זאב אלקין בתל לכיש
זאב אלקין בתל לכישצילום: דוברות

הגן הלאומי "תל לכיש", אתר ארכיאולוגי חשוב המציג ממצאים מימי בית ראשון, עבר במהלך השנים האחרונות הליכי שדרוג ופיתוח משמעותיים, בהשקעה ממשלתית כוללת של כ-13 מיליון שקלים מתקציב משרד ירושלים ומורשת.

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין, ביקר אתמול (שלישי) במקום יחד עם מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, נתנאל איזק וצוותי המשרד.

בגן הוקם מרכז מבקרים מרשים, הכולל תצוגה אינטראקטיבית של סיפור העיר המקראית לכיש, שהייתה מהחשובות בערי ממלכת יהודה, שנייה רק לירושלים הבירה. בנוסף להקמת מרכז המבקרים, הונגשו שבילי דרך לתל הארכיאולוגי, ובוצע הליך שימור ושחזור של המצודה העתיקה והתל כולו בשיתוף רשות העתיקות.

במשרד ירושלים ומורשת וברשות הטבע והגנים, שביצעה את פרויקט הקמת מרכז המבקרים, שמו דגש על חיבור בין הממצאים המוחשיים למיצג תבליטי לכיש החדשני. ברט"ג מעריכים כי לאחר שיפתח לקהל הרחב, האתר ימשוך עשרות אלפי מבקרים בכל שנה.

השר אלקין: "אני שמח להיות מהמבקרים הראשונים במרכז המבקרים המרשים בגן הלאומי "תל לכיש". הסיפור ההיסטורי שמוצג במקום מציג את העיר הקדומה מימי בית ראשון בצורה ייחודית וחדשנית. אתר המורשת תל לכיש יחד עם אתרים לאומיים הפרוסים בכל פינה בארץ מחזקים את חיבורו של העם היהודי לארץ ישראל. משרד ירושלים ומורשת בראשותי משקיע משאבים ותקציבים משמעותיים בפיתוח, שדרוג והנגשה של אתרי המורשת בארץ. אני מזמין את כלל עם ישראל לנצל את ימי החופשה ולהגיע ולבקר באתרי המורשת יחד עם הילדים, ולגלות את סיפורו הלאומי של עם ישראל".

רעיה שורקי מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "רשות הטבע והגנים נרגשת ונערכת לפתיחת גן לאומי חדש תל לכיש לקהל הרחב לאחר שנים של פיתוח והנגשה של התל הארכיאולוגי ושל המבואה המאפשרת ללמוד את הסיפור ההיסטורי של האתר. הרשות פועלת מול המועצה האזורית לקידום התנאים הנדרשים לפתיחת האתר בקרוב. אני מברכת את השר אלקין על ביקורו באתר ומודה לו על שיתוף הפעולה המצוין עם משרד ירושלים ומורשת".