ממ?
מעניין
לילה לבן- שלום
שלום שלום, שלום שלום |אסי|
לא תיוגים,
תזכו בעזרת ד' להתעלות המוןהמוןהמוןהמון בעבודת ד',
{היום שמעתי משהו נפלא מהרב שרקי בשם המהרל , שאי אפשר לאהוב שתי אהבות ואז אי אפשר לאהוב רק את התורה כי אז לא אוהבים את ד', אלא, אני אוהב את התורה כחלק מאהבת ד'.
ו, סתם, חשבתי על זה לחתונה,
זה , נפלא}
על "את אשר יאהב ה' יוכיח", ועל ידי מי באות התוכחות לאדם. ודו"ק ודפח"ח.
וכע ריק שם...😥 , הרובע ממש שומם!!!
לי פשוט נמאס היום, שלא הייתי שם הרבה זמן...
אז לקחתי תסיכון(וכן אני מזוהמת עכשיו!!😁) ונסעתי....

אע אע,
|רועד|
פורים!
אה, אממ, אממ, וואו, קדושת פורים, ו,
כיפת ברזל-סרוגהאחרונה
כיפת ברזל-סרוגהכנראה שבחיים לא שיתפו שרשור שלי![]()
אבל אני יחסית לא כתבתי דברים מעליבים רק הבעתי את דעתי.
וזה בעיקר אשמת אהבה שלא סיפרה שזה מתייג אותה עכשיו.😅
טוב לדעת שעוד אנשים לא יודעים את זה חח
(כך הנחתי, אבל חשבתי שאולי היה פשוט לך שנבין שזה עכשיו תייג אותה אז...)
טוב לדעת. לא שמעתי כזה אף פעם
יש את "לכל העולם ואשתו" אז אולי זה על אותו רעיון כאילו "כל העולם ושות", נשמע טוב דוקא![]()
@~אניגמה~ תודה על העזרה!
פעם הייתי ניקיתמה היה לך ככ דחוף?
אני זמנית כאןהיה אחלות בעקרון
איך לך? מה עשית?
יופי ב"ה
אממ
הרבה כלמיני
את חזרת כבר ללימודים?
אהמ אז טוב, זה צריך להיות הודעה מושקעת,
ואולי גם רצינית כזאת.
אז אהמ
(נכון זה מזכיר עניבה?) שלום לכולם,
היום נדבר על..
![]()
בוודאי שמזכיר
תכתבי חמש דברים טובים שיצאו מהקורונה(שמישו יזכיר לי מזה
)
אני זמנית כאןאוקי, אז 5 דברים טובים שיצאו מהקורונה
קירבת ה'
קירבה למשפ'
אחדות בעמ"י
אמת ונקיות בעולם
הרבה זמן פנוי
אוקי אז
משו שרצית לעשות מלא זמן ועכשיו יצא
לפנק את אח שלי..
היום הכנתי לו שוקו![]()
איזה אחות חמודה ![]()
אני זמנית כאןחח אנלא יודעת אם בגלל שזה שירשור אחד אולי זה לא נקרא כמה תגובות?
עשיתי אתמול והיה וואו
היא: אני משתדלת כמה שפחות (להיות על המחשב..)
כמה צדקנית ככה מעצבנת
**** הוא כמוני, רק ביותר קטן וטיפש
לא.. משתמש חדש, אז רציתי להגיע לצ'אט והבנתי שלאאני זמנית כאןואז יהיה לך מספיק הודעות..![]()
אני זמנית כאן
-אנונימי-
ואי ואי מודאגים פה החברהאני זמנית כאןתופעות לוואי קורות וכו...
אובדנות וכו'?


