אני קרובה לשיעור 28 והמורה אמרה שיש לי עוד במה להשתפר
עוד אין לי מועד לטסט וחשבתי שאגש מקסימום אחרי 28 שיעורים
יכול להיות שהמורה דוחה אותי סתם כי אין לה טסטים? ![]()
אם כן, כנראה את עדיין לא מוכנה לטסט
אני קיבלתי ברקס יום לפני הטסט בכל זאת עברתי 
האמת שקיבלתי ברקס גם בטסט עצמו ועברתי
אבל זה כבר סיפור מיוחד ![]()
אלא משהו של אי הבנה
אבל אני חייב להודות שזה היה מלחיץ!
אני מניחה שרק תלמדי יותר.
אם את רואה שאת ממש פרפקט, אין הערות ואת מרגישה שאת נוהגת בצורה בטוחה וזהירה בלי צורך שהמורה תהיה לידך,
אז כנראה את באמת מוכנה לטסט.
אבל כמו שנפשי תערוג תמיד אומר- למורה אין ממש אינטרס למשוך אותך יותר מידי.
ובעז"ה שתעברי את התקופה הקצרה שעוד נשארה לך במהירות ובקלות.
אנשים שהם בשיעור 36
אותי הגישו לטסט ראשון רק אחרי קרוב ל70 שיעורים וגם זה רק בגלל שלחצתי על המורה... עברתי את הטסט ברוך ה אבל זה היה עם הרבה מזל אני בטוחה שהייתי יכולה לעבור גם בשיעור 40 אם הייתי נופלת על יום נהיגה טוב
אני בכלל לא בטוחה שיש למורים אינטרס להגיש אז לדעתי תמשיכי לשאול את המורה לא ללחוץ עליה אלא לשאול בעדינות מידי כמה זמן מתי היא מתכננת להגיש אותך לטסט
בכל מקרה בהצלחה רבה
צחוקים, כל פעם שאני בשיעור נהיגה אני מסתכלת על כל הלמדים אולי יש מישו שאני מכירה או אפילו סתם ככה גם אם אני לא מכירה... היה פעם אחת שהיה ממש לא נעים היתי ברמזור, הוא התחלף לירוק ולא יכלתי לסוע כי היה למד לפני וכולם צפרו הרגשתי לא נעים אבל מה אני יעשה שהלמד לפני לא זז?
לא חוקי מצידם לעשות את זה, זה מכניס אותך ללחץ ומפריע לנהוג.
ועדיף לא לחפש הסחות דעת, יש מספיק על הכביש 
התחלת נסיעה יכולה להיות מסובכת, כנראה הוא לא נתקע בגלל שנרדם, הוא פשוט הסתבך..
לי קרה שהמכונית מלפני נכנסה שמאלה בכיכר ונתקעה (והיא לא הייתה למד).
יש להתעלם מצפירות ולא לענות להם (מכירים את אלה שצועקים בתוך הרכב כאילו הנהג שצפר שומע?
).
הרבה פעמים מסתבכים בהמשך נסיעה.
אם צריך למשל להגיע לנקודת חיכוך ולא מצליחים...
את יכולה להרגיש הכי בנח שיש כל עוד את לא מלחיצה את הל' שלפנייך ושיצפרו כולם.
קצת סבלנות, מה יש? 
כן, זה בהחלט לא נעים להתקע מאחורי "למד" במיוחד אלה שבשיעורים התחלתיים (שמים לב)
אבל אני נזכר שגם אני הייתי כזה, ואין מה לעשות, ככה לומדים.
אני לא צופר להם, אלא אם כן זה משהו שהייתי צופר עליו גם למיהשו אחר שהוא לא "למד"
פשוט חבל לי לדרוס בגלל זה כמה הולכי רגל..
בס"ד
שלום לכולם..
מישהו מכיר במקרה מורות לנהיגה באזור המרכז שלוקחות מחירים נוחים?
תודה!
מילי מסארטדרייב בת"א (http://www.smartdrive.co.il/) אני אישית לא לומדת איתה כי אני על ידני אבל אומרים שהיא מעולה.
המחיר 120 שקל (רגיל) אבל הבית ספר נותן גם התנסות בסימולטורים שממש עוזרת, וכולם שם מאד נחמדים
.
יש גם את אפרת בר אור שאני לא מכירה אבל ראיתי אותה נוסעת באזור שלי:

מצטערת, אין לי את המספר שלה...
סיכוי טוב שיש באינטרנט.
בע"ה
זה מטומטם להתחיל נהיגה 4 או 5 חודשים לפני שאפשר לעבור טסט?
המ"ה
אני למדתי נהיגה 4 חודשים בסה"כ
ואני גם מכירה כאלה שלמדו חודשיים..
זה משתנה מאחד לאחד.
ב"הצלחה רבה!
אם מתכננים לעשות 2 בשבוע, אז 4 חודשים לפני זה אחלה,
אבל אם רוצים יותר אז סתם חבל כ"כ מוקדם..
אם אתה רואה שאתה טוב בזה - אפשר לעשות שיעורים בקצב איתי יותר (1-2 בשבוע)
ואם צריך הרבה חיזוקים ויותר זמן - 4-5 חודשים זה זמן מצויין בהחלט.
(אגב, על כל הדוגמאות של זמן לימוד נהיגה, אני מכירה כאלו שעברו לאחר שנה למידה+ כך שזה מאוד מאוד משתנה מאחד לאחת.)
ובקשר לשאלת ה'טמטום' - הכי חשוב - תאמין בעצמך שאתה יכול לעשות את זה!
(איך פעם מישהו אמר לי - 'כל מי שעל הכביש עבר את מה שתעבור, ואם כולם עברו - גם אתה יכול!'
)
פשוט אני עושה מבחנים ואני לא עובר אני לא יודע אם לגשת....
אם אתה רואה שיש שאלות הנושא מסויים שאתה לא יודע תלמד את החומר שוב ואז תעשה עוד מבחנים ותיגש!
בהצלחה..
אני מרגיש מוכן... פחות או יותר.. ובעז"ה ניגש אולי מחר...
הערת פתיחה: כשאתם ניגשים לטסט, אתם נבחנים על יכולת הנהיגה שלכם. אף מדריך אינטרנטי לא ילמד אתכם נהיגה; זהו תפקידו של המורה שלכם. מכיוון שההצלחה בטסט לא תמיד תלויה רק ביכולת הנהיגה שלכם, המדריך בא לעזור לכם לשפר את הסיכוי שההצלחה שלכם כן תעביר אתכם בטסט.
מתי לגשת לטסט?
הדרך הכי טובה לדעת אם אתם מוכנים לטסט היא המורה שלכם - כמובן, במידה ואתם סומכים על המורה שלכם והוא אדם הגון. זכרו: לרוב המורים אין אינטרס לעכב אתכם בהוצאת הרישיון או "לעשות עליכם קופה". הרווח שלהם מהעיכוב הזה שולי לעומת ההפסד הכספי מלקוח לא מרוצה, שכן המורים פועלים בשיטת חבר-מביא-חבר.
לכל אחד קצב התקדמות שונה - ישנם תלמידים שמוכנים לטסט בשיעור 28, יש תלמידים שמוכנים ב-40, ויש תלמידים שמוכנים גם באמצע. חשוב לא למהר עם התהליך, ואם מרגישים קצת לא מוכנים, לקחת עוד כמה שיעורים. העלות של השיעורים הנוספים אינה מגיעה לעלות הכספית והנפשית (שלא לדבר על הזמן) של כשלון בטסט.
הערה אחרונה בכל הנוגע ליחסי אנוש: היו מנומסים למורה, במיוחד במעמד ההגשה לטסט. אם לא תלחצו על המורה ותפעלו באדיבות, המורים יהיו מוכנים יותר לגשת לקראתכם - להחליף לתאריך קרוב יותר, למשל.
תלמיד שניגש לטסט צריך לדעת לשלוט על הרכב בצורה שהנסיעה תהיה חלקה; התלמיד צריך לדעת להפעיל שיקול דעת נכון; התלמיד צריך לדעת כיצד מבצעים הסתכלות נכונה; התלמיד צריך לדעת לבצע פניות בצורה נכונה, לציית לתמרורים; והכי חשוב - התלמיד צריך להפגין בטחון בנהיגה שלו.
איך הטסט הולך?
טסט (מבחן מעשי) ממוצע נע בין 10-40 דקות, כאשר זמן הבחינה הממוצע עומד על כ-25 דקות. משך הבחינה אינו מעיד על איכות התלמיד, ויכול להיות משיקולי נוחות של הבוחן. הבחינה תהיה סמוך או בתוך הישוב בו התלמיד לומד נהיגה.
על מנת לגשת לטסט, גילו של התלמיד חייב להיות 17 או יותר, עליו לשאת תיאוריה תקפה (כלומר, עבר תיאוריה בהצלחה עד שנתיים לפני הטסט), עליו לעבור טסט פנימי בהצלחה, עליו לשלם אגרה בסך 125 שקלים ולהשיג את אישור המורה להשכרת הרכב בטסט (תשלום שנע בין 350-500 שקלים, ישירות למורה הנהיגה).
טסטים בדרך כלל אינם נקבעים "מהיום למחר", ומחולקים בין המורים במחוז לפי גודל בית הספר ובאקראיות, על ידי מחשב. מומלץ מאוד להשתבץ לטסט אצל המורה מראש.
אגדת הטסטר המפחיד
לפני שנדון בטסט עצמו, חשוב להבהיר מספר נקודות לפני האדם החשוב בחייכם בימים הקרובים: הטסטר. הטסטר הוא אדם שהוכשר על ידי רשות הרישוי לשמש כבוחן נהיגה, וחשוב מאוד לזכור זאת: הרוב המוחלט של בוחני הנהיגה מעולם לא היו מורים לנהיגה.
הרוב המוחלט של הבוחנים לא מגיעים לטסט ברצון להכשיל אתכם, אבל הם כן מגיעים עם גישות שונות ומשונות, וסטנדרטים שונים שאין לכם סיכוי להכיר לפני הבחינה. חלק אוהבים "לשחק אותה קשוח". לכן, חשוב לא לקבוע מסקנות מראש על הטסטר ולהכריז על כשלון מוחלט.
בואו נכנס לראש של הבוחנים: הם יושבים לצד ילד בן 17, שהם לא מכירים, ברכב של אדם אחר וללא הכשרה של מורה לנהיגה. כתוצאה מזה, ואפשר להבין אותם, הם חוששים - וזאת סיבה מרכזית שבוחנים רבים "קופצים" מהר, גם כשאתם לא חושבים שהמצב מסוכן. לכן, ונזכיר זאת בהמשך, כדאי להתחשב בטסטר ולעשות מגוון פעולות שיגרמו לו להיות רגוע יותר ובטוח בנהיגה שלכם, על ידי נתינת יותר "ספייס" ויצירת מרווח בטחון.
לפני הטסט
במהלך הטסט
הבוחן נכנס לרכב? תרגעו. גם אם הוא הבוחן ה"מפחיד" ביותר, הוא לא נושך. הבדיקה הראשונה שתתבצע תהיה המסמכים של התלמידים, ואתם תסעו אך ורק כשהטסטר יגיד לכם בפירוש לעשות זאת.
יחסי אנוש: היו מנומסים לטסטר. אם לא תהיו מנומסים אליו, התוצאה תהיה יקרה מאוד. אל תצרו שיחות, בדיחות או שאלות מיותרות, אם הטסטר לא יוזם אותם. הדבר היחיד שהטסטר מחוייב להגיד לכם הוא "בהצלחה" ולאן לפנות בצומת הבאה, וחלק ניכר מהטסטרים יסיקו עליכם מסקנות אם תפגינו חוסר בטחון ("שמאלה פה?"). אם אתם חייבים, תשאלו כמובן.
הערות ובלימות: הבוחן מחוייב להכשיל אתכם במידה ונאלץ לבלום את המכונית, ברוב המוחלט של המקרים - ואותו הדבר נכון לגבי נגיעות בהגה, אבל היו מקרים מעולם. אם במהלך הטסט הבוחן מעיר לכם הערה, יתכן מאוד שמדובר ב"עצה ידידותית" שכלל לא תכשיל אתכם. לכן, לא רצוי להתווכח על כל הערה כזאת ולקבל אותה בהבנה, לפחות כלפי הטסטר. קיבלתם בלימה או נגיעה בהגה ואתם לא מסכימים עם הבוחן? אל תהססו לשאול - בנימוס - מדוע נבלמתם. לטסטר יש זכות לא להגיב.
כיבוי מנוע: כיבוי מנוע, גם אם הוא קורה מספר פעמים, אינו מהווה עילה להכשלה בטסט. הוא יכול להוות עילה שכזאת במידה והמנוע נכבה בזינוק בעלייה ולא התמודדתם עם המצב בצורה נכונה (כלומר, הרכב הדרדר לאחור והבוחן נאלץ לבלום).
חנייה: הטסטרים, ברוב רובם של המקרים, יתנו לכם שתי הזדמנויות (או יותר) לחנות. אם בפעם הראשונה לא הצלחתם לחנות, בקשו בנימוס הזדמנות שנייה.
טיפים לטסט
1. המנעו ממצבים מסוכנים: אחת העצות החשובות ביותר. בהרבה מהטסטים התלמידים נכשלים דווקא בגלל תפקוד לקוי של נהגים אחרים או תנאים שלא בשליטתם. מה עושים? נמנעים מלהכנס למצבים שיכולים לגרור תקריות כאלה. ישנן מאות דוגמאות למצבים כאלה: מעבר נתיב קרוב מדי לצומת (ולא בטוח שתספיקו לסיים את המעבר לפני הצומת), עקיפת מכונית שלא לצורך, כניסה לכיכר כשיש מכוניות שאמורות לנסוע ישר (אבל בפועל יכולות לפנות ללא איתות), נסיעה מהירה בצמתים בהם יש לכם זכות קדימה (שלא בהכרח תקבלו) או לפני רמזורים שיכולים להתחלף. חשבו: מה הנהג הישראלי יעשה שיכול להפריע לי בצומת הקרוב? מנעו את האפשרות שהנהג הישראלי יפריע לטסט שלכם.
מנגד, אל תהססו להפגין בטחון עצמי לטסטר. אם זכות הקדימה שלכם, סעו בזהירות. אם אתם חייבים לבצע עקיפה (למשל, משאית חונה), בצעו אותה מבלי להסס או להתייעץ עם הטסטר.
2. השתמשו במקדם בטחון: הסטנדרטים של הטסטרים שונים ומשונים - יש שיעדיפו תלמידים שנוסעים מהר יותר ומתנהגים כמו נהג ותיק יותר, ויש שיעדיפו לראות זהירות יתרה אצל תלמידים. בכל מקרה, קחו מקדם בטחון. אם אתם נמצאים בצומת ועליכם לתת זכות קדימה, ומכונית נמצאת במרחק סביר ולא יותר, תנו לה לעבור. הרבה פחות סביר שתכשלו במצב כזה על חוסר בטחון או עיכוב התנועה מאשר שתכשלו על אי מתן זכות קדימה.
נמצאים ברחוב צר? סעו לאט. ממש לאט. עוד יותר לאט מזה. במקומות כאלה, הטסטרים נוטים להיות לחוצים מאוד מחשש שמשהו יקרה. כביש פתוח? האיצו עד המהירות המותרת. בעיר, בכביש ממוצע, סעו כ-10 קמ"ש פחות מהמהירות המותרת. בצמתים מרומזרים, הפחיתו מהירות גם אם יש אור ירוק, והכינו את עצמכם לבלימה במידה ואתם רחוקים יחסית מהרמזור, והוא מתחלף לצהוב - שימו לב לרמזורים שנמצאים על ירוק כבר הרבה זמן.
3. תנו לטסטר להבין מה אתם עושים: לא תמיד הטסטרים מבינים מה התלמיד מתכוון לעשות, וכתוצאה מזה בולמים. אל תפתיעו את הטסטר - בצעו את כל הפעולות שלכם לאט ובהדרגתיות. יש באמפר בהמשך הכביש? בלמו לאט, כדי שהבוחן יראה שזיהיתם את הבאמפר. יש הולכי רגל בהמשך הכביש? בצעו בלימה איטית והדרגתית. מסתכלים במראות? הזיזו את הראש בצורה סבירה (אנחנו לא בתיאטרון). עוקפים מכונית חונה? בצעו את העקיפה ממרחק גדול ממה שהייתם עושים במצב רגיל, והמנעו מלהתקרב אליה יתר על המידה.
4. שחקו במשחק "הנהג האדיב": הנהגים הישראלים הם לא הנהגים האדיבים בעולם, אבל זה בהחלט מה שמצפים ממכם לעשות בטסט. אם איתרתם הולך רגל שמעוניין לחצות את הכביש, גם אם הוא טכנית לא שם את רגלו על מעבר החצייה, בלמו ותנו להם לעבור (עד שהם כבר על המדרכה הסמוכה). אם מישהו מבצע עבירת תנועה שמפריעה לתנועה שלכם, תנו לו לעשות אותה ותמנעו מצרות. וכמובן, בצופר לא משתמשים בטסט ובטח שלא בקללות.
5. בצעו הסתכלות נכונה: הטסטרים אוהבים הסתכלות נכונה. בכל בלימה, הסתכלו במראה המרכזית. בכל פנייה שמאלה, הסתכלו במראה המרכזית ואז בשמאלית - וכך גם לגבי כל פנייה ימינה. זהו סעיף חשוב מאוד בטסט.
לבד מהסתכלות במראות, חשוב לתכנן את הנסיעה נכון על ידי הסתכלות קדימה ונקיטת פעולה במקרה הצורך. כך, אפשר לתכנן עקיפות והשתלבויות בכבישים מהירים מראש.
6. הפגינו בטחון עצמי: תנו לטסטר להבין שאתם לא פוחדים לנהוג. בצעו פעולות, גם אם הן לא חובה של ממש, שימחישו לו את זה. יש קטע כביש קצר שאפשר לפתח בו מהירות? העבירו להילוך שלישי, גם אם מדובר בחצי דקה נסיעה. מותר לנסוע מהר? סעו מהר. צריכים לעבור נתיב? הפעילו איתות, בדקו מראות, ובמידת הצורך - האיצו והשתלבו בנתיב.
7. נהגו כפי שלימדו אתכם: צייתו לחוקי התמרורים והמהירות כמו שהמורה שלכם לימד אתכם. במידה ויש לכם מחלוקת עם הטסטר על עיניין מסויים, נהגו כהבנתכם ואל תחששו. גם טסטרים טועים לפעמים. במידה והטסטר מכשיל אתכם על כך בכל זאת, ברשותכם היכולת לערער.
נכשלתי בטסט ראשון. אני שוקל התאבדות. מה לעשות?
לא צריך להתאבד. ברוב המקרים, הכשלון בטסט הראשון הוא לא סתם כשלון של מישהו שלא מוכן לנהוג. מדובר בכשלון שנובע מתוך חוסר הבנה של שיטת הטסטים והסטנדרטים של הטסטרים. נכשלתם? כן, זה יקר, וכן - זה לא נעים, אבל אם אתם יודעים לנהוג אתם תעברו בטסט השני. ואם לא בשני, אז בשלישי...
בהצלחה לכל הנהגים החדשים!
הבהרה, לא אני כתבתי את המדריך הזה,
הוא לקוח מהאתר הזה:
ואתם יודעים אולי מה החוק בנוגע לתמרורים שנעקרו?
ז"א שהיה תמרור, עקרו אותו, ולכן בכלל לא בטוח שאני אדע מה לעשות.
תמרור עצור/ רחוב חד סטרי...
כשאומרים שאפשר לעשות תיאוריה מגיל 16.5
מתכוונים ל16 וחמש חודשים או שש חודשים? (16.6)
וכל מה שעשיתי לא עזר!!
אין מה לעשות אי אפשר לעבוד על הלב.
מה שחשוב זה להראות לסטר שאתה כ"כ רגוע ובטוח בעצמך!! זה ממש קונה אותם! הם מחפשים אנשים שבטוחים בנהיגה שלהם..
ושיש פה סתם טרמפיסט..
ולא לחשוב שזה כ"כ מכריע.. אבל כן להתדל להכי טוב..
שבוע הבא אוכל רק יומיים אז המורה שלי הציע לי שיעור כפול..
זה טוב או גרוע?
עד שנכנסים לשיעור ולמוזה זה כבר נגמר...
שיעור כפול זה יותר בנחת ועם זמן לתרגל בלי לחץ.
כמה אתה יכול להתרכז בכביש
והרב היו כאלה.. היה לי ממש כיף.. כי עד שנכנסים לזה אז נוהגים טוב...
אבל זה מאוד תלוי בכמה אתה מסוגל לשבת וכמה סבלנות יש לך...
למרות שמי שלא עשה או עשה תמיד
זה לאו דווקא משפיע על כושר הנהיגה שלו
הייתי משתגעת מלנהוג יותר מדי זמן רצוף, זה הלחיץ אותי.
אבל מדי פעם זה ממש טוב כי ככה הייתי מספיקה להתאמן יותר על כל הדברים. עשיתי כפולים יותר לקראת הסוף [או לפחות מה שקוויתי שהוא הסוף..
] כשכבר לא הייתי צריכה ללמוד אלא יותר להתאמן וככה הספקתי המון.
בס"ד
של נהיגה לנהוג שעה ועשרים זה נראלי גדול עלי.
למורה היה נוח מאוד איכשהו שאני אעשה שיעורים של שעה - כלומר לא 40 ד' ולא שעה וחצי. היה בסך הכל טוב.
אבל כל אחד ומה שנוח לו...
יש לי חברה שעושה כמעט רק כפולים וזה ממש טוב לה. (כמו שאמרו פה - עד שנכנסים לעניינים).
