כתבנו חגי הוברמן מזכיר כי ראש-הממשלה אריאל שרון הטיל על טליה ששון לבחון את המצב המשפטי של כל נושא המאחזים, ולגבש המלצות בדבר שינויים בחקיקה או בתקנות, אותם יש לבצע כדי שראש-הממשלה יוכל סוף סוף להתחיל במסע החרבת המאחזים, אחרי שכל הנסיונות הקודמים התנפצו אל סלעי המערכת המשפטית.

יצויין כי כיום טליה ששון איננה עובדת מדינה אלא אזרחית פשוטה. זאת לאחר שלפני כחודש, כשנבחר ערן שנדר לתפקיד פרקליט המדינה, פרשה טליה ששון, שהיתה גם היא מועמדת לתפקיד, מעבודתה בפרקליטות.

בכיר במשרד המשפטים, שביקש לא להזדהות בשמו, אומר בפליאה, כי הוא אינו מבין מדוע לא הטיל ראש-הממשלה את התפקיד על בכיר בפרקליטות, שהינו עובד מדינה. "הטלת המשימה על אדם פרטי יוצרת בעיות חוקיות לא פשוטות" הוא אומר, ומפרט: "ראש הממשלה למשל כתב בכתב המינוי שהיא מוסמכת לדרוש ולקבל כל מידע הדרוש לה מכל משרדי הממשלה ומערכת הביטחון".

הבכיר מביע תמיהה: "ממתי מותר למסור כל מידע לאדם פרטי? יש פרטים שהחוק אוסר למסור לכל אדם, אלא אם הוא חלק מהמערכת המשפטית. טליה ששון, כיום, איננה כזו".

כתבנו חגי הוברמן מוסיף כי שרון עקף את בעיית המכרז בצורה פשוטה: הוא צירף אליה לכאורה את ברוך שפיגל, ואז הם הפכו ל"צוות" - ומינוי צוות לא מחייב מכרז. זאת למרות שכתב המינוי בחתימת ידו של ראש-הממשלה מופנה בלעדית ל"גברת ששון הנכבדה".

אם לאותו בכיר במערכת המשפטית לא ברור מדוע בחר ראש-הממשלה דווקא בטליה ששון, לראשי המתיישבים ביש"ע התשובה ברורה: שרון חיפש את האדם ששנאתו להתיישבות היא הגדולה ביותר, שהאובססיה שלו לפגוע ולהחריב כל דבר הקשור למתיישבים היא הגדולה ביותר, ואת התכונות המופלאות הללו מצא בטליה ששון. אלו כישוריה העיקריים ששרון מכיר היטב: פנחס ולרשטיין נזכר השבוע איך בשנים עברו, כששרון עוד הקים יישובים, פיו לא פסק מלקלל את טליה ששון על המכשולים המשפטיים שהערימה בפניו על כל צעד ושעל.

במועצת יש"ע זוכרים איך הצליחה טליה ששון להביא להקפאת תוכניות לסלילת כבישים עוקפים ביהודה ושומרון, ובאחת הפעמים קבעה בניגוד לקביעת אלוף פיקוד המרכז באותם ימים עוזי דיין, כי כביש מסויים, שהצבא ביקש את סלילתו, אינו נחוץ לצבא מבחינה ביטחונית.