-אנונימי-
אני זמנית כאן
-אנונימי-הוראות חשבתי לעשות כל יום איזו פינה, - נסיונות פעילים
(מוסיף, ש, תוספות, ומבנה)
אממ, החלטתי שאני מעט אערוך את הפירוש כי הוא מעט ארוך ומקשה, אם מישהו ממש רוצה אוכל לשלוח לו הכל,
אֲ-דֹ-נָ-י- אדון הכל (שלי) {עמידה לפני}
שְׂפָתַי תִּפְתָּח - (הנני עומד לפניך ולא ברור שאוכל לפתוח פי, אנא, פתח נא לי)
וּפִי יַגִּיד תְּהִלָּתֶךָ - ועזור לי להתפלל בכוונה (פי ולבי שווים זה תהילה אמיתית) {מה זה כוונה, פשש}
בָּרוּךְ אַתָּה - מקור הברכות אתה {אא}
ד' - אדון הכל (כי כמו היה הוה ויהיה) {אא} (פה זוקפים, הרב רימון אומר שזוקפים פה ואז רואים שהכריעה לא רק מצד הכנעה אלא שההכרה בד' נותנת בנו כוח להיות זקופים)
אֱ-לֹקינוּ - הא-לוק שלנו, שמשגיח עלינו בהשגחה פרטית
וֵא-לֹקי אֲבוֹתֵינוּ- שהשגיח על האבות בהשגחה פרטית (שכרת עמם ועם זרעם ברית)
אֱ-לֹקי אַבְרָהָם- כרת ברית עם ". (חסד)
אֱ-לֹקי יִצְחָק- " " " " (יראה-עבודה)
וֵא-לֹקי יַעֲקֹב- " " " " (אמת-תורה)
הָאֵ-ל הַגָּדוֹל - החזק שכל הגדולה שלו (חסד)
הַגִּבּוֹר- כל הגבורה שלו (דין)
וְהַנּוֹרָא- יראוי (יראים ממנו) [נראה לי שיש דגש בנון שמשנה משמעות]
אֵ-ל עֶלְיוֹן - סיבת כל הסיבות {אפשר לומר שלמעלה, כל השפע משתלשל ממנו}
גּוֹמֵל חֲסָדִים טוֹבִים- אין בהם תערובת רע ומכונים אל הנרצה
קוֹנֵה הַכֹּל- (בורא) מחדש בכל יום מעשה בראשית
וְזוֹכֵר חַסְדֵי אָבוֹת- זוכר זכות אבות
וּמֵבִיא גוֹאֵל לִבְנֵי בְנֵיהֶם לְמַעַן שְׁמוֹ, בְּאַהֲבָה- {מביא עכשיו, כל הזמן} ע"י הגאולה יתקדש שמו בעולם מפני גודל אהבתו את ישראל
מֶלֶךְ - ..
עוֹזֵר - במעשי האדם
וּמוֹשִׁיעַ - מצרתו של אדם
וּמָגֵן- קודם הצרה
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ, מָגֵן אַבְרָהָם- (ובזכות זה ממשיך הגנתו עלינו)
התפילה בנויה כפי שכותב הרמב"ם על פי הגמרא בברכות,
מ
שלוש ברכות שבח,
ברכות הבקשה
ושלוש ברכות ההודאה,
{ולאחר מכן תחנונים נוספים}
הברכה הראשונה בתפילה, מתוך תשע עשרה ברכות
הברכה הראשונה מתוך שלוש ברכות השבח
כללי על המבנה של התפילה: הגיוני, קודם כל אני מתחיל בלשבח את הקדוש ברוך הוא, הרב חגי לונדין אמר (ted תפילה) שהרבה פעמים אנחנו מרגישים כאילו התפילה עובדת ככה, אנחנו מפציצים את הקב"ה בים מחמאות ואז כשהוא ככ באופוריה הוא לא יכול שלא להסכים ואז כדי שיקבל פעם באה, אנחנו מנומסים ואומרים תודה,
באמת, לא, הקב"ה לא צריך כלום, אנחנו מתפללים בגלל חסרון שיש לנו (בין אם זה צרכים כלליים ובין אם זה צמאון לא-ל חי ורק רצון בקרבה לאהוב קרוב)
אנחנו מתחילים ב
בשבח כדי שנכיר ונדע, "דע לפני מי אתה עומד",
בקשה
הודאה מצד מידות הנפש שלנו ש חייבים להודות מצד האמת וק"ו לקב"ה ש ניסיך שבכל עת ערב ובוקר וכו'.
