אמיר כהן
אמיר כהןצילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן התייחס לפעילות כוחותינו בג'נין והעניק להם גיבוי מלא, על רקע מות הנערה הפלסטינית שנהרגה ככל הנראה מאש שביצעו המסתערבים של משמר הגבול.

בטקס סיום קורס ימ"ס שהתקיים הערב (ד') בבית הספר החילי אמר כהן: "הבעתי בנחרצות וללא סייג את הגיבוי והתמיכה ללוחמים. אני קובע, שבתחקיר שהוצג לי שעות קצרות לאחר האירוע, הלוחמים שלנו פעלו במוסריות, בערכיות, באומץ, בנחישות והצילו חיי אדם. ועל כך אני מצדיע להם".

מפקד משמר הגבול הסביר: "לחימה בשטח עוין כפי שראינו לאחרונה בגזרת ג'נין, מלווה לעיתים בערפל הקרב. בתוך כך, אנחנו מחויבים לקבל החלטות תחת אש ובפרק זמן קצר.

''משמר הגבול הוא חיל מקצועי שמתחקר לעומק כל אירוע מבצעי. וכך גם בוצע בשיתוף עם צה"ל באירוע האחרון בגזרת ג'נין בו פעלו הלוחמים תוך סיכון חיים ממשי. בתחקיר שהוצג לי הבעתי בנחרצות וללא סייג את הגיבוי והתמיכה ללוחמים שלנו.

''ברוח המונדיאל, אני אומר שלנו אין VAR, אין לנו את היכולת להסתכל דרך המסכים ולהחליט מה נכון או לא נכון. אני קובע, שבתחקיר שהוצג לי שעות קצרות לאחר האירוע, הלוחמים שלנו פעלו במוסריות, בערכיות, באומץ, בנחישות והצילו חיי אדם ועל כך אני מצדיע להם", הדגיש ניצב כהן.

ג'אנה זכארנה, בת 16, נורתה ביום ראשון למוות במהלך חילופי אש בין צה"ל למחבלים חמושים בג'נין. בכלי התקשורת הפלסטיניים פורסם כי הנערה צילמה מהגג את הכוחות - וזמן קצר לאחר מכן נפגעה מירי.

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה שהלוחמים אכן ירו לעבר הגגות, משם נפתחה לעברם אש מאסיבית, אך לא זיהו נערה או אישה במהלך הירי ואם הם שביצעו את הירי בנערה אז הוא נעשה בשוגג.