אני אישית יצאתי מריכוז באיזשהו שלב ואז סתם תיסכלתי את עצמי בלעשות שטויות...
זה חסך לי המון זמן.
היה מעולה ב"ה 
תודה לכולם.
לפעם ב...- מומלץ.
למשהו קבוע- חבל על הכסף.
ולפעמים לעשות כפולים כי יש זמן להתרגל ולתרגל מלא דברים..
בכל משך הלימוד נהיגה..
יותר לדעתי לא מומלץ.
לעלות על המדרכה 5 פעמים ועל שתי כיכרות??
הכי נחמד מצידנו יהיה לומר, לא, זה לא נורא, עוד תשתפר.
אבל צריך להבין שנהיגה זה לא כמו דברים אחרים. חיים ומוות ביד הנהג.
הכביש הוא לא מקום לכולם. צריך מאוד להיזהר. אין הזדמנות שנייה. זה העולם האמיתי.
את הכלים לנהיגה רוכשים עם ניסיון.
וכן, ככל שתנהג יותר, הדברים יבואו לך חלק יותר.
רק אל תגיד שזה בסדר ותחליק- תגיד, זה לא טוב- אבל מפה אני רק משתפר.
בדיוק מזה אני חושש מתאונה ומה יקרה שהמורה לא יהיה לידי ואני יהיה לבד על הכביש זה הפחד שלי מתאונה ושאני אזיק לאחרים אפילו לא בכוונה !!
וידעתי להעביר הילוכים האוטו לא נכבה לי חוץ מהפניות של הכיכרות !
בהצלחה ענקית, המצב שלך מעולה+++++ באמת.
אל דאגה, יהיו לך עוד מלא הזדמנויות לטעות, אבל כבר עכשיו הנקודת פתיחה שלך מצויינת, ככה שרמת הטעויות תפחת עד שתעלם עד השיעורים האחרונים.
שיהיה בכייף בהצלחה ובקלות
ולפעמים יש רגעים מייאשים ומבישים בשיעורי נהיגה אבל בעזרת ה׳ עוברים ומצליחים!
בכל זאת בשביל זה אתה שם. כדי ללמוד.
אז המורה כרגע נמצא לידך - עוזר, מכוון ומדריך.
ותראה שבעז"ה עוד כמה שיעורים תהיה הרבה הרבה יותר טוב באופן טבעי.
בשיעור ראשון זה ממש הגיוני, אין לך שליטה על ההגה!!
וכשיגישו אותך לטסט בעז"ה זה לא יהיה מצב שתעלה על המדרכות מין הסתם
על כיכר זה יכול להיות פחות גרוע (אבל בכלל לא טוב)
אבל לעלות על מדרכה זה ממש מסוכן לפעמים
הכל בסדר. אם הצלחת להעביר הילוכים יפה בשיעור ראשון אתה ממש תותח.
תוך כמה שיעורים אתה תצחק על עצמך שעלית על כיכרות.. (זה אומרת אני שאחרי כמה שיעורים ואין לי שליטה מעולה על ההגה.. אבל לעלות על כיכרות זה לא. בעיקר סוטה מן הנתיב (בקצת!!.. לא נוראי)..). יש לך עוד לא מעט שיערוים עד הטסט ואז תדע לנהוג מצוין. אין מה לדאוג בכלל!!! רק להשתדל להזהר.. כמובן. אבל לרכוש את הנהיגה בשביל זה אתה לומד.
20, תמיד התפלאתי לשמוע שחברות שלי עולות על מדרכות.. חשבתי שזה קורה רק לאנשים מסויימים, אז מסתבר שלפי התגובות פה זה לגיטימי, אז בתכל'ס אין לי כל כך מסר בשבילך..
רק, סע בזהירות.
בהצלחה!
לאיפה שאנחנו מסתכלים אנחנו אוטומטית מכוונים את הרכב לשם.
אז מי שמסתכל על המדרכה והאנשים שעליה בד"כ עולה על המדרכה.
קשה לחלק את הריכוז בין השניים, המורה שלי לא נתן לי בשיעור ראשון לגעת בקלאץ', אולי תבקש ממנו את זה כדי שתוכל להתמקד בהפעלת ההגה- שזה לא פשוט בהתחלה. אולי גם נסעת מהר מדי ובגלל זה סטית מהנתיב.
איך עולים על מדרכה?
על כיכר זה מובן.. אבל מדרכה.. בחיים לא קרה לי..
שלום לפני שנתיים התחלתי ללמוד נהיגה עברתי 23 שיעורים ואז עזבתי ועברתי לניו זילנד לשנה.. שם המשכתי בשיעורי נהיגה ועברתי תאוריה אך לא הוצאתי רשיון כי החוק שם אומר שצריך ללמוד מינימום שנה והתחלתי לצערי רק אחרי מספר חודשים .. השאלה שלי האם התאוריה שעברתי שם תקפה לפה ? או שאני צריכה לעשות אותה מחדש? וגם האם אני מחוייבת לקחת מחדש שוב 28 שיעורים או שמספיק לי רק להשלים עוד 5 שיעורים ל28?
תודה
אני לומדת בגוש דן ותמיד מישהו מנסה לעקוף אותי, הולכי רגל, אופניים ואופנועים מכל פינה.
בסוף יוצא שאני נוסעת לאט מדי וכל התנועה מתעכבת..
איך אתם מצליחים להתמודד עם כל הלחץ הזה??? :O
הוא רק לומד ומותר לו לנסוע לאט
בלדריתאחרונהואני לא נוסעת מאד לאט, הם פשוט ממהרים..
אני לא מרגישה שמתייחסים אלי כמו אל למד, אני מרגישה כאילו הם רוצים להתאבד!
עצות- חוץ מלנסוע לאט. מה עושים?!
אנו שמחים לבשר על פתיחת בית חינוך בשיטת "מעיינות רבי חייא" ירושלים
מעיינות רבי חייא – חינוך יהודי מהשורש
בית הספר שלנו מציג גישה שונה לחינוך ילדנו.
אנו מאמינים בעידוד הקשר הטבעי של ילדינו ליוצר וליצירה. אנחנו יוצרים אוירה רגועה, וסביבה מקבלת המאפשרת לילדים להיות עצמם, לקלוט וללמוד עם כל החושים שלהם,
על מנת לאפשר להם להצמיח
את הסקרנות הטבעית שלהם ואת אהבתם לגילוי ולמידה.
אנו פותחים בע'ה שתי כיתות רב גילאיות לכיתות א-ג, לבנים ובנות, בשכונה היפיפה של נחלאות.
כל מי שרוצה לשמוע יותר על הדרך החינוכית היחודית שלנו מוזמן לערב הכרות.
שבו נדבר על הדרך ונדגים את המיוחד שבו, והעיקר יהיה זמן לענות על השאות החשובות שלכם.
הערב יהיה ביום שלישי ב' אב 9\7
במרכז שלו - רחוב גלבוע 16ב נחלאות
לפרטים על דרך הגעה וחניה אפשר להתקשר להלל לאסתר
054-642-2613
לשאלות בקשר לתוכן הערב אפשר לפנות למרים ליבוביץ
0544690331
למידע והרשמה, וללמוד כיצד אתם יכולים להיות שותפים לחזון:
קרן כהן 050-848-1687
מרים ליבוביץ 0544-690-331
האתר של "מעיינות רבי חייא"
חיפשו אותנו בface book
N-US;mso-fareast-language
N-US;mso-bidi-language:HE">https://www.facebook.com/maayanot.rabbi.chiya.jm
מי כמוני יודעת כמה זה מתיש
כ-ל ה-כ-ב-ו-ד לך שלא התייאשת בטסט השני, ועשית 5 טסטים כל הכבוד!!!!! אני מעריצה אותך על זה!!!!!!
זה קשה, זה הורג, אני מבינה אותך כל כך!!!!!!!
![]()
כל שיעור נוסף מרגיש יותר רע וקשה..
תגידי עושה הילוכים או אוטומט?
מתוקה אל תתיאשי!!!!! שבעזרת ה׳ הפעם תצליחי וה׳ יפנק אותך שהקשיים שעברת עד עכשיו יהיו הקשייים היחידים בחיים שלך, ושסיימת את מכסת הקושי.
אז תתעודדי!!
ובעז"ה טסט הבא את עוברת!!!
אחרי שתעברי
יהיה לך רישיון שנראה בדיוק כמו מישהו שעבר טסט ראשון
הכי חושב זה לא להתייאש ולאבד את הביטחון שלך בעצמך
את יכולה לעבור
את מסוגלת
תאמיני בעצמך ויהיה בסדר
ובקשר לכסף
זה קצת לוחץ עכשיו
אבל זה ממש מתגמד בהשוואה להמשך
2000 ש"ח יותר או פחות
לא יהפכו לך את החיים לעשירים יותר או עניים יותר
בהצלחה אנונימית
בעז"ה תעברי בטסט הקרוב
תגידי אמן
ותאמיני בעצמך!!
איך יודעים שמוכנים?
1. את לא לחוצה שאת נוהגת, הנהיגה באה לך בכיף ובטבעיות
2. אין לך טעויות, המורה לא נותנת לך הערות על הנהיגה שלך (בטח ובטח לא ברקסים והסטות הגה)
3. לשאול את המורה- לרוב המורים אין אינטרס לעכב אתכם בהוצאת הרישיון או "לעשות עליכם קופה". הרווח שלהם מהעיכוב הזה שולי לעומת ההפסד הכספי מלקוח לא מרוצה, שכן המורים פועלים בשיטת חבר-מביא-חבר.
ב"הה..יעלה אביגד.והטסטים..
כמה בסה"כ במילה אחת: כמה יעלה לי רישון? (בערך)
מתחילת הוצאת הטופס ירוק עד שמונח לך בידיים כרטיס המציין שאתה יכול לנהוג ברכב ![]()
![]()
בס"ד
אבל במחירים מעוגלים[אם לא השתנה בשלוש השנים האחרונות]
טופס ירוק- 50
בדיקת ראייה-50?[אצלי לא שילמתי אבל נראה לי זה מה שאמרו]
טסט 500-600 -בהנחה שיש רק אחד...
שיעורים- מינימום 28*100=2800, אבל בד"כ עושים בסביבות ה35 שיעורים אז כבר 3500
אגרת רשיון ראשונה-150 אאל"ט
אגרת רשיון אחרי שנתיים-עוד 100 בערך
מקווה שלא שכחתי פרטים
בהצלחה 
בדיקת ראיה 50 שח מי שלוקח יותר-גנב
טופס ירוק -בחינם (רק אף אחד לא יוציא לך אותו אם אתה לא עושה אצלו בדיקת ראיה)
טסט- 500-600
תאוריה - 40 (לא 41?)
אגרה לרישיון-120
אגרה לטסט-138
שיעורים-נראלי ש"פעימה" יותר ריאלית(הראיה שהמגיב שלפני שעשה 65 שיעורים כתב באנונימי) ורוב האנשים עושים בסביבות ה-35 שיעורים, שיעור עולה בין 100ל110 אז זה יוצא כ-3500-3850
סה"כ לפי המחיר הגבוה+2 טסטים- 5536
מינימום (המחיר הנמוך ביותר,28 שיעורים,טסט 1)-3648
(סתם לפרופורציות- ממוצע בינהם-4592 כך שמי שמוציא על כל הרישיון יותר מ5500 גג! שידע שזרק כסף לפח [או שזה בגלל שעשה הרבה שיעורים...])
לאף אופטיקה אין זכות לא לתת לך טופס ירוק אם אתה לא עושה אצלם בדיקת ראיה.
רופא משפחה- עלות של ביקור רגיל.
אופטומטריסט- יש לקופות הסדרים עם כל מיני אופטיקות כך שבהחלט אפשר לברר ולעשות את זה גם חינם.
יש גם אנשים כאלו. אתה חישבת את המינימום. בא לא נחיה בסרט, הרבה אנשים מוציאים יותר.
אני עשיתי בירושלים. (תלוי מאד איפה עושים! יש מקומת יותר קלים ויש יותר קשים..)
בנוסף אני יכולה לומר לך שיצא לי יותר מ6000 ש"ח וממש לא אכלתי כסף! (שלושה טסטים ומשהוא כמו חמישים שיעורים)
לא הכל תלוי בנו!!
אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו, ובע"ה שאף אחד לא יגיע למקום הזה, שיעברו מבר ובקלות..
בהצלחה רבה לכולם!
על שיעורים.
לכן ההמלצה שלי היא ללכת למורה הזול ביותר, כי בסופו של דבר את הנהיגה האמיתית לומדים כשיש כבר רישיון.
לשם השוואה, ניקח 40 שיעורים:
מי שמשלם 120 לשיעור יוציא 4800.
מי שמשלם 100 לשיעור יוציא 4000.
מי שמשלם 90 לשיעור 3600- שזה יותר מ-1000 פחות ממי שמשלם 120!
בכל מקום זה מחיר שונה..
אוטומט או רגיל..
כמות השיעורים,הטסטים וכו'
אני הוצאתי 6000 על 36 שיעורים ו3 טסטים..
ובחישוב מהיר יצא ב"ה 4500.. לא רע 