על המבנה של שלוש ברכות השבח: {רעיון שעלה לי עכשיו, אם יש תיקונים הצעות נוספות וכו, אשמח}
אבות - הקב"ה עושה טוב פיזי בכל רגע בעולם הזה
גבורות- הקב"ה עושה טוב פחות פיזי בעולם הזה
אתה קדוש- הקב"ה עושה טוב רוחני בעולם הזה ובכל העולמות, או אולי, סיפור על השיבוח על שתי הברכות הקודמות. {אין לי מושג}
על המבנה של הברכה:
קודם מתחילים בד' שפתי תפתח, השיח יצחק כותב שזה שלוש הדברים שהמסל"ש כותב שצריך כשבא להתפלל,
א) עומד לפני ד'
ב) רוממותו, (כי מבקש שיפתח שפתיו ומראה על פחד ואימה)
ג) שפלות האדם (שצריך סיעתא דשמיא אפילו לדיבור)(שכידוע מהגמרא במכות, לאו מעשה)
מתחיל בכריעה ומסיים בכריעה, מראה על חשיבות גדולה של הברכה (יש בגלל זה דינים שחייב לכוון לפחות בזה ולא יתחיל אם לא יספיק לזה {מענין שהדעה השניה הי אם לא יספיק למודים})
הקבה עצום, משגיח עלינו, השגיח על האבות, עושה דברים עצומים בעוה"ז, בורא את העולם מחדש {מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית [לא יודע אם ציטטתי נכון]}, זוכר זכות אבות, מביא גואל ויביא גם אם תמה זכות אבות, עוזר וברוך, {תמידתמיד ברוך}כריעה, מגן אברהם, {עדיין, ומכוח זה עדין מגן עלינו}
(בסוגריים האלה האחרונות, נראה לי שטעיתי, שהדין הוא שיספיק עד קדושה ולא עד אבות)
הממ, וואו, זה פירוש ממצה ובהיר ממש.
(אממ, אפשר בבקשה להוסיף משהו קטן על או"א?)
כמו השרשור הזה שעושים פה על מועדים)
הוספות ותמיכות:
רה"י אמר שכל כפייה היא פחות, {ובכל לימוד בחינה של כפייה ולעד"ל על לוח ליבם אכתובנה}
אנשי כנה"ג תקנו את הנוסח בזמן שביהמ"ק היה קיים, הפניני הלכה מביא על זה את הפסוקים שבקורבנות צריך לב, תשובה וכו'
רש"י בדף כלשהו שאוכל לבדוק אח"כ כותב את זה להלכה ש"כל בני ישראל בני מלכים הם וראויים לו" {איזה לבוש או משהו שם}
ודאי שהוא לא מושלם, {לא?}, ז"א זה התפקיד שלנו,
אשרייך
אני ממש לא מרוכזת, אעיין בזה בבוקר בלנ"ד,
רק, זה לכאורה מתקופת התנאים, נראה לי שהרוב בבמ קיג, אולי גם בשל היום וקכח מובא, בעצם היום רק חלק,
שכוייח.
מניטו קלאסי.
אף פעם לא להסתכל על מחלוקת כמחלוקת, אלא כשני צדדים של עניין אחד, שהבנת כל אחד מהם תאיר את הבנת האחר.
אולי גדול המיישמים את שיטת האחדות הכוללת למאור עינינו הרב זצ"ל.
(בוישלח יעקב מלאכים שנחלקו אם מלאכים ממש או שליחים מביא את השיטה לשיא ואומר שברור ששלח גם וגם, והשאלה היא האם הפשט ששלח שליחים ולכן צריך להעיר, שימו לב שגם מלאכים ממש, או שהפשט מלאכים ממש, ושימו לב שגם שליחים).
(טיפה הפריע לי הר' יוסי ור' יהושע. זה ריב"ח וריב"ל. מוזר להשאיר אותם בלי הקשר ולשלוח את כל האסוציאציות לתקופת התנאים..)
את מביאה (או שזה עדיין החכם ז"ל?) את שיא ההבדל לתפילת מעריב, שהיא רשות ועולה משני תמידים לשלושה אבות. שזו תפילה שבה אנחנו באמת עומדים בידים ריקות לפני ה', חסרי כל עמידה לרגלינו (בנתיב העבודה, ונראה לי גם ברב היכנשהו). אין לנו כבר שום יכולת לבקש כי עשינו, או כדי שנעשה. לגמרי בידך אפקיד רוחי, עשה למען אברהם יצחק ויעקב.
היה ראוי לנסות להבין לאור זה את שיטת ריב"ח במעריב (כנגד אברים ופדרים), אבל אני לא מצליח כרגע.
