קבלת הפנים לחברי המשלחת
קבלת הפנים לחברי המשלחתצילום: דובר צה"ל

חברי משלחת הרפואה הצה"לית השלימו את משימת הסיוע שלהם לנפגעי רעידת האדמה בטורקיה ושבו היום (רביעי) לישראל.

משלחת הרפואה החלה את פעילותה בטורקיה לפני שבוע וסייעה בפתיחה מחודשת של בית חולים מקומי בעיר קהרמאנרמש תוך שהיא מעניקה טיפול רפואי לפצועים במקום.

המשלחת כללה כ-150 רופאים ורופאות, אחים ואחיות, מנתחים, מרדימים, טכנאי רנטגן, טכנאי מעבדה, פרמדיקים ואנשי לוגיסטיקה רפואית. כמו כן, המשלחת כללה נציגים ממד"א, משרד הבריאות וארגונים נוספים.

במהלך שבעה ימים של מאמצים ממושכים, סייעו חברי המשלחת במתן טיפול רפואי ללמעלה מ-470 פצועים ונפגעים, בהם כ-150 ילדים וכ-50 מטופלי שיניים. בנוסף, בוצעו 10 ניתוחים כירורגיים ואורטופדיים. המשלחת העניקה טיפול גם לפצועים סורים אשר שהו בטורקיה בעת רעידת האדמה.

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקוף אמר לחברי המשלחת: "ניהלתם מאבק עיקש מסור ונחוש, ביום ובלילה, להצלת חיים. נאבקתם על כל נפש. עיני כולנו היו נעוצות בכם. הוכחתם שאין אח ורע למקצועיות שלכם, למסירות שלכם, לרוח שלכם. הראיתם את הפנים הכי אמיתיות והכי יפות של צה"ל ושל מדינת ישראל, אני גאה בכם".

מפקד המשלחת הרפואית וסגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה דוקטור תומר קולר סיכם: "הצלת חיי האדם הוא הערך המרכזי ואבן היסוד בחיל הרפואה. מהרגע הראשון ידענו כי מחובתנו להגיע לטורקיה ולסייע בהצלחת חיים. המשימה שלנו הסתיימה היום, לאחר שמונה ימים שבמהלכם טיפלנו בכ-470 חולים ופצועים בעבודה משותפת, כתף אל תכף עם הצוותים הטורקיים במטרה אחת - להציל חיים. זו הייתה זכות גדולה עבורי לפקד על צוותי הרפואה המצויינים שהביאו כבוד גדול למדינה ולצה"ל. אנו נמשיך לעזור ולהציל חיים לכל אחד שזקוק לכך בכל מקום".