בתחילה דווח בכלי התקשורת בהונגריה כי תכניתם של המחבלים הייתה לפוצץ את מוזיאון השואה אותו אמור היה קצב לחנוך בעוד יומיים.

מפקד המשטרה המקומית הבהיר אחר הצהריים כי 3 הערבים שנעצרו היום במדינה אכן חשודים בתכנון לפוצץ את מוזיאון השואה בבודפשט, איך אין לתכנון זה קשר ישיר לביקורו של נשיא המדינה, משה קצב, בהונגריה.

מבית הנשיא נמסר היום כי תכנית ביקורו של קצב תמשיך כמתוכנן. את הידיעה על נסיון ההתנקשות בו קיבל הנשיא קצב בעת היה בפגישה ראשונית עם נשיא הונגריה. הנשיא אמר כי הוא סומך על כוחות הביטחון ההונגריים והישראליים ואין בכוונתו לשנות את תכניותיו לימים הקרובים.

נזכיר כי הבוקר (ג') דיווחנו כי הטלוויזיה הממלכתית ההונגרית תשדר את הטקס בשידור חי ואף תשלב בו ראיון עם נשיא המדינה, משה קצב, שיוצא היום לביקור ממלכתי בהונגריה. הוא יישתתף שם מחרתיים בחנוכת מוזיאון השואה המקומי. הראיון יתקיים מול קיר הונגריה בבקעת הקהילות ביד ושם כשברקע תמונה מוגדלת של תצלום מאלבום אושוויץ בו מופיעה ניצולת השואה הגב' דינה אקרמן.

מוסד יד ושם הסכים להשאיל את אלבום אושוויץ המקורי לטקס פתיחת המוזיאון בהונגריה, כמחווה להחלטת המוזיאון בבודפשט להציג תמונות מהאלבום בתערוכה המרכזית שלו, אך מיד לאחר טקס הפתיחה יוחזר האלבום המקורי ליד ושם בירושלים. אלבום אושוויץ המקורי עתיד להיות מוצג לקהל הרחב במוזיאון החדש לתולדות השואה ביד ושם, שיפתח בתחילת 2005.

במוזיאון בהונגריה יוצגו חפצים, תעודות ועבודות אמנות מתקופת השואה. המוזיאון ממוקם במבנה שהיה בעבר בית כנסת בבודפשט, בתקופת השואה הפך למפעל ואחר כך ננטש.

"אלבום אושוויץ" – הינו אלבום יחיד במינו, שאין דומה לו בעולם כולו. הוא כולל כ – 200 תצלומים המתעדים כמעט מכל זווית אפשרית את הגעתו לרציף מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו של טרנספורט יהודים מהונגריה – ואת תהליכי הרישום, הסלקציה, החרמת הרכוש וההכנות להשמדה הפיזית. האלבום המקורי נמצא בארכיון יד ושם. באחרונה פורסם האלבום בהוצאת יד ושם בעברית ובאנגלית ובו התצלומים כולל זהותם של חלק גדול מהמצולמים שהושגה בעבודת תחקיר ממושכת וכן מאמרים על המחנה, על האלבום המקורי, על הכחדת יהודי הונגריה ועל התצלום כמסמך היסטורי.