אני עומד לפני ד',
ברוך אתה {אני עומד ממש, לפניו |רועד|} ד', הוא עושה ומשפיע לי ככ הרבה טובה, הוא עשה כ"כ הרבה טוב לאבותיי,
הוא עצום יראוי כל הטוב ממנו, הוא עושה טוב מושלם, כל יום הוא בורא אותנו מחדש, וזוכר לנו את החסדים של אבותינו, ו מביא לנו את הגאולה גם אם תמה זכות אבות ואז יתקדש שמו {שלו!} ו ו הוא אוהב אותנו {??}{!!} ועושה לנו טוב,
ברוך, ברוך אתה ד', תודה.
מה המקור לפרש "ברוך אתה" כמקור הברכות ולא כפשוטו?
כד הקמח ערך ברכה ואבודרהם (ס' הנצחון סי' קל"א)
לכאורה בברכת אבות כדאי לכוון רק לשבחים הכתובים שהרי הם הממצים כל שבחיו (כפי שכותב ה "בית א-לוקים")
ובכלל בברכות השבח כדאי שלא להוסיף שהרי יש גמרא בברכות של מישהו שהוסיף הרבה שבחים ואז שאל אותו רב, זהו? סיימת את כל השבחים של מרך? כמובן שזו שאלה רטורית, עצם זה שאנחנו משבחים את הקב"ה זה חידוש, שהרי אם אנחנו משבחים אנחנו מורידים ממנו כי הוא אין סופי, וכל זה בשבילנו, אפשר לשמור שבחים נוספים לברכת מודים, שם מודים לקב"ה על הטוב שלנו.
למלכות שרמוזה בברכת אבות כי אין בה "מלך העולם".
לתוס' - באלהי אברהם - "אבל אלהי אברהם הוי כמו מלכות דאברהם אבינו המליך הקב"ה על כל העולם שהודיע מלכותו".
ולרא"ש - בהאל הגדול - "ברכה ראשונה של שמונה עשרה כיון דאית בה האל הגדול הוא חשוב כמו מלכות. ויש אומרים לפי שאמר אלהי אברהם הוה כמו מלכות לפי שעדיין לא המליכוהו עליהם העולם עד שבא אברהם אבינו והודיע טיבו בעולם והיינו דכתיב בראשית כד ה' אלהי השמים אשר לקחני מבית אבי".
יכול להיות שאנסה בבוקר כשאהיה פחות עייף
וקשה, שבברכת אבות אין מלכות. על זה עונים הראשונים את התשובות שאמרתי.
ואולי צריך או ראוי לכוון את זה.
אשריך
על רוחכם,
אשמח ממש,
@משקפת
@כיפת ברזל-סרוגה
@שם רגיל
@אני גיטרה...
@רגע שלם
@מחפש אמת
@תתן אחרית לעמך!
@אחידקל
@שוליינית
מי שרוצה תיוג לפעמים הבאות מוזמן, שיגיד
וְזוֹכֵר חַסְדֵי אָבוֹת- זוכר זכות אבות[ואם כבר נגמרה זכות אבות אז הגאולה תבוא בגלל..]
וּמֵבִיא גוֹאֵל לִבְנֵי בְנֵיהֶם לְמַעַן שְׁמוֹ, בְּאַהֲבָה- {מביא עכשיו, כל הזמן} ע"י הגאולה יתקדש שמו בעולם מפני גודל אהבתו את ישראל
נזכרתי בזה אחרי שכבר כתבתי תגובה לזה אז לא יכולתי לערוך, אבל כתבתי את זה בדברים האחרים,
כמו עוד משהו שכתבתי, לא זוכר מה הוא
"כאשר מתקרב אל המלך כורע לפניו. לפיכך קודם שמזכיר השם - שאז הוא קרוב אל השם - יש לו לכרוע לפניו ולמסור נפשו אל השם יתברך, כי אין נמצא עם השם יתברך שום מציאות והכל אפס זולתו יתברך.
כי זה ענין הכריעה שהוא כורע לפניו שמוסר נפשו אליו ומבטל מציאותו אליו.
וכשמזכיר השם עצמו יש לו לזקוף, כי מצד השם יתברך קיום כל הנמצאים והוא יתברך זוקף כפופים.
ובכריעה זאת שהוא לפני הזכרת השם ובזקיפה שהוא זוקף כאשר מזכיר השם, בו נרמז כי כל הנמצאים הם נמצאים מאתו וממנו קיום שלהם ואצל השם יתברך הם אפס.
ולפיכך כאשר בא אