בני גנץ
בני גנץצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס בפתח ישיבת סיעתו למחאות שמעודד ראש הממשלה יאיר לפיד ואמר כי זו אינה דרכה.

"לעמוד על גשר בפינה כלשהי - זה לא מודל למחאה נגד הממשלה", הצהיר גנץ.

לדבריו, "המחנה שלנו – לא מרגיש פראייר. הוא גאה להתגייס, יש לו תחושת סיפוק אדירה מלעשות מילואים, הוא אוהב את מדינת ישראל. הוא לעולם לא יעכב מלגות ללוחמים או חוקים שירחיבו את הסיוע לנכי צה"ל – הוא בעד מי שמשרת. הוא לא חושב שהממשלה שנבחרה מטורפת, משוגעת או מטורללת – הוא חושב שהקיצוניות שבה מסכנת את מדינת ישראל, והוא מבין שהם יודעים בדיוק מה הם עושים".

"אנחנו, כמו הרוב הממלכתי, בעד תיקונים שישפרו את מערכת המשפט – ונגד הפיכה שלטונית שתעשה "חוקה אינסטנט", מעקרונות יסוד שעליהם הוקמה את המדינה. אנחנו לא מפחדים, אנחנו מכירים בהכרעה הדמוקרטית, ונכונים להיאבק על זכויותינו. נכונים לשמור על ביטחוננו. ככה אני מרגיש, ככה אנחנו במחנה הממלכתי מרגישים. אנחנו לא נרד מהארץ, אנחנו לא נפסיק להתגייס, לא נעשה מרד מסים, לא נקרא לאוטונומיה תל אביבית", הוסיף.

"12 הקולות של המחנה הממלכתי יפעלו בכדי להפיל את הממשלה, בכל הזדמנות שתהיה לנו. הגם שכך, כשחיי אדם יונחו על הכף, ואופיה הדמוקרטי של מדינת ישראל יהיה בסכנה – אנחנו נהיה שם מול הגורמים הקיצוניים שסוחטים בכל דרך, ואומרים ש"יקבלו כל מה שהם רוצים" – במליאה, בוועדות, ובכל מקום שנידרש לו. לא אלמן ישראל", ציין גנץ.

"אני מבקש לפנות לנתניהו ולהגיד באופן הברור - אני יודע שמצבך המשפטי הפך את תהליך הקמת הממשלה לאירוע של סחיטה. אני מבקש להגיד לך מכאן באופן הברור ביותר – אם תבקש למנוע פעולות הקשורות לפגיעה בדמוקרטיה והביטחון הלאומי שמובילים שותפיך, אנחנו נהיה שם מולם, תמיד נפעל לפי האינטרס הלאומי. נשמור על הביטחון – על יחסנו עם ארצות הברית ועל יחסינו עם מדינות השלום באיזור, בנושא איראן, צבא העם, פצועי ונכי צה"ל. נשמור על הדמוקרטיה – ועל עליונותו של שלטון החוק מכל משמר. נשמור על מדינה יהודית – על חוק השבות ויחסינו עם יהדות התפוצות. נהיה כאן להיאבק כשצריך, וגם לתמוך כשאפשר, וכל זאת אך ורק – לפי האינטרס הלאומי", סיכם.