הרכב הישראלי שנפגע בפיגוע הירי
הרכב הישראלי שנפגע בפיגוע היריצילום: TPS

דויד שטרן, תושב איתמר, נפצע אחר הצהריים (ראשון) באורח קשה בפיגוע ירי שאירע בכפר חווארה בשומרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל טיפלו בשטרן ובאשתו שלקתה בחרדה ופינו אותם לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

מבית החולים נמסר כי מצבו של הפצוע מוגדר כעת בינוני עד קשה והוא מורדם ומונשם. המשפחה ביקשה להתפלל לרפואתו: אלכסנדר דויד דוב בן נעכא רחל.

הרכב הפגועצילום: נדב גולדשטיין/TPS

עדי ראייה סיפרו כי המחבל צעד ברחוב ופתח בירי של עשרות כדורים מטווח אפס לעבר כלי הרכב בו נסעו שני הישראלים. הישראלי שנפצע באורח קשה הספיק השיב באש ולפצוע את המחבל שזרק את נשקו והחל להימלט מהמקום. גם לוחמים שהיו בסמוך ירו לעבר המחבל במהלך ניסיונו להימלט.

כוחות צה''ל פתחו במרדף אחרי המחבל וגששים מחטמ"ר שומרון איתרו אותו באחד הבניינים בחווארה כשהוא פצוע. הוא נעצר וגם הנשק בו ביצע את הפיגוע, רובה מסוג קרלו, נתפס. בהמשך התבררה זהותו של המחבל: לית' נצאר בן 28 תושב הכפר מדמא.

זירת הפיגוע בחווארה
זירת הפיגוע בחווארהצילום: דוברות מד"א

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפיגוע ואמר: "אני מתפלל לשלום הפצוע הגיבור מהפיגוע בחווארה שהצליח לנטרל את המחבל. מחזק את כוחות הביטחון שפועלים בגזרה. אני חוזר ואומר: כל אלה שמנסים לפגוע באזרחי ישראל - דמם בראשם".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שהגיע לזירת פיגוע הירי בחווארה קרא לממשלה להגיב ביד קשה. "הממשלה צריכה להפוך שולחן ולהפסיק להתנהל כמו הממשלה הקודמת שהפקירה את הביטחון בחוסר המעש שלה. אני קורא ודורש מראש הממשלה, משר הביטחון ומכל השרים בממשלה: תורו לצה"ל לצאת למבצע צבאי נגד הרשות הפלסטינית הטרוריסטית. תחזירו את המחסומים ותאספו את הנשקים. אנחנו לא נקבל ולא נסכים למצב בו דם יהודי ממשיך להישפך בשומרון במרכז מדינת ישראל", הוסיף דגן.

"אני אומר למחבלים הברברים ברשות הפלסטינית - לעולם לא תשברו את המתיישבים בשומרון", סיכם.

ראש המעוצה יוסי דגן בזירת הפיגוע

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן הגיב: "שוב ירי מזעזע בחווארה על ידי מחבל נתעב שיצא למסע קטל שבנס נגמר במעצור בנשק. כפי שדרשנו מהדרג המדיני ומכל צמרת הביטחון, צריך לשים סוף למצבורי הנשק ברשות הפלסטינית. אזרחי מדינת ישראל לא יהיו כברווזים במטווח. אנחנו שבים ודורשים לטפל ביד קשה במחבלים, להחזיר את המחסומים ולחסל את מצבורי הנשק".

"אנחנו שולחים איחולי החלמה לנהג הגיבור ולאישתו ומחזקים את כוחות הביטחון שפועלים כעת ביהודה ושומרון. מחבל שנתפס דינו מוות ולא בבית כלא עם תנאים טובים ומשכורת. עד שהכנסת מחפשת את עצמה בנושא עונש מוות למחבלים, השאיפה חייבת להיות שאף מחבל חמוש לא ייצא חי מהתקלות עם כוחות הביטחון. שום טרור לא יכניע אותנו, נמשיך לחיות ולפתח את ארצנו בכל אתר ואתר", דברי נאמן.

כוחות החירום בזירת הפיגועמד"א

בחודש שעבר נרצחו בפיגוע ירי סמוך לחווארה האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב, בני 21 ו-20 מהישוב הר ברכה.

מחבל חמוש באקדח ירה בשניים, תושבי הר ברכה שבשומרון, מטווח אפס, כשהיו במכונית בדרכם מהר ברכה לישיבות בהן הם לומדים.