המשטרה מפרסמת הערב (ה') תיעוד מיוחד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ שפעלו בג'נין הבוקר יחד עם לוחמי מג"ב וצה"ל בהכוונת שירות הביטחון הכללי.

בתיעוד נראים לוחמי הימ"מ תחת אש כבדה ובסכנת חיים ממשית כאשר עשרות מחבלים חמושים יורים לעברם. לוחמי הימ"מ בנחישות ובאומץ לב חתרו למגע והצליחו לסכל חוליית טרור שהתכוונה לבצע פיגוע נגד אזרחים וכוחות הביטחון.

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן עמד מקרוב על הפעילות ואמר למפקד הימ"מ, תת-ניצב ח': "בפעילות של היחידה המיוחדת יחד עם פלוגת מג"ב ג'נין וצה"ל בהכוונת השב"כ פעלתם באומץ לב, קור רוח ומקצועיות תחת אש כבדה וסיכון חיים ממשי. שילוב הזרועות של כוחות הביטחון מוכיח את עצמו מחדש מדי יום בשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל."

בנוסף, פורסמה שיחת הטלפון שביצע הבוקר רכז שב"כ לאמם של המבוקשים, המתגוררת בנפרד מהם, במטרה שתשכנעם להסגיר את עצמם לידי כוחות הביטחון.

פעילות כוחות הביטחון בג'נין סיכלה "פצצה מתקתקת" ומנעה פיגוע טרור שתוכנן בטווח הזמן המיידי. מספר ההרוגים הפלסטינים עלה ל-10. בעקבות האירועים אבו מאזן שוקל לבטל את התיאום הביטחוני עם ישראל באופן מלא.

בכיר הרשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', פרסם הודעה בחשבון הטוויטר שלו בה ציין כי "לאחר פגישה דחופה של ההנהגה הפלסטינית שהתקיימה בעקבות הפשע הנתעב שביצעו כוחות הכיבוש בג'נין - הנהגת הרשות הפלסטינית תכריז הערב על שורה של צעדים והחלטות חשובות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר הערכת מצב ביטחונית, הביע את הערכתו לאומץ הלב ולתושייה של הלוחמים שפעלו בג'נין וסיכלו פיגועים שהיו יכולים לעלות בחיים רבים. רה"מ נתניהו קיבל עידכונים מפורטים מהרמטכ"ל, ר' השב"כ, מפכ"ל המשטרה וראש אמ"ן, ביחד עם שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, שר החוץ, ראש המל"ל והמזכיר הצבאי של רה"מ.

נתניהו הבהיר שפניה של ישראל לא להסלמה, אבל הנחה את כוחות הביטחון להיערך לכל תרחיש בזירות השונות כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל.

מוקדם יותר היום, בתום הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש שב"כ ובכירים נוספים במערכת הביטחון, שר הביטחון גלנט הנחה את צה"ל ומערכת הביטחון להגביר את המוכנות הביטחונית ולהגביר את פעולות ההגנה בקו התפר, יישובי איו"ש ועוטף עזה. "מדינת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום ובכל זמן כנגד מי שפועל לפגוע באזרחי ישראל. כוחות הביטחון ערוכים לכל התפתחות בגזרות השונות", אמר השר. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית טלפונית.

המבוקשים שנוטרלו הם מחבלי הג'יהאד האסלאמי שהיו מעורבים "בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים". במהלך הפעילות הלוחמים כיתרו את המבנה בו שהו המבוקשים, שניים מהם זוהו כשניסו לברוח והכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם. מבוקש נוסף ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום.