שרשור חדש
^^ניצוץ.
איך מתחילים?
ממ?
מעניין
לילה לבן- שלום
שלום שלום, שלום שלום |אסי|
..ניצוץ.אחרונה
לילה טוב חמודים!דוס בדם

לא תיוגים, 

תזכו בעזרת ד' להתעלות המוןהמוןהמוןהמון בעבודת ד',

{היום שמעתי משהו נפלא מהרב שרקי בשם המהרל , שאי אפשר לאהוב שתי אהבות ואז אי אפשר לאהוב רק את התורה כי אז לא אוהבים את ד', אלא, אני אוהב את התורה כחלק מאהבת ד'.
ו, סתם, חשבתי על זה לחתונה,
זה , נפלא}

פעם בטרמפ שמעתי וורט קשור בשם הרב גינזבורגקמנו ונתעודד

על "את אשר יאהב ה' יוכיח", ועל ידי מי באות התוכחות לאדם. ודו"ק ודפח"ח.

לילה טוב!כיפת ברזל-סרוגהאחרונה
ממש חחsimple manאחרונה


תנחשו איפה הייתי היום???מגובלת-


בכותל!!!!!!!!!!!!!מגובלת-


יאוווו כמה זמן לא ההיתי שםמשקפת
איך היה? ריק שם?
אמממ, אי אפשר לתאר במילים...מגובלת-

וכע ריק שם...😥 , הרובע ממש שומם!!!

ואיי ממש מקנא בךמשקפת
איזה זכות
אין מה לקנאות פשוט לך לשם...מגובלת-

לי פשוט נמאס היום, שלא הייתי שם הרבה זמן...

אז לקחתי תסיכון(וכן אני מזוהמת עכשיו!!😁) ונסעתי....

..ניצוץ.
עבר עריכה על ידי ניצוץ. בתאריך כ"ב בסיון תשפ"א 00:25


דברים שמשמחים רק אותי:ריעות.
אל פנינג התראיינה אצל ג'ימי פאלון וסיפרה שביום הולדת 22 שלה (בזמן הקורונה) היא שמה את השיר 22 של טיילור (כמובן). מה שנחמד בזה היא העובדה שאל פנינג שיחקה לצד לוגן לרמן בהיעלמות של סידני הול, שהוא סרט מעולה (היא שיחקה גם בקוראים לי סאם ובסיפור המופלא של בנג'מין באטן, שניהם סרטים מעולים, אבל זה כבר לא קשור)

קיצורר אני שמחה שיש לי דברים לשמוח מהם
אוקי עוד דבר:ריעות.אחרונה
ברוקלין 99 עונה 2 פרק 16, כשג'ייק עושה חיקוי של ג'ינה
אני רואה את הסדרה הזו רק בשביל אנדי סמברג, שיהיה ברור. אין בה הרבה מעבר, אבל הוא כל כך מצחיק ששווה לראות את זה
תאמינו או תאמינו או לאפטל.
מאכ"ה
לילה טוב!כיפת ברזל-סרוגהאחרונה
פורים!בתוך בני ישראל

אע אע,

|רועד|

פורים!

 

אה, אממ, אממ, וואו, קדושת פורים, ו, 

פרויקט של שנה וחצי ✌ריעות.

וואו!!רוח סערה
מדהים
כל הכבוד
וואו ושיואו שיח סוד
ואוווו עבודת נמליםמשקפת
שבסוף היא משתלמת
מהמם! 😍*אור קטן*
וווואוווווו מדהים!!פסנתריקה

איזו עבודת נמלים....

תודה אכן עבודת נמלים...ריעות.
וואו זה מטורףף!!רק הפעם.אחרונה
בודקsimple man

הרב אשרוב - נסיונות פעילים

 

אז עכשיו זה בעצם תייג את בעל השרשור?חושב

גילית את זה בדרך לא ככ נעימהכיפת ברזל-סרוגה
בהחלטsimple man

כנראה שבחיים לא שיתפו שרשור שליעצוב

 

אבל אני יחסית לא כתבתי דברים מעליבים רק הבעתי את דעתי.

 

וזה בעיקר אשמת אהבה שלא סיפרה שזה מתייג אותה עכשיו.😅 

אני אל הייתי מחוברתתתאהבה.
וגם לא ידעתי את זה
כןאהבה.
חחח
🤣simple man

טוב לדעת שעוד אנשים לא יודעים את זה חח

צרת רבים חצי נחמה ושות.אהבה.


(לא הייתי מביאה קישור אם כן..)
מה זה ושותsimple man

 

 

 

 

(כך הנחתי, אבל חשבתי שאולי היה פשוט לך שנבין שזה עכשיו תייג אותה אז...)

לא יודעת. משואהבה.
ושותפיוכיפת ברזל-סרוגה
יש כאלו שחושבים שזה כמו וכו׳/וכדו׳...
אה אוקיsimple manאחרונה

טוב לדעת. לא שמעתי כזה אף פעם

 

יש את "לכל העולם ואשתו" אז אולי זה על אותו רעיון כאילו "כל העולם ושות", נשמע טוב דוקאחושף שיניים

אין לך דבר מצער יותר מאשר לשלח ידיד, כי לא כל אדם זוכה לרערוצה_להיות_טוב


ווהוו נפתח לי השיחה אישית!!אני זמנית כאן

@~אניגמה~ תודה על העזרה!

פעם הייתי ניקית

מה היה לך ככ דחוף?

לא להרגיש מוגבלת..אני זמנית כאן


חחח~אניגמה~אחרונה
בכיף אני תמיד כאן😁
אז אניגמה, איך היה לך היום?אני זמנית כאן
אממ~אניגמה~

היה אחלות בעקרון 

 

 

איך לך? מה עשית?

 

..אני זמנית כאן

יופי ב"ה

 

אממ

 

הרבה כלמיני

שיעור בלימודיםאני זמנית כאן


ומטלות ביתאני זמנית כאן


ועזרה לאבאאני זמנית כאן


ודיבור עם אמאאני זמנית כאן


וזמן מוקדש לאחי הקטן 1אני זמנית כאן


וזמן מוקדש לאחי הקטן 2אני זמנית כאן


או וואו כל הכבוד~אניגמה~

את חזרת כבר ללימודים?

תודה.. חלקיתאני זמנית כאן


מה את עשית\התקדמת היום? או שלא..אני זמנית כאן


כתבי בתוך ההודע אולי זה עוזר....~אניגמה~


חח שכחתי מזה כבר.. תודה!אני זמנית כאן

אהמ אז טוב, זה צריך להיות הודעה מושקעת,

ואולי גם רצינית כזאת.

אז אהמ(נכון זה מזכיר עניבה?) שלום לכולם,

היום נדבר על..

קורץ

חחח~אניגמה~

 

 

בוודאי שמזכיר

 

לתת לך משימות?~אניגמה~

תכתבי חמש דברים טובים שיצאו מהקורונה(שמישו יזכיר לי מזהעצבני)

טובב! אני זמנית כאן

אוקי, אז 5 דברים טובים שיצאו מהקורונה

 

קירבת ה'

קירבה למשפ'

אחדות בעמ"י

אמת ונקיות בעולם

הרבה זמן פנוי

יפפה טובה~אניגמה~


רוצה עוד משו?~אניגמה~


שנייה אני חושבת~אניגמה~

אוקי אז

 

משו שרצית לעשות מלא זמן ועכשיו יצא

 

אממאני זמנית כאן

לפנק את אח שלי..

היום הכנתי לו שוקוקורץ

גוד~אניגמה~

איזה אחות חמודה חיוך

לשאול אותך גם? ולהגיב לך בהרחבה?אני זמנית כאן

חח אנלא יודעת אם בגלל שזה שירשור אחד אולי זה לא נקרא כמה תגובות?

את יכולה~אניגמה~


מה ישמח אותך לעשות מחר?אני זמנית כאן


סיבוב אופניים...~אניגמה~

עשיתי אתמול והיה וואו

 

אחלה דבר.. איזה כיף לך!אני זמנית כאןאחרונה


\\\פעם הייתי ניקית

היא: אני משתדלת כמה שפחות (להיות על המחשב..)

 

כמה צדקנית ככה מעצבנת

 

 

 

 

 

\\\\\\\פעם הייתי ניקית

**** הוא כמוני, רק ביותר קטן וטיפש

צכה משו?~אניגמה~


נשמה לא.. משתמש חדש, אז רציתי להגיע לצ'אט והבנתי שלאאני זמנית כאן


מממ אני יכולה לעזור לך בזה..~אניגמה~


את מוזמנת לקשקש איתי...~אניגמה~

ואז יהיה לך מספיק הודעות..קורץ

חחח רעיוןאני זמנית כאן


וואלה~אניגמה~


צריך הודעות *מושקעות* בשביל האישיפעם הייתי ניקית


נו על זה בדיוק דיברתיאני זמנית כאן


בטוחה?-אנונימי-


ניסית כי אני חושב שאם חלק מההודעות מושקעות וחלק לא אז זה פסד-אנונימי-


יכול להיות, בכל אופן מלא הודעות רק עם מספרים בכותרת לאפעם הייתי ניקית


חחח טוב אז זה לא מועיל ההודעה עכשיו-אנונימי-


כבר באתי לשאול אם הכול בסדרמשקפת
אבל הסברת את עצמיך 🤷
ואי ואי מודאגים פה החברהאני זמנית כאן


לא תאמת כל המצב וזה~אניגמה~

תופעות לוואי קורות וכו...

אהמאני זמנית כאן

אובדנות וכו'?

אוקע אוקעאני זמנית כאן


לא פשוט נכנסתי ופתאום אני רואה 34 הודעות חדשותמשקפת
וההית כאן רק לפני שתי דקות אז לא הבנתי מה קרה
מצחיקול..אני זמנית כאן

נו עוד לא הגעת?-אנונימי-


חחח, אני רואה שאני משעשעתאני זמנית כאן


חחח כנראה-אנונימי-


מצחיקול ,אני זכרמשקפת
אופס.. ערכתיאני זמנית כאן


👌משקפתאחרונה
פינת תפילה 1# י"ט אייר, אבות.דוס בדם

הוראות חשבתי לעשות כל יום איזו פינה, - נסיונות פעילים
(מוסיף, ש, תוספות, ומבנה)

אממ, החלטתי שאני מעט אערוך את הפירוש כי הוא מעט ארוך ומקשה, אם מישהו ממש רוצה אוכל לשלוח לו הכל, 

אֲ-דֹ-נָ-י- אדון הכל (שלי) {עמידה לפני}
שְׂפָתַי תִּפְתָּח - (הנני עומד לפניך ולא ברור שאוכל לפתוח פי, אנא, פתח נא לי)
וּפִי יַגִּיד תְּהִלָּתֶךָ - ועזור לי להתפלל בכוונה (פי ולבי שווים זה תהילה אמיתית) {מה זה כוונה, פשש}

בָּרוּךְ אַתָּה - מקור הברכות אתה {אא}
ד' - אדון הכל (כי כמו היה הוה ויהיה) {אא} (פה זוקפים, הרב רימון אומר שזוקפים פה ואז רואים שהכריעה לא רק מצד הכנעה אלא שההכרה בד' נותנת בנו כוח להיות זקופים)
אֱ-לֹקינוּ - הא-לוק שלנו, שמשגיח עלינו בהשגחה פרטית
וֵא-לֹקי אֲבוֹתֵינוּ-  שהשגיח על האבות בהשגחה פרטית (שכרת עמם ועם זרעם ברית)
אֱ-לֹקי אַבְרָהָם- כרת ברית עם ". (חסד)
אֱ-לֹקי יִצְחָק- " " " " (יראה-עבודה)
וֵא-לֹקי יַעֲקֹב- " " " " (אמת-תורה)

הָאֵ-ל הַגָּדוֹלהחזק שכל הגדולה שלו (חסד)
הַגִּבּוֹר- כל הגבורה שלו (דין)
וְהַנּוֹרָא- יראוי (יראים ממנו) [נראה לי שיש דגש בנון שמשנה משמעות]
אֵ-ל עֶלְיוֹן - סיבת כל הסיבות {אפשר לומר שלמעלה, כל השפע משתלשל ממנו}
גּוֹמֵל חֲסָדִים טוֹבִים- אין בהם תערובת רע ומכונים אל הנרצה
קוֹנֵה הַכֹּל- (בורא) מחדש בכל יום מעשה בראשית

וְזוֹכֵר חַסְדֵי אָבוֹת- זוכר זכות אבות
וּמֵבִיא גוֹאֵל לִבְנֵי בְנֵיהֶם לְמַעַן שְׁמוֹ, בְּאַהֲבָה- {מביא עכשיו, כל הזמן} ע"י הגאולה יתקדש שמו בעולם מפני גודל אהבתו את ישראל
מֶלֶךְ - ..
עוֹזֵר - במעשי האדם
וּמוֹשִׁיעַ - מצרתו של אדם
וּמָגֵן- קודם הצרה
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ, מָגֵן אַבְרָהָם- (ובזכות זה ממשיך הגנתו עלינו)

מבנה (מיקום בתפילה ומבנה בתוך הברכה ובתוך האזור)דוס בדם

התפילה בנויה כפי שכותב הרמב"ם על פי הגמרא בברכות, 
מ
שלוש ברכות שבח,
ברכות הבקשה
ושלוש ברכות ההודאה,
{ולאחר מכן תחנונים נוספים}

הברכה הראשונה בתפילה, מתוך תשע עשרה ברכות
הברכה הראשונה מתוך שלוש ברכות השבח

כללי על המבנה של התפילה: הגיוני, קודם כל אני מתחיל בלשבח את הקדוש ברוך הוא, הרב חגי לונדין אמר (ted תפילה) שהרבה פעמים אנחנו מרגישים כאילו התפילה עובדת ככה, אנחנו מפציצים את הקב"ה בים מחמאות ואז כשהוא ככ באופוריה הוא לא יכול שלא להסכים ואז כדי שיקבל פעם באה, אנחנו מנומסים ואומרים תודה,
באמת, לא, הקב"ה לא צריך כלום, אנחנו מתפללים בגלל חסרון שיש לנו (בין אם זה צרכים כלליים ובין אם זה צמאון לא-ל חי ורק רצון בקרבה לאהוב קרוב)
אנחנו מתחילים ב
בשבח כדי שנכיר ונדע, "דע לפני מי אתה עומד",
בקשה 
הודאה 
מצד מידות הנפש שלנו ש חייבים להודות מצד האמת וק"ו לקב"ה ש ניסיך שבכל עת ערב ובוקר וכו'.

על המבנה של שלוש ברכות השבח: {רעיון שעלה לי עכשיו, אם יש תיקונים הצעות נוספות וכו, אשמח}
אבות - הקב"ה עושה טוב פיזי בכל רגע בעולם הזה
גבורות- הקב"ה עושה טוב פחות פיזי בעולם הזה
אתה קדוש- הקב"ה עושה טוב רוחני בעולם הזה ובכל העולמות, או אולי, סיפור על השיבוח על שתי הברכות הקודמות. {אין לי מושג}

על המבנה של הברכה: 
קודם מתחילים בד' שפתי תפתח, השיח יצחק כותב שזה שלוש הדברים שהמסל"ש כותב שצריך כשבא להתפלל,
א) עומד לפני ד'
ב) רוממותו, (כי מבקש שיפתח שפתיו ומראה על פחד ואימה)
ג) שפלות האדם (שצריך סיעתא דשמיא אפילו לדיבור)(שכידוע מהגמרא במכות, לאו מעשה)

מתחיל בכריעה ומסיים בכריעה, מראה על חשיבות גדולה של הברכה (יש בגלל זה דינים שחייב לכוון לפחות בזה ולא יתחיל אם לא יספיק לזה {מענין שהדעה השניה הי אם לא יספיק למודים})

הקבה עצום, משגיח עלינו, השגיח על האבות, עושה דברים עצומים בעוה"ז, בורא את העולם מחדש {מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית [לא יודע אם ציטטתי נכון]}, זוכר זכות אבות, מביא גואל ויביא גם אם תמה זכות אבות, עוזר וברוך, {תמידתמיד ברוך}כריעה, מגן אברהם, {עדיין, ומכוח זה עדין מגן עלינו}

..דוס בדםאחרונה

(בסוגריים האלה האחרונות, נראה לי שטעיתי, שהדין הוא שיספיק עד קדושה ולא עד אבות)

שכוייח!בתוך בני ישראל

הממ, וואו, זה פירוש ממצה ובהיר ממש.

 

(אממ, אפשר בבקשה להוסיף משהו קטן על או"א?)

(כן, זו בדיוק המטרה, שיהיה שיח ודיבור ושיתוף פעיל)(אולי קצתדוס בדם

כמו השרשור הזה שעושים פה על מועדים)

(אשריך,)בתוך בני ישראל
ממ. אז ככה
יש רעיון של מניטו על התפילה
שיש בברכות כו: וכו, רבי יוסי אומר אבות, רבי י'הושע אומר תמידין
שנהוג לפרש את זה כמחלוקת
אבל בעצם, הוא אומר, זה לא, זה תוספת, (עכ רק דבריו)
כי מה זה תפילה, עמידה, שמונה עשרה, לבקש את צרכינו כדי לתקן את העולם, כן, מה זה חכמת הקבלה, החכמה להתפלל תפילה שמקובלת, ביודע אני שהוא מקובל, רבי חנינא בן דוסא והמשנה שלו באבות,
בקיצור, אז אם אין לי את הכלים, מותר לי לבקש אותם, למה? כי אני בנם של אברהם יצחק ויעקב, אבות תקנו את ה*זכות* להתפלל.

מה הצד השני, של תמידין, זה החובה,
*חובה* להתפלל, תפילות כנגד תמידין, זה לא במקום, זה במקביל, בנוסף, אברהם אבינו גם הקריב וגם התפלל,
כהנים במקדש היו מתפללים ותיקין,
החובה להתפלל היא יסודית יותר אבל גם קצת מרוחקת יותר, כי זאת חובה, זאת עבודה מיראה,
אי אפשר לומר שתפילה היא תחליף, לפרימיטביות של קרבנות, אברהם עשה גם וגם,
אז מה הבעי'ה, אנחנו לא מבינים את מהות הכפרה, אז זה נראה מרוחק קצת, לכן לעת"ל הכל בטח ותודה אינה בטלה שעיקרה בלחם,

עכשיו, מה ההבדל? שתפילת הרשות, כנגד אבות, היא רשות, ואז, העושה תפילתו קבע אין תפילתו תחנונים, ולכן מתחילים מאבות,
כשהמקדש קיים יש גם תפילות כפרה וגם בקשה, עכשיו הבקשה מובלעת בחובה, וזה קשה,
אבל מה עם הכפרה,
פעם אדם הי'ה מרגיש כאילו חלבו ממש, זא מסבירים עפ"י הפסוק בתחילת ויקרא, שהוא הי'ה אדם ואז חטא וכבר פחות (רווקות זה ח- לא משנה,) אז בקרבן הוא מבקש שוב את היש שבו, בתפילה גם, אבל אפשר רק בזכות אבות,
למדנו היום בדף יומי שכל בני ישרא-ל בני מלכים הם, זה לא מספיק, צריך זכות אבות כדי להעז לבקש דברים פרטיים לעבודתו יתברך, לכן הם הרשות, הרשות לבקש,
כשאומרים אוא א-לוקי וכו, אז הכוונה הפשוטה היא לומר שיש זכות להתפלל שאנחנו מצאצאי'הם, זא מי נתן לנו את הזכות לומר שהעולם של השי"ת לא מושלם, לכן הצדיק האמיתי מפחד להתפלל, להתערב בסדרי ההשגחה ובריאת וחידוש העולם,
מוסלמים לא יכולים להתפלל, אממ, סטיתי קצת מהנושא. לאמשנה. מחילה.
ואוו, זה מקסים, אשרייך,דוס בדם

הוספות ותמיכות:
רה"י אמר שכל כפייה היא פחות, {ובכל לימוד בחינה של כפייה ולעד"ל על לוח ליבם אכתובנה}

אנשי כנה"ג תקנו את הנוסח בזמן שביהמ"ק היה קיים, הפניני הלכה מביא על זה את הפסוקים שבקורבנות צריך לב, תשובה וכו'

רש"י בדף כלשהו שאוכל לבדוק אח"כ כותב את זה להלכה ש"כל בני ישראל בני מלכים הם וראויים לו" {איזה לבוש או משהו שם}

ודאי שהוא לא מושלם, {לא?}, ז"א זה התפקיד שלנו,

אשרייך

ממ |נבוך|בתוך בני ישראל

אני ממש לא מרוכזת, אעיין בזה בבוקר בלנ"ד,

 

רק, זה לכאורה מתקופת התנאים, נראה לי שהרוב בבמ קיג, אולי גם בשל היום וקכח מובא, בעצם היום רק חלק,

 

שכוייח.

שכוייחקמנו ונתעודד

מניטו קלאסי.

אף פעם לא להסתכל על מחלוקת כמחלוקת, אלא כשני צדדים של עניין אחד, שהבנת כל אחד מהם תאיר את הבנת האחר.

אולי גדול המיישמים את שיטת האחדות הכוללת למאור עינינו הרב זצ"ל.

(בוישלח יעקב מלאכים שנחלקו אם מלאכים ממש או שליחים מביא את השיטה לשיא ואומר שברור ששלח גם וגם, והשאלה היא האם הפשט ששלח שליחים ולכן צריך להעיר, שימו לב שגם מלאכים ממש, או שהפשט מלאכים ממש, ושימו לב שגם שליחים).

 

(טיפה הפריע לי הר' יוסי ור' יהושע. זה ריב"ח וריב"ל. מוזר להשאיר אותם בלי הקשר ולשלוח את כל האסוציאציות לתקופת התנאים..)

 

את מביאה (או שזה עדיין החכם ז"ל?) את שיא ההבדל לתפילת מעריב, שהיא רשות ועולה משני תמידים לשלושה אבות. שזו תפילה שבה אנחנו באמת עומדים בידים ריקות לפני ה', חסרי כל עמידה לרגלינו (בנתיב העבודה, ונראה לי גם ברב היכנשהו). אין לנו כבר שום יכולת לבקש כי עשינו, או כדי שנעשה. לגמרי בידך אפקיד רוחי, עשה למען אברהם יצחק ויעקב.

היה ראוי לנסות להבין לאור זה את שיטת ריב"ח במעריב (כנגד אברים ופדרים), אבל אני לא מצליח כרגע.

..בתוך בני ישראל
בהחלט,

(ממ, אתה צודק, התלבטתי על זה, מצד אחד הרגל מצד שני כשראיתי את דבריו אמר בלי ולכאורה קשה לי יותר לשנות, בסוף אמרתי בלי בציון מקור בהבנה ש אנשים ידעו ככהנ)

אז זהו, נראה לי ש, ערבית היא תפילה מאהבה, כי היא רשות (גם אם קבלו עלי'הן כחובה), שאין נגדה קרבנות, ורק נשאר הקשר הפשוט והבסיסי בינינו לבין הקב"ה, [לכן הכי קל להתפלל ערבית],
איברים ופדרים, לכאורה זה לא קרבן ממש, זה מה שנשאר ולא הספיק להשרף, אבל עדיין חובה להעלותו על המזבח ולא מורידים אותו, (אה אפשר לומר אולי בחינת תינוק שנשבה) זא זאת פעולה די פסיבית, רק בבוקר איברים ופדרים שלא נתאכלו מבערב מסדרים אותן וכו (מחילה על אי הדיוק בציטוט), אבל בערב, סתם הם שם,
אולי אפשר לומר שמזה נגזרת האמונה שלנו,
ואמונתך בלילות, למה, למה לא ואמונה בלילות, כי זאת האמונה שלך, של השי"ת, שבחר באברהם יצחק ויעקב, ומאז זה בידינו,
שחרית ומנחה אפשר להתפלל בעבודה, ערבית מי יודע,
תמצית הכוונה בברכהדוס בדם

אני עומד לפני ד',
ברוך אתה {אני עומד ממש, לפניו |רועד|} ד', הוא עושה ומשפיע לי ככ הרבה טובה, הוא עשה כ"כ הרבה טוב לאבותיי,
הוא עצום יראוי כל הטוב ממנו, הוא עושה טוב מושלם, כל יום הוא בורא אותנו מחדש, וזוכר לנו את החסדים של אבותינו, ו מביא לנו את הגאולה גם אם תמה זכות אבות ואז יתקדש שמו {שלו!} ו ו הוא אוהב אותנו {??}{!!} ועושה לנו טוב,
ברוך, ברוך אתה ד', תודה.

ישר כח!צ'יאל

מה המקור לפרש "ברוך אתה" כמקור הברכות ולא כפשוטו?

כתוב פה ככהדוס בדם

כד הקמח ערך ברכה ואבודרהם (ס' הנצחון סי' קל"א)

מה עוד אפשר לכוון?דוס בדם

לכאורה בברכת אבות כדאי לכוון רק לשבחים הכתובים שהרי הם הממצים כל שבחיו (כפי שכותב ה "בית א-לוקים")
ובכלל בברכות השבח כדאי שלא להוסיף  שהרי יש גמרא בברכות של מישהו שהוסיף הרבה שבחים ואז שאל אותו רב, זהו? סיימת את כל השבחים של מרך? כמובן שזו שאלה רטורית, עצם זה שאנחנו משבחים את הקב"ה זה חידוש, שהרי אם אנחנו משבחים אנחנו מורידים ממנו כי הוא אין סופי, וכל זה בשבילנו, אפשר לשמור שבחים נוספים לברכת מודים, שם מודים לקב"ה על הטוב שלנו.
 

אוליצ'יאל

למלכות שרמוזה בברכת אבות כי אין בה "מלך העולם".

לתוס' - באלהי אברהם - "אבל אלהי אברהם הוי כמו מלכות דאברהם אבינו המליך הקב"ה על כל העולם שהודיע מלכותו".

ולרא"ש - בהאל הגדול - "ברכה ראשונה של שמונה עשרה כיון דאית בה האל הגדול הוא חשוב כמו מלכות. ויש אומרים לפי שאמר אלהי אברהם הוה כמו מלכות לפי שעדיין לא המליכוהו עליהם העולם עד שבא אברהם אבינו והודיע טיבו בעולם והיינו דכתיב בראשית כד ה' אלהי השמים אשר לקחני מבית אבי".

לא הבנתידוס בדם


פספתי את זה שזאת הייתה שאלה רטורית...צ'יאל


יכול להיות, התכוונתי שלא הבנתי מה כתבת בתוכן,דוס בדם

יכול להיות שאנסה בבוקר כשאהיה פחות עייף

כל ברכה שאין בה מלכות אינה ברכהצ'יאל

וקשה, שבברכת אבות אין מלכות. על זה עונים הראשונים את התשובות שאמרתי.

ואולי צריך או ראוי לכוון את זה.

אה, יכול להיותדוס בדם

אשריך

תיוגים, ודאי שכל מי שיש לו מה להוסיף, להעיר, לתקן וכל העולהדוס בדם
תודה אח שלי אהבתי את הפירוש הזהאחידקל


ישמח לקבל גם פעם הבאהמשקפת
תוספת קטנהמחפש אמת

וְזוֹכֵר חַסְדֵי אָבוֹת- זוכר זכות אבות[ואם כבר נגמרה זכות אבות אז הגאולה תבוא בגלל..]
וּמֵבִיא גוֹאֵל לִבְנֵי בְנֵיהֶם לְמַעַן שְׁמוֹ, בְּאַהֲבָה- {מביא עכשיו, כל הזמן} ע"י הגאולה יתקדש שמו בעולם מפני גודל אהבתו את ישראל

[חשוב, אשריך]דוס בדם

נזכרתי בזה אחרי שכבר כתבתי תגובה לזה אז לא יכולתי לערוך, אבל כתבתי את זה בדברים האחרים,
כמו עוד משהו שכתבתי, לא זוכר מה הוא

..קמנו ונתעודד

"כאשר מתקרב אל המלך כורע לפניו. לפיכך קודם שמזכיר השם - שאז הוא קרוב אל השם - יש לו לכרוע לפניו ולמסור נפשו אל השם יתברך, כי אין נמצא עם השם יתברך שום מציאות והכל אפס זולתו יתברך.

כי זה ענין הכריעה שהוא כורע לפניו שמוסר נפשו אליו ומבטל מציאותו אליו.

וכשמזכיר השם עצמו יש לו לזקוף, כי מצד השם יתברך קיום כל הנמצאים והוא יתברך זוקף כפופים.

 

ובכריעה זאת שהוא לפני הזכרת השם ובזקיפה שהוא זוקף כאשר מזכיר השם, בו נרמז כי כל הנמצאים הם נמצאים מאתו וממנו קיום שלהם ואצל השם יתברך הם אפס.

ולפיכך כאשר בא אל הזכרת שמו יתברך כורע ומוסר נפשו אל השם יתברך כי מציאותו של אדם אינו נחשב אצל השם יתברך,

וזוקף כאשר מזכיר שמו מפני כי מן השם יתברך הכל והוא מעמיד וזוקף הכל. לכך יש לו לזקוף כאשר מזכיר השם".

(נתיב העבודה, פרק י)

אשריך! (תודה)דוס בדם

אני כתבתי על פי הרב רימון בתמצות.

מבין את הצורך בתמצותקמנו ונתעודד

אבל זה קטע מדהים. משתדל לחשוב עליו מדי תפילה.

שמח שהוספת לנו, לא סתרתי, אשמח שיוסיפודוס בדם

הסברתי למה בחרתי שלא להאריך, (:

וואויחידי
תודה על זה.
תוספתכיפת ברזל-סרוגה
עבר עריכה על ידי כיפת ברזל-סרוגה בתאריך י"ט באייר תש"פ 02:12
"ה׳ שפתי תפתח..."- ה׳ תעזור לי להתרכז ולכוון את המחשבות

"אלוקי אברהם אלוקי יצחק ואלוקי יעקב"- הרב ***** ****** אמר באחד השיעורים שלו שזה שלוש דרכים עיקריות בעבודת ה׳: אברהם- חסד (עשיית המצוות בעיקר), יצחק- גבורה (לימוד תורה בעיקר) ויעקב- אמת (השילוב-תורה ועבודה)

"הא-ל הגדול הגיבור והנורא"- הגדול- שהביאנו לארצנו, גיבור- שניצח את מלחמותינו, ונורא- שעוזר לכל פרט בחייו הפרטיים

"א-ל עליון (ואע"פ כן) גומל חסדים טובים
קונה הכל (ואע"פ כן) וזוכר חסדי אבות ומביא גואל לבני בניהם
למען שמו (אבל) באהבה (גמורה)
מה השיר המקורי של 'מתלבט' של אנדרדוס?רצה לאש
תודה!רצה לאש
|מופתע|פטל.אחרונה