זירת האירוע
זירת האירועצילום: שגב סגל/TPS

מחבל חמוש בסכין ניסה לדקור הבוקר (שלישי) חייל מילואים בעמדה בכיכר החטיבה המרחבית שומרון ונוטרל על ידי חבריו שהיו בסמוך.

לא היו נפגעים ישראלים באירוע. כיכר החטיבה נחסמה לתנועה לכל הכיוונים.

בתיעוד של ניסיון הפיגוע שפורסם, נראה המחבל כשהוא הולך בסמוך לחיילים ומעורר את חשדם. אחד החיילים קרא לו לעצור ואז פתח המחבל בריצה לעבור כשהוא שולף סכין, עד שחייל נוסף ירה בו וניטרל אותו.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף את הממשלה ואמר: "עם ישראל כולו מחזק את חיילי צה"ל, משטרת ישראל וכוחות הבטחון שמונעים יום אחר יום פיגועים רצחניים בשומרון ובכל הארץ, ובאותה מידה צריך להגיד את הדברים בצורה ברורה אל מול הממשלה הזו, המאבדת את ההרתעה שוב ושוב - אנחנו מתעוררים לבוקר נוסף שבו המחבלים של הרשות הפלסטינית, פועלים ללא חשש במטרה לרצוח ישראלים לאור יום.".

"ממשלת ישראל מאבדת את ההרתעה. הדבר הזה כבר ברור לכולם. הרשות הפלסטינית היא המממנת המסיתה והמשלחת לפיגועים הללו. עד שהדרג המדיני לא יורה לכוחות הבטחון לפעול בתוך הכפרים. לעצור את בכירי הרשות הפלסטינית שמשלחים את הטרור הזה, אנחנו נתעורר לעוד בקרים רבים כאלו. הממשלה חייבת להתעשת ולהחליף דיסקט", דברי דגן.

המשטרה עצרה אתמול בלילה בצומת תפוח שבשומרון פלסטיני בן 22, תושב העיירה אל-בירה הסמוכה לרמאללה, שהיה חמוש בגרזן ובכליו נמצא מכתב התאבדות המצביע על כוונתו לבצע פיגוע.

מחקירה ראשונית עלה כי הוא הסתובב במשך כשעה וחיפש ישראלים שעומדים לבדם במטרה לפגוע בהם עם הגרזן שהיה ברשותו.

מפקד המרחב במשטרה, ניצב-משנה חיים סרגרוף, אמר כי "ערנותם של השוטרים והחתירה למגע מנעו ככל הנראה פיגוע גדול, אנו נמשיך בנחישות ומקצועיות יחד עם שאר גורמי הביטחון להגן על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן". רס"ב דוד וולודין, שוטר סיור בתחנת אריאל, הוא שסיכל את הפיגוע.

בגל הטרור האחרון נרצחו 19 בני אדם בישראל. ביום שישי האחרון, במהלך מעצר מבוקש שהתבצר בבית באזור ג'נין, נורה למוות לוחם הימ"מ נעם רז.

בחילופי האש הללו נפצע אנושות גם המחבל דאוד זביידי, אחיו של זכריא זביידי שכלוא בישראל, ומותו נקבע בהמשך בבית החולים רמב"ם בחיפה.