחמה אמיתית בטרור".

בתוך כך, לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון פעלו הלילה במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון למעצר מחבלים מבוקשים החשודים בפעילות טרור, בין היתר בכפרים ביתוניא, אכתבתא ובעיר טול כרם.

במקביל פעלו הכוחות בכפר אל-יאמון בסמוך לג'נין שבמרחב החטיבה מרחבית מנשה למעצר מחבל. במהלך הפעילות נשמעו קולות ירי במרחב ובוצע ירי לעבר הכוחות.

בכפר אל-בירה שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין נעצרו חמישה מבוקשים החשודים בפעילות טרור.

סך הכל נעצרו הלילה תשעה מחבלים שהועברו לחקירת כוחות הביטחון.