שרשור חדש
אני גם לא אמצא פסל שיפסל את מבטך Masterpiece
אישה נאמנה Masterpiece
כי אין צייר שמסוגל לצייר לי את יופייךMasterpiece
כל הכוחות שמחזיקים אותי בתוך הנשמה הם את Masterpiece
-----Masterpiece
@פועל במה אני דורשת שתשיר לי את זה בחופה. תודה מראש
לא מכירפועל במה


אז תכיר. יש לך 5 חודשיםMasterpiece
זה השיר: אישה נאמנה של ישי לוי
כבר נשמע לא טובפועל במה

אם אני שר אז גם את שרה לי

טוב. אין בעיהMasterpiece
בקולי הערב כעורב.

תבחר שיר
ממ אני אחשוב על שירפועל במה


בא לי בימים?חוני המעגל פינות
🤣🙊שה"י פה"יאחרונה
אתה לא אתה כשאתה רעבפועל במה

תכל'ס

לא רואה בעיניים שאתה רעבטליושקה
ואם זה מצב תמידי?Masterpiece
את תמיד לא את, אם תהית.טוב נו..
למה את יודעת מי אני באמת שאת ככה מחליטה?! |מרים גבה|Masterpiece
לא, זה לפי המשפט הפותח.טוב נו..אחרונה
ואם זה מצב תמידי אז גם את לא יודעת.

ואם זה מצב תמידי אז *זה* בעצם את.
פרדוקס.
טםטםגלידת לימוןאחרונה

מחר יום שלישי למרות שאתמול היה יום חמישימטורלל

נקווה לטוב

@שחר.

@נקודונת.

היי מזל טוב אתמשתדלת יותר

ושמחה וטוב שימלאו בך כל חלק.

 

 

 

ואושר, כי מגיע לך.

 

@אביגיל~!

מזל טובעיגול שחור
🎁🎈💝
תודה רבה!אביגיל~!
הי מזל טוב אהובה!זמרת מיוחדת


זה היומולדת שלה?? אביגיייייל!!!נוצת זהב

לפני שנה כתבתי לך שיר ליומולדת זוכרת? אני מקפיצה רגע!

חחח נכון!! תודה נשמה אביגיל~!
אני לא מצליחה לעלות אותו..נוצת זהב

יפה שלי♥♥♥

שתזכי להאריך ימים בנחת ובריאות

פרנסה בשפע ובכמויות 

אור רוחני וגשמי יאיר עלייך כל הזמן

ואהבה ושמחה אושר עושר וכושר

כל הטוב שבעולם 

וכל משאלותייך יתגשמו בצורה הכי טובה שאפשר

תרגישי את אהבת ה' עלייך בכל מה שתעשי

הצלחה בלימודים,עם החברות,עם החיים

אוהבת אותך טרולית שלי

פרחפרח​​​​​​​פרח​​​​​​​פרח​​​​​​​פרח​​​​​​​פרח​​​​​​​פרח​​​​​​​פרח​​​​​​​פרח​​​​​​​

חיימשלייייייי תודה! שימחת! אביגיל~!
השנה אין שיר מפאת חוסר זמן עקב בגרויותנוצת זהבאחרונה

רחנמא ליצלן

תודה!!! אביגיל~!
משעמםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםפוסעת


תעשי מתמטיקה חוני המעגל פינות
זה כבר אים המצב יהיה נואששטליושקה
פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחפוסעת


תלמדי לספרותנער מתבגרר
לומדת לביו. מתכונת מחר.פוסעת


אההנער מתבגרר
בהצלחה!!!
תודהפוסעת


רגע, לא עושים את הבגרות ביב?גלידת לימון


יש עיוני ויש מעבדהפוסעת


נכון. לא שתיהם ביב?גלידת לימון


ךאפוסעתאחרונה


יאללה עוד גולפועל במה


עדיין 2:0. עוד שניה נגמרפועל במה


צרפתטליושקהאחרונה
מי כאן?ריעות.
ולשאלה הקיומית של השבוע-ריעות.
האם לקום מחר לפסיכולוגית? או להמשיך לישון?
חד משמעית לישוןפועל במה


אני ממש צריכה טיפולריעות.
כלומר
מצבי גרוע במידה די גרועה
לכולנו בערךפועל במהאחרונה


