הלל ויגל יניב הי"ד
הלל ויגל יניב הי"דצילומים: Nasser Ishtayeh/Flash90 ובאדיבות המצלם

כוחות צה"ל, ימ"מ ושב"כ חיסלו בצהריים (ג') ארבעה מחבלים במחנה הפליטים בג'נין, ביניהם המחבל עבד ח'רושה שרצח את האחים הלל ויגל יניב הי"ד בפיגוע ירי בכפר חווארה בתחילת השבוע שעבר.

שני לוחמים נפצעו בפעולה באורח בינוני עד קשה. השניים פונו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה שם עדכנו כי מצבם יציב ולא נשקפת סכנה לחייהם.

לפי הפלסטינים, כוח של מסתערבים נכנס למחנה הפליטים באמצעות משאית ו"סגר" על מבנה שבו מתבצרים מחבלים מבוקשים. כוחותינו גם ירו טיל נ''ט לעבר הבית והביאו לקריסתו.

ברשתות החברתיות התפרסמו סרטונים שבהם נראים כלי הנדסה כבדים של צה"ל נכנסים לתוך ג'נין. מסוק נצפה בשמי ג'נין ובכלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על כמה פצועים מירי כוחות צה"ל. פלסטינים הצליחו להפיל רחפן של צה''ל.

אחד המחבלים נשמע אומר בהקלטה שהופצה מתוך הבית: "אנחנו מכותרים, הבית שבו אנחנו נמצאים מכותר וגם בתים אחרים ויורים לעברנו. תתפללו למעננו, אנחנו פה ניאבק עד הנשימה האחרונה".

במקביל לפעילות בג'נין, כוחות הביטחון עצרו בשכם את ילדיו של המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה.

אסתי ושלום יניב, הוריהם של הלל ויגל הי"ד, הגיבו לחיסול המחבל. "בתוך יום הפורים קיבלנו את ההודעה על חיסולו של המחבל הנתעב. אנו מודים לכוחות הביטחון שעשו לילות כימים למצות איתו את הדין. אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר. נמשיך לזכור את הלל ויגל כשמחים, כטובים וכאהובים".

"אנחנו מרגישים למרות הקושי, את הקב"ה לידנו, מוביל אותנו ואנו מודים שביום הפורים, האבל הופך לשמחה, נוחמנו קצת בחיסולו של המחבל", דברי ההורים.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שיבח את כוחות הביטחון על לכידת המחבל שרצח את האחים הלל ויגל יניב הי"ד מהר ברכה. "שוחחתי עם דרגי הפיקוד וברכתי אותם ובאמצעותם את הלוחמים האמיצים שלנו, שלאור יום, בעיצומו של חג הפורים, חיסלו בלב ג'נין את המחבל הפחדן והנאלח, שרצח בדם קר את הלל ויגל יניב, ה' יקום דמם בחווארה, והתחבא כמו שפן בג'נין'', אמר דגן.

''לוחמי צה"ל היקרים, החזרתם היום את החיוך לעם ישראל, וקצת מהכבוד הלאומי שלנו, חיילי צה"ל היקרים לוחמי ימ"מ ושב"כ, אנחנו אוהבים אתכם, מודים לכם, ההתיישבות בשומרון וכל עם ישראל מאחוריכם באהבה ובהצדעה'', הוסיף דגן.

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בלילה האחרון במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון, בין היתר בכפרים ביתין, תקוע וסילוואד.

הלוחמים פעלו בכפר בית ענאן שבמרחב חטיבת בנימין למעצר שני חשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות, מספר חשודים יידו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הכוחות עצרו מבוקש נוסף בכפר קראוות בני חסן שבמרחב חטיבת אפרים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

שר החוץ האמריקני בלינקן שנפגש הלילה עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ועם ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי, אמר להם כי הוא ''מודאג לגבי האלימות המתמשכת בישראל ובגדה המערבית. על כל הצדדים לנקוט בצעדים להשבת הרגיעה ולהורדת המתיחות''.