השבוע עבר סניף יד שרה בראשון לציון למשכנו החדש ברחוב גבעתי 22. כתוצאה מהמעבר נסגר סניף ההשאלה ברח' רוטשילד והוא עבר לבית יד שרה. במבנה החדש מספר עמדות ההשאלה גדול יותר וגם פינת המתנה מרווחת. עם המעבר הורחבו גם שעות הפעילות. בימים א-ה הסניף יהיה פתוח ברציפות בין 9.00-19.00 וביום שישי בין 9.00-11.00. מספר הטלפון החדש הוא 03-954-3333.

בבית יד שרה בראשון לציון מתנדבים כ- 200 איש מכל שכבות האוכלוסיה. זהו המרכז הגדול ביותר של יד שרה מחוץ לירושלים. בשנה שעברה השאילו מתנדבי הסניף כ – 7,000 אבזרי ציוד רפואי ושיקומי. בבית יד שרה יפעלו גם מרכז הדרכה ותצוגה, מחלקת משדרי מצוקה, שיקומון – מרכז שיקום יומי, מחלקת 'נכוניות' להסעת נכים ומתקשים בתנועה, ייעוץ משפטי לאוכלוסיה מבוגרת, ומרכז לשירותי בית וקהילה. במקום יפעל מערך לוגיסטי שישרת את 30 סניפי יד שרה במרכז הארץ ובשפלה שיכלול מחלקות התנדבות ומשאבי אנוש, תחזוקה, הסברה וגיוס משאבים וכן מרכז מבקרים. מעבר השיקומון ושרותים נוספים יחל בימים הקרובים.

בית יד שרה בראשון לציון מצטרף ליותר מ- 100 סניפי יד שרה בכל רחבי הארץ, שבהם מתנדבים כ- 6,000 מתנדבים מכל מגזרי האוכלוסיה. יד שרה אינה זוכה לתקציב ממשלתי שוטף ופעילותה מתאפשרת מתרומות הציבור בלבד. בית יד שרה בראשון לציון הוקם לזכרם של אלתר וחנה קציזנה שנרצחו בשואה. אלתר קציזנה היה צלם, כותב, מחזאי ועיתונאי וילנאי והיווה דמות מרכזית בעולם התרבות של וורשה ואישיות מובילה בספרות היידיש הפולנית. במהלך שנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת הנציח קציזנה בצילומיו את חיי היומיום של יהודי פולין. לזכרו מוקרנים בבית יד שרה - לראשונה בישראל - עשרות מצילומיו.

מדוברות יד שרה נמסר כי הארגון מרחיב את פעילותו בבית שמש:

יד שרה ידועה בעיקר בזכות השאלת הציוד הרפואי אבל המתנדבים בעיר לא שוקטים על השמרים ומרחיבים את הפעילות. מתנדבי יד שרה בעיר מתקינים לחצני מצוקה בבתיהם של קשישים ובודדים ומתקינים מאחזים בחדרי אמבטיה ושירותים. פרויקט חדש שמתרחב הוא תעסוקה יוצרת למרותקי בית אשר במסגרתו מבקרים מתנדבים בבתיהם של חולים המרותקים לבתיהם ועוסקים איתם בפעילויות יצירתיות. "הפעילות נקבעת במשותף לפי יכולתו ורצונו של החולה", מסביר דוד בלחסן המרכז בהתנדבות את הפרויקט. "זה יכול להיות אמנות, תיעוד קורות חיים או לימוד מחשבים שפופולרי לאחרונה. הפעילות המשותפת מכניסה טעם חדש לחיים ומשפרת את תדמיתו בעיני משפחתו וקרוביו", הוא מוסיף.

שרות חדש שנוסף לאחרונה הוא ייעוץ משפטי לאוכלוסיה המבוגרת. עורכי דין מתנדבים יספקו ייעוץ משפטי ושירותים משפטיים בתחומים מגוונים כגון אפוטרופסות, תביעות כלכליות, צוואות, דיני עבודה, צווי ירושה, דיני משפחה וסכסוכי שכנים. ביד שרה מדגישים כי השירות ניתן חינם לכל פונה. השירות ניתן בשיתוף עמותת "יד ריבה".

יד שרה גם החלה להפעיל מרפאת שיניים ניידת המגיעה לבתיהם של חולים המרותקים לבתיהם וזקוקים לטיפולי שיניים. המרפאה הניידת מצוידת בכל האביזרים הקיימים במרפאה רגילה וכל טיפולי השיניים והחניכיים יכולים להינתן בסלון או בחדר השינה. את המרפאה מפעילים רופאי שיניים מתנדבים. תעריפי הטיפול הם 60% מהתעריפים של מרפאות ציבוריות, ונועדו לכסות את עלות החומרים ותחזוקת המרפאה הניידת.

רבקה פלמר, המנהלת את הסניף בהתנדבות מדגישה כי כל הפעילות מתנהלת בעזרת מתנדבים. "אם לא המתנדבים והתורמים, לא היינו יכולים לפעול בכלל", היא אומרת . פלמר מוסיפה כי היא שמחה שהנהלת יד שרה בחרה בסניף בית שמש כאחד הסניפים אותם היא מתכננת לפתח בשנה הבאה. גם שעות הפעילות בסניף ברח' ז'בוטינסקי הורחבו והן מעתה:

ימים א' ב' ד' ו' 11:30 – 9:20 ב' ד' 19:00 – 17:00 א' ג' 21:30 – 20:30 (ש)