פופה פה זה לא אירופהMasterpiece
פה זה ישראאל תתחיל להתעוררטליושקהאחרונה
תן לזמן ללכת תחלוף גם השלכת Masterpiece
אופס. עבר וחציMasterpiece
שמישהו יעסיק אותימחפשת^
אויש, זה נשמע גרוע.
חצי שעה פנויה ואין לי משהו מועיל לעשות בה😓,
כאילו יש לי הרבה דברים מועילים ואין לי דרך לעשות אותם
לפתוח ספר קודש. ללמוד. בום.עברי אנכי


אין לי ספרי קודש זמיניםמחפשת^
אפילו עט אין🙃
פלאפון?עברי אנכי


ניסיתי,מחפשת^
ועכשיו יש לי אובר תעסוקה🙃🙃
ספרי קודש בפלאפון הכוונה, כן...?עברי אנכיאחרונה


אחים שלו ניצלשתם אותי עד תוםפועל במה

יא רבי

אולי במומבאי אולי אורגאווי Masterpiece
באלי בית מלון בקופנגן Masterpiece
עם יד אל השמיים ורגל על ענן Masterpieceאחרונה
ליגת אלופותתתתתתתתתתתפועל במה

@דולפין סגול את חייבת להיות מעודכנת

בבניין ממולנו...שיח סוד

בפנטהאוז, הם שם כמה חבר'ה שעושים על האש ויש להם מסך ענק והם רואים את הגמר.

מהחלון שלנו רואים (ומריחים) הכל

חחח יפהפועל במה


היה איזה גול עכשיו? כי הם צעקו "ייישששש"שיח סוד


סבא שלי רואה עכשיוזמרת מיוחדת


חח יפה שזה מעניין אותופועל במה


מאוד מעניין זה בשידור חי לא שאני מבינה מה הולךזמרת מיוחדת

זה נראה משעמם..

אנשים בדשא שרצים אחרי כדור שיח סוד

תחשבו על זה רגע.

נערךאופק.
אפשר להסתכל על זה ככהפועל במה

ואז מפספסים הכל...

אבל סבבה, לא חייבים לאהוב כדורגל

לא זה סבבה והכל נחמד לשחק לפעמים אפילו ולראות משחק שניים....שיח סוד

אבל כשממש ממש מכורים ואוהדים שרופים והימורים וממש נכנסים לתוך הנושא וכל הזמן משחקים\רואים...

זה כבר בעע

וגם תאווה מוזרה

והבלי העולם

הימורים- אני מסכיםפועל במה

אבל לדעתי אין בעיה להיות אוהד שרוף כל עוד זה בפרופורציות

אוהד שרוף ופרופורציות זה ניגודים שיח סוד


לא נכוןפועל במה

ממס ממס לאמגניב

להוציא את הרעננות אפשר מכל דברחוני המעגל פינות
מה מענין בשיעור תורה?
מישו מדבר....
אז אל תלך לשיעורי תורה.שיח סוד

 

 

חוני לומד בישיבהמבשר שלום
שלומדים בה תורה יותר מתומכי תמימים או כל ישיבת חב"ד אחרת.
תבינו שהוא לא מתכוון למה שהוא כותב.
בוא לא נתחיל להשוות בין ישיבות... טוב? תודה.שיח סוד

אני יודעת שהוא לומד תורה. אזמה. לא על זה הדיון.

פיספסת את מה שאמרתי...חוני המעגל פינות
זה עוול לאמת להוציא את הרעננות והתוכן מכל דבר...


להציג אדם בתור אוסף של איברים או ספר כאוסף אותיות זה להחטיא לאמת...

זה בדיוק כמו להציג כדורגל בתור חבורת אנאלפאבתים שרודפים אחרי כדור ...

או התוועדות כקולולם בלי קולות שניים...
הבנתי הבנתי את זה יפה מאוד.שיח סוד

רק יש דברים שבצד הקדושה ויש שבקליפת נוגה ותלוי מה המטרה.

וזהו, אני לא מתכוונת להיכנס לזה עכשיו...

הבעיה שאת מזלזלת בקליפה ששומרת על הפרי...חוני המעגל פינותאחרונה
חחח כן עכשיו שתים אחתדולפין סגול
אני אדם טובפועל במה

וזה רע לי.

למה? ככה.

הרבה זמן לא כתבתפוסעת


נכוןפועל במה

חסרה לי מוזה.

טובפוסעתאחרונה


חולה על הבייגלה של האמריקאיםפועל במה


לא הקורסון של הצרפתיםטליושקהאחרונה
אני יושב ומנגן וזה עושה לי טוב Masterpiece
תמיד חלמתי שתהיה לי סיבה לשמוח Masterpieceאחרונה
הקור שבגנך מול החום שבגני Masterpiece
הרימון שלך לא פרי והוא מוכן אצלך ביד Masterpiece
אור עולה מן המזרח יום חדש הגיע Masterpiece
תותים פללפפם תותים פללפפם Masterpiece
יוואוו השיר השיר הזה😁טליושקהאחרונה
בוסניה הרצגובינהפועל במה


2:0 צרפתתתפועל במה


צרפתתטליושקה
ווהווופועל במה

עומדים לקחת את המונדיאל!

צרפתטליושקהאחרונה
אפשר להבין את המנהג הזה לנשים להוריד את השיער וללבוש פאה?פועל במה

כי אני ממש לא מבין את העניין.

זה נראה לי די אכזרי.

מוזמנים להסביר לי.

למה, מי עושה ככה?שיח סוד

שמים פאה על השיער.

כן?פועל במה

אבל גוזרים חלק, לא?

אם רוצים, בשביל הנוחות...שיח סוד

כי פאה על שיער ארוך זה סתם מציק יותר ונפוח יותר.. אז עושים שיער קצר כזה... 

 

ממפועל במה

אבל בכל זאת...

מה האיסור לראות שיער? 

זתומרת למה שמים פאה מלאה?שיח סוד

שמעתי אבל שיש חסידויות שכן גוזרים לנשים את כל השיער... אבל זה לא אצלנו.

בכלל יש לי אישית שיער ארוךךךך ויהיה קשה לי לעזוב אותו ולעבור לפאה עד הכתפיים 

כאילו, אם לא משאירים את השיער כי זה לא צנועפועל במה

אז אין הבדל בין שיער לפאה.

כבר אי אפשר להבדיל...

למה, כן רואים כשמישי עם פאה וכשמישי לא.שיח סוד

זה בעיקר כל העניין שאפילו בטעות לא יחשבו להוריד לרגע את המטפחת ושלא תצא אף שערה מגולה...

ברור שאלו שהולכות עם פאות יוקרה ארוכות זה גם חוסר צניעות... מלעשות. המקור מה שהרבי הנהיג הכל צנוע.

 

 

קטע מחבדפדיה:

רבנים מכל החוגים והעדות, כתבו להעדיף לבישת פאה על מטפחת או כובע, ודבריהם עולים בקנה אחד עם דברי אדמור"י ליובאוויטש:

א. הגאון בעל "חזון איש", סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א [13]. כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמן, הגר"ח גריינמן, ועוד.

ב. הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א, כתב במענה לשאלה שהובאה בספר "נזר החיים"[14]: "בשם החזון איש אומרים, שיש מעלה בפאה, משום שמכסה את כל השערות... ויש אחרונים שמחמירים בפאה, אך אצלנו לא נהגו להחמיר".

ובספר מאיר עוז הביא את דברי הגר"ח קניבסקי שליט"א:

"וכן הורה לי הגר"ח קניבסקי שליט"א, כששאלתיו אם ראוי לי להחמיר בזה, ונקט לשון המשנה ברורה, ושבמקומותינו המנהג ללכת עם פאה, והוסיף שאשתו של החזון איש הלכה עם פאה, וכן אמו אשת הקהילות יעקב, וסבתו, וכל נשות ליטא, הלכו עם פאה, ובוודאי שלא היו עושות דברים שאינם לכתחילה".

ג. הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת פורת יוסף ומגדולי הפוסקים הספרדיים:

בקונטרס "כיסוי ראש לאשה"[15] מובא, "יש מהעולם שרצו לטעון שה"אור לציון" רק הליץ בעד המנהג אבל למעשה לא התיר, ולכן שאלתי את בנו הגאון רבי אליהו אבא שאול האם נכון הדבר, וענה לי בזה הלשון, באופן כללי סבר אבי שמטפחת עדיפא, אבל כיון שיש נשים שיוצאות להן שערות מהמטפחת, העדיף אבי את הפאה והנהיג בביתו ללבוש פאה נכרית, שזה כיסוי יותר טוב, וכך הורה לנשים אחרות".

ואכן אימתו את הענין עם הגאון רבי אליהו אבא שאול שליט"א, ראש ישיבת "אור לציון" ורבה של שכונת מטרסדורף בירושלים, ואמר כי כך הם הדברים, ממש כמו שכתב בקונטרס הנ"ל. וגם אישר את השמועה כי יש עמו מכתב ארוך מאביו הגאון בענין זה, ובו הוא כותב בפירוש כי יש עדיפות לפאה על מטפחת מפני שמצוי בה גילוי שערות, ואין הוא סובר כדעת המתירים גילוי אצבע אחת או שתי אצבעות וכו'. אך לא רצה לפרסם את המכתב עד אריכות ימים ושנים של הגר"ע יוסף.

ורמז למכתב זה ניתן לראות בספר "תפארת ציון", ושם כתב בזה הלשון: "והיתה לו (לגרב"צ אבא שאול) חכמה בפסק, לצאת מתוך בעיות סבוכות, ואכמ"ל. והיו הוראות שהיה עונה בחכמה, עד שיש שלא היו יורדים לסוף דעתו. וכגון בענין פאה נכרית... היה מסתיר פסקים מסויימים מחמת השלום. פעם אמר לי לערוך מפיו תשובה ארוכה ומנומקת בענין מסויים, ולהסתירה שלא תתפרסם אלא לאחר אריכות ימים ושנים".

ד. מרן הגאון רבי שלום משאש, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו"[16]:

"אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם אלשקר על מה שהתיר גילוי שערות חוץ לצמתן... והנה באלו הנשים הלובשות מטפחת, אי אפשר לומר "ונקה", כי המטפחת בורחת מן הראש, וגם מי שלובשות כובע נשאר הרבה שיער חוץ לצמתן, ועיני ראו נשי הרבנים קרוב לשליש ראשן מגולה, וכסהו והתגלה".

"טוב שנקח מנהג זה שיש בו כיסוי הראש לגמרי בלי להניח שום שערה יוצאת חוץ וכו', משתלבש מטפחת או כובע ותלך אחר מנהג שיש בו מחלוקת. ולדעת צד אחד יש בו משום פריעת ראש דאורייתא שנגלה שערה מגופה ממש".

"ומצוה רבה לפרסם ההיתר כדי למשוך נשי הדור החדש המגלות ראשן לגמרי שיבואו ללבוש פאה נכרית בהיתר. לא כן כאשר שומעים דעת האוסרים, אזי לדידהו שאין עולה על דעתם ללבוש מטפחת אומרות כיון שכן הוא שהאיסור שוה, טוב להישאר חפשי בשיער גלוי לגמרי. לא כן בשמעם מדת ההיתר, אזי יבואו לבחור בטוב ולמאוס ברע".

"מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן וכו' בהיתר, ולא להתנוול על ידי מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה".

ה. הגאון רבי בנימין זילבר, חבר מועצת גדולי התורה, בשו"ת "אז נדברו"[17]:

"גם האיסור דפריעת ראש באשה אינו מוכרח שזה רק בגלל צניעות, אלא ככל התורה שיש עוד טעמים שנעלמו מאיתנו, והראיה שהרי לפי הזוהר אסור גם בחדרי חדרים, ומשמע אפילו אין שם שום איש היא מוזהרת שלא יצאו השערות מחוץ להכיסוי. וזה לשון הזוהר פרשת נשא [מתורגם], "אמר ר' יהודה, שיער הראש של האשה שמתגלה, גורם לאחר להתגלות ולפגום אותה, בשל כך צריכה האשה שאפילו קורות ביתה לא יראו שערה אחת מראשה, כל שכן בחוץ". וכו'. ולזה ברור הוא שהשערות של הפאה לא הוי כשערות הטבעיים שלה, ויש לזה מעלה שאפשר לקיים בקל דברי הזוהר "דאפילו וכו' שערה אחת מראשה".

ו. הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית, בשו"ת "דת והלכה"[18]:

"בעוונותינו הרבים אלו הצעירות שמסירות הפאה נכרית לובשות מטפחת שאינה מכסה כל שערות הראש ממש, והבאנו שבזה האיסור לכ"ע חמור טפי אלף פעמים מאיסור פאה נכרית, וכן בלאו הכי לרוב הפוסקים שצריך מטפחת דוקא, כוונתם שצריך שני כיסויים מטפחת עם רדיד, שלא יתראה כלל משערות ראשן וכמבואר ברמב"ם ושו"ע, וזהו המנהג העתיק גם אצל הספרדים, ואם כן מצינו שבמטפחת לבד אין כאן תיקון רק פירצה ח"ו, והעיקר ביארנו שאין לחלק בענין זה בין אשכנזים לספרדים, שכולן נהגו פעם בלי פאה נכרית... ועל כן המחמיר יחמיר לעצמו אבל לא יקרא תגר על כל בית ישראל, ובפרט שחומרא בזה עלולה נמי לפעמים להביא ח"ו הרבה קלקולים, עד שמגיעים לאיסור תורה ממש, שהמחמיר צריך להיזהר ביותר לכסות כל השערות ממש במטפחת, שבלאו הכי יצא שכרו בהפסדו...

וביותר רצוני להדגיש, דהאוסר היום לכל אחד פאה נכרית מדינא, אינו מחמיר רק מיקל בזה מאוד, שאשה היום במטפחת אינה מכסה כל שערותיה תמיד, וזה מקום לחוש לאסור מדינא אפילו מהתורה לרשות הרבים, ואם בפאה נכרית החשש לרוב הפוסקים רק מדת יהודית, במטפחת החשש מגילוי שיער, והיינו פגיעה בדת משה ממש, ואם כן המחמיר עלול להקל לגרום איסור תורה, שרק יחידים אצל הספרדים שיפרקו פאה נכרית, יזהרו במטפחת שתכסה תמיד כל השערות כדין, וגם אם בפאה נכרית הרי זה שינוי מדרכי אבותינו, במטפחת לחוד ובמיוחד לספרדים הרי זה שינוי טפי, שזה מפורש בשו"ע שצריך עוד לרשות הרבים רדיד ולא סגי במטפחת לבד, וכן נהגו באמת אצלם מדורי דורות, עד שסביבם נשתנה המנהג והתחילו במטפחת לבד. ואם כן אפילו במטפחת אין בזה חומרא, רק קולא נגד הפסק ומנהג מדורי דורות שצריך חוץ מהמטפחת רדיד דוקא."

ז. הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ שליט"א, ראש ישיבת פוניבז', במכתב שהובא בקובץ "בית הלל"[19]:

"בס"ד, י"ז סיוון תשס"ד. למעלת כבוד הרב... על דבר אשר כמה שאלו בזה שחתמתי על כרוז שמשתמע ממנו קריאה להרחקת חבישת פאה נכרית, אפרש דעתי בענין.

הנה דבר פשוט שלא היתה כוונתי לחוות דעתי בעצם היתרון של הפאה הנכרית, אשר נידון זה כבר עלה על שולחן מלכים גדולי הדורות הקדמונים, ומגדולי הדורות היו שהנהיגו כן בביתם ונהרא נהרא ופשטיה, ובהרהור אחר פסקם יש בה פרצה.

ובאמת דכיסוי הראש על ידי פאה גרמה טובה לכיסוי נאות של שערות הראש לבל יראו החוצה, גם לאלו שעל ידי כיסוי המטפחת לא היה דבר זה נשמר אצלם היטב, וכל מטרת החתימה היתה לבקשת קבוצה לחזק המנהגים שהנהיגו על פי אמותיהם והחיזוק היה בתרתי, האחד שלא יראו עצמן כיוצאים מן הכלל, ועוד והוא העיקר, שלא יבואו על ידי המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים.

אבל התעמולה שעושין בדבר, יש בזה סכנה, לערער עיקרי הצניעות המחוייבת מן הדין, ואין דעת תורה נוחה מזה שיצא ח"ו איזה פרצה, ואלו המבינים ישפיעו על השניים בכדי שהצניעות יהיה שמור בכלל ישראל."

ח. הגאון רבי משה ווינער שליט"א, מרבני ארה"ב, בספרו "כבודה בת מלך":

"יש להעדיף לבישת פאה נכרית על כיסוי השיער על ידי מטפחת או כובע, מכיון שבהן קשה לכסות כל השיער בתמידות".

ט. הגאון רבי יצחק עבאדי, בשו"ת "אור יצחק"[20], מעיד על דברי הגאון רבי משה פיינשטיין:

"וזכורני מיד לאחר נשואי שאלתי את הגאון הגדול הנ"ל [בעל אגרות משה] אם צריך ללבוש כובע על הפאה נכרית, ואמר לי שאין צריך. ועוד הוסיף לומר לי כי פאה נכרית יותר טוב ממטפחת, כי פאה נכרית מכסה את כל השערות, ועוד שבזה תמיד נשאר מכוסה כל זמן שהיא על ראשה, מה שאין כן במטפחת".

י. והוסיף על כך הגר"י עבאדי - "ופוק חזי שדבריו צודקים".

יא. הגאון רבי יהודה טשזנר שליט"א, אב"ד ומו"צ באופקים, בספרו שערי תורת הבית:

"חובה על כל אשה נשואה לכסות ראשה. והרבה נשים שואלות במה עדיף לכסות ראשן, עם מטפחת או עם פאה? והנה מעיקר הדין כל דבר המכסה הוא כשר, אלא שיש כאן ענין של הידור מצוה. כי לכסות עם מטפחת הוא יותר צנוע מלבישת פאה, אכן הפאה מכסה יותר טוב את השערות שלה, כי בזה אפשר בקלות לכסות גם את כל השערות שבצדדים, וגם היא צמודה היטב ואינה נופלת, אבל עם מטפחת קשה לכסות את כל השערות שבצדדים, וגם המטפחת הרבה פעמים מחליקה ועל ידי זה מתגלים שערותיה. על כן, אשה שיודעת איך לקשור את המטפחת באופן שמכסה היטב את כל שערותיה, ובלי להחליק פה ושם, יש עדיפות והידור בלבישת מטפחת, אבל אם אינה יכולה להיזהר בזה, עדיף ללבוש פאה. ויש לשים לב, כי כל ענין כיסוי הראש הוא משום צניעות, שלא יראה מהשערות הטבעיות שלה החוצה".

יב. הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א, אב"ד חניכי הישיבות, בספר "והיה מחניך קדוש":

"וצריכה להיזהר מאוד שלא יצא משיער ראשה אף משהו, ונשים שמשאירות שערות גדולות יקשה הדבר מאוד שלא יצאו מעט שערות דרך המטפחת, ועדיף שתלך עם פאה נכרית אף בבית, ועל ידי זה לא יצאו שערות".

יג. הגאון רבי גבריאל ציננער שליט"א, רב ומו"צ בבורו פארק, מח"ס "נטעי גבריאל", כתב בקובץ "אור ישראל"[21]:

"ולאחרונה שכשנודע החשש על הפאות שהם מעבודה זרה הסירו הנשים את הפאות ולבשו מטפחות, וראינו בכמה מקומות ובפרט בערי ארה"ב שהיו יוצאות שערותיהן מבעד המטפחת, מה שלא אירע בפאה נכרית".

"יש מעלה בחבישת הפאה, שהרי בכיסוי מטפחת מצוי שחלק השיער מגולה, וכבר נתבאר בפוסקים לאסור כלל, דלא כדברי מהר"ם אלשקר סימן ל"ה".

"והנה בימים ההם היו נוהגים ללבוש צעיף ועליו המטפחת, שני כיסויים, או בכמה מקומות שנשים גילחו את שערות ראשן, ובימינו אין הדבר נהוג בכמה קהילות ישראל, לכן יש מעלה לחבוש פאה המכסה את כל השערות".

יד. הגאון רבי יוסף קאפח, מגדולי חכמי תימן, כתב[22]:

"פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית".

וכן הביא בספר "ברכת משה" על הלכות ברכות [23]:

"וכ"כ מורי הגאון בתשובה כתב יד וזה לשונו, גם כיום לדעתי יכולה הכלה לחבוש פאה נכרית יפה שביפות ונהדרה שבנהדרות, והכי איתא במשנה, והוי כיסוי ראש מעליא".

טו. הגאון רבי שלמה אליעזר שיק שליט"א, מגדולי רבני חסידות ברסלב:

"אלו הנשים שהולכות בשערותיהן, לא די שיש להן מטפחת, כי רואים בחוש אשר דרכה של המטפחת לזוז ממקומה, ובכך נראות שערות ראשה בחוץ. ועל כן טוב מאוד לחבוש פאה נכרית, שעל ידי זה לכל הפחות תהיינה מכוסות השערות. ואף שיש מהנשים הספרדיות הנוהגות שלא ללבוש פאה נכרית משום פריצותא, עם זאת מי שרוצה להסתכל בעין אמת ולהבין את האמת, ההכרח לו להודות, אשר אי אפשר בשום פנים ואופן לכסות את השערות במטפחת בלבד, כי היא נוטה הצידה, ואז נראות השערות בחוץ, ויש על זה קללה מהזוהר הקדוש, עד כדי כך שאומר הזוהר, שכל העניות והדחקות שאדם סובל, היא רק מחמת שהאשה הולכת בגילוי שערותיה בביתה, ומכל שכן בחוץ, ועל כן בזה שהאשה חובשת פאה נכרית הרי זה כמי שמתלבשת באיזה כובע, כי סוף כל סוף אין זה השיער שלה, כי אם כמו כובע על השיער, אשר זה טוב יותר, ובזה היא מכסה את כל שערותיה שאין רואים אותן בחוץ".

טז. הרב מרדכי שמואל אשכנזי, אב"ד ורב כפר חב"ד:

"ב"ה, ערב ראש השנה תשס"ח. אל אנ"ש שיחיו תושבי הכפר.

בקשר לכיסוי הראש של נשים נשואות, אשר לאחרונה נהייתה בזה פירצה נוראה - הנני להודיע:

א. מובן ופשוט אשר בחבישת מטפחת או כובע, כשאפי' רק מקצת מהשערות מגולות - הרי זה היפך השולחן ערוך!

ב. על פי הוראות הרבי,על האשה לחבוש אך ורק פאה נכרית! הדברים מחייבים את כל אחת ואחת ללא יוצאת מן הכלל. אי לכך: אין לתושבת הכפר לצאת מביתה ללא חבישת פאה, והנני רואה בהוראה זו חלק מתקנון הכפר!

ונזכה לכתיבה וחתימה טובה, כהבטחותיו הקדושות של הרבי שעל ידי חבישת הפאה זוכים לבני חיי ומזוני ולפרנסה."

טוב, אין לי עד כדי כך כוח לקרוא את הכלפועל במה

וכן, נכון, כשזה קצר פחות שמים לב.

 

סאטמר למשל. אבל זה כי הם הולכות עם מטפחתנפש חיה.
אז כדי שלא ייראו שום שום שירה
אפילו לא בטעות
אז גוזרים את כל השער.
טיפשי לדעתיפועל במה


דעתך חשובההנורמלית האחרונה

אבל דעת התורה וההלכה חשובה יותר.

 

ועל כן -

כל אחד יבדוק ויברר אצל רבניו כיצד עליו - או על אשתו - לנהוג.

ברורפועל במה

אבל טיפשי

לא ברור ליהנורמלית האחרונה
איך כל כך ברור לך שאפשר להגיד 'טיפשי' על דעה של רבנים בישראל.
לי זה נראה טיפשי, יכול להיות שאני טועהפועל במה


אבלאבל |מגלגל עיניים|הנורמלית האחרונה
חקרת את הנושא?
בדקת מה הדעה שלהם, מה הם סוברים שהתורה אומרת, מה המסורת שלהם וכו?

נראה לי שלא. תקן אותי אם אני טועה.
כשנהיה בדרגתם יוכל לחלוק עליהם, וגם אז מתוך כבוד ואמירות ראויות.



(בעלי יתאכזב כשהוא ישמע שיש גברים שפותרים עניין ב'טיפשי', מבלי להמציא טענות רציונליות.)
לא חלקתי עליהםפועל במה

אני לא פוסק הלכה לאף אחד. לא חקרתי, אבל יש לי טענות, כן.

 

(בעלך יתאכזב? לא נורא. תגידי לו שיש המון סוגים של גברים בעולם ויש כאלה שפותרים גם ב'טיפשי').

יש הבדל בין לטעון טענותהנורמלית האחרונה
לבין להגיד 'טיפשי'.

(קורה)
יש לי טענות שעל פיהם אני חושב שזה טיפשיפועל במהאחרונה


זה בעיקר חבר'ה ממאה שערים עושות את זהעברי אנכי

נכון יש ביומא על קמחית שקורות ביתה לא ראו את שערה?

ולפי הזוהר זה חובה..

 

אז פשוט הן מורידות.. כדי להחמיר..

 

לא כולן ככה..

ממ וואלהפועל במה