גוש עציון
גוש עציוןצילום: Gershon Elinson/Flash90

שלושה לוחמי צה"ל נפצעו הערב (מוצאי שבת) באורח קשה, בינוני וקל בפיגוע דריסה בגוש עציון. המחבל שביצע את הפיגוע חוסל.

השלושה פונו לבית החולים הדסה עין כרם ושערי צדק. הפלסטינים טוענים כי המחבל הוא מחמד ראאוד נאיף בראדעיה איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בן 23 מכפר צוריף שבאזור חברון.

פראמדיקים במד"א אריאל רבי אלי גרטנר סיפרו "כשהגענו למקום ראינו 3 צעירים כבני 20 שוכבים כשהם בהכרה מלאה וסובלים מחבלות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח שכלל חבישות ומתן תרופות ופינינו אותם בשיתוף כוח רפואה של צה"ל לבתי החולים כשמצבם קשה, בינוני וקל".

הפצוע קשה הועבר לבית החולים שערי צדק בירושלים. מבית החולים נמסר כי הוא הגיע ליחידת הטראומה בהכרה ועבר הערכה ראשונית בחדר הטראומה. לאחר שהתייצב מצבו, הועבר לבדיקות הדמיה ולחדר ניתוח. שני הפצועים הנוספים הועברו לבית החולים הדסה עין כרם בהכרה מלאה.

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן הגיב לפיגוע "האוייב שוב מרים ראש ומנסה לרצוח יהודים באשר הם יהודים ולהזכיר לנו מה האיומים המוחשיים נגדנו. קשה לראות איך חג דתי הופך לחג הפיגועים. כנראה שאנו היהודים לעולם לא נבין זאת. נמשיך לבנות, לפתח ולנוע בכבישי ישראל ללא פחד. אנו שולחים רפואה שלמה לפצועים ומתפללים בעדם".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב "אני מאחל להם החלמה מהירה, ומברך את לוחמי גבעתי וצה"ל על חיסולו של המחבל הנתעב".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב "פיגוע קשה הערב בגוש עציון. אני שולח ברכת החלמה מהירה לפצועים ומחזק את משפחותיהם. בטרור יש לטפל ביד קשה ובהתמדה, סומך על כוחות הבטחון שימשיכו לפעול בנחישות מול הטרור וישיבו את השקט לתושבים".

בתוך כך בהערכת מצב בכותל המערבי, אמר הערב מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי אין לו ספק שהירי אמש בעיר העתיקה, בו חוסל המחבל מוחמד אלעסיבי בן ה-26 מהפזורה הבדואית, מנע פיגוע נגד שוטרים.

לפי עדויות השוטרים, אלעסיבי חטף את הנשק, כיוון לראשה של אחת השוטרות וירה מספר כדורים לכיוון הכוח המשטרתי.

"לאחר ששמעתי את מפקד המחוז ושנחשפתי לכל הנתונים לגבי האירוע, אין לי ספק שמדובר פה בפיגוע פח"ע", מסר המפכ"ל קובי שבתאי, בתחילת הערכת המצב. "התמונה פה היא מאוד ברורה: מדובר בפיגוע שבוצע נגד שוטרים שפעלו בשער של הר הבית, על מנת לאפשר את חופש הפולחן ולשמור על הסדר וביטחון הציבור. האירוע עצמו נמצא בבדיקה של מח"ש ולא ניתן להתייחס לכל הפרטים".

"אני מדגיש שמדובר בפיגוע. אנחנו מגבים גיבוי מלא את השוטרים והמפקדים שפעלו", הוסיף המפכ"ל. "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאוד רגישה, שהמשטרה פרוסה בכל הארץ באופן נרחב ועובדת במתכונת מורחבת. עם כל זאת השוטרים זקופים ועושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר. אסור שהאירוע החריג הזה יעיב על המשך הרמדאן, ועל מאות האלפים שבאים לחגוג בירושלים. חייבים לשמור על מוכנות מבצעית ומתח מבצעי".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר: "את הפיגוע שמענו מהחדר הזה מהחפ"ק, שמענו את הירי וצמצמנו מיד למקום. באותו הזמן הר הבית היה ריק ברחבות, והשערים היו סגורים. בשלב זה מתקדם לעבר השוטרים שמוצבים בשלשלת חשוד, והשוטר מתשאל אותו. תוך כדי השיח המחבל מסתער לעבר השוטר, שנאבק בידיים חשופות אל מול המחבל. המחבל מצליח לשלוף את נשקו של השוטר ולירות לעבר שתי שוטרות מג"ב".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר כי הוא "מגבה את השוטרים בירושלים ומחזק אותם". עוד הוסיף כי "תגובתם המהירה של השוטרים מנעה פגיעה בחיי אדם ואני מברך אותם".