זירת הפיגוע בבקעה
זירת הפיגוע בבקעהצילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש

טרור בחול המועד פסח: שתי אחיות בשנות ה-20 לחייהן מהישוב אפרת נרצחו ואמן בת 48 נפצעה באורח אנוש בפיגוע ירי שהתרחש הבוקר (שישי) בצומת חמרה בצפון בקעת הירדן.

בתחילה דווח שמדובר בפיגוע דריסה אולם צוותי מד"א ולוחמי אש שהוזעקו לזירה גילו סימני קליעים על הרכב.

צוותים של מגן דוד אדום קבעו את מותן של שתי נשים שנפצעו אנושות והעניקו טיפול רפואי לאישה שנפצעה כאמור באורח אנוש. מסוק של מד"א פינה את הפצועה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם רופאי יחידת הטראומה נאבקים על חייה.

מהדסה נמסר: ''אל יחידת הטראומה פונתה אישה בת 48 לאחר שנורתה בפלג גופה העליון בפיגוע בבקעה. מצבה קשה מאוד, לא יציב''.

תפילות לרפואתה של האם: לאה בת ציפורה

עודד רביבי ראש מועצה מקומית אפרת מסר "בצער גדול קיבלנו את העדכון על פיגוע מזעזע בו ירו מחבלים על רכב ובו אם ושתי בנותיה, תושבות אפרת. שתי הבנות נרצחו והאם במצב אנוש. אב המשפחה שנסע ברכב אחר מלפנים הסתובב והיה עד למאמצי הטיפול ברעייתו ובנותיו.

המועצה, מחלקת הרווחה והחינוך מלוות את בני המשפחה, נמצאות בקשר עם אנשי הרווחה בבקעת הירדן שנמצאות ליד אב המשפחה וילדיו. צוותי רווחה ממועצת אפרת בדרכם לבית החולים ולבקעה. ראש המועצה עומד עם כלל הגורמים בקשר".

המחבלים שביצעו את הפיגוע נמלטו מהזירה וכוחות גדולים של משטרה ומג"ב פתחו בסריקות נרחבות באזור. כוחות הביטחון הטילו כתר על העיר יריחו.

חקירה ראשונית העלתה כי המחבלים חיכו בצד הדרך בתוך רכב פלסטיני, התנגשו ברכב של הישראליות או גרמו לו לסטות בדרך כלשהי - ואז ביצעו את הירי כולל וידוא הריגה. לפחות 22 תרמילי קלאצ'ניקוב אותרו בזירה. לאחר הירי המחבלים נטשו את רכבם בזירה ונמלטו רגלית או באמצעות רכב אחר.

הרמטכ"ל הרצי הלוי הורה על גיוס מילואים אשר ברובו יישען על לוחמי ההגנה האווירית בשל החשש להמשך ירי רקטי. מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס הגיע לזירת הפיגוע ומסר, "חווינו פיגוע טרור קשה ביותר. כפי שידענו לרדוף ולמצוא את המחבלים עד עכשיו, נבוא חשבון גם עם המחבלים האלה.

אנחנו נמצאים בתגבור כוחות בכל הגזרות. לא הצלחנו למנוע את הפיגוע הזה, אבל נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי למנוע את הפיגועים הבאים".

זירת הפיגוע בבקעה
זירת הפיגוע בבקעהצילום: הצלה ללא גבולות

צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש

דויד אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן, הגיע למקום הפיגוע בצומת חמרה: "לצערי, אויבינו הפרו את שלוות החג וביצעו פיגוע מתועב כגד רכב ישראלי. אני מבקש לשלוח את תנחומיי למשפחת הנרצחות, ולחזק את כוחות הבטחון וחיילי צה"ל הפועלים בגזרה. אני קורא לממשלת ישראל לקחת אחריות ולהפגין נחישות מול אותם מרצחים, לחזק את ההתיישבות בבקעת הירדן ולהחזיר את ההרתעה והמשילות".

הראל עשור, יו"ר הנהלת היישוב חמרה, אמר בגלי צה''ל: "יש התרעות כל הזמן, העברנו הנחיות והשארנו גם במהלך החג אנשים שיאבטחו את היישוב - לצערנו קרה הגרוע מכל".

פראמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי עם 3 נשים מעוך ורכב פלשתינאי. מהרכב חולצו 2 צעירות בשנות ה-20 כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חיה בשטח".

מפכ"ל המשטרה רנ''צ קובי שבתאי התייחס לפיגוע בבקעת הירדן ואמר בהערכת מצב בכותל המערבי: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח"ע במתווים השונים רלוונטי. לכן לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל מי אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק - לשאת אותו בימים אלו".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, אמר בתגובה לפיגוע בבקעה: "מול הטרור צריך להניח את המחלוקות ולפעול ביד ברזל. פיגוע נורא התרחש היום, חול המועד פסח, בבקעת הירדן. תתי אדם, מתועבים, פגעו בצעירות שהיו בדרכן לחגוג. האויב היחידי שלנו הוא הטרור שהרים את ראשו ואותו צריך לחסל, את המחבלים יש לתפוס ולוודא שלא ישארו בחיים.

''הגיע הזמן להפסיק עם מדיניות ההכלה וליישם מדיניות של התקפה. רק פעולה ביד קשה נגד האויב והמשך הבנייה והתפתחות של היישוב היהודי יחזירו את השקט לאזור. שום טרור לא יכניע אותנו, נמשיך לחיות ולצמוח בארץ אבותינו. אנו מוסרים תנחומים למשפחות ורפואה שלמה לפצועה בפיגוע", כך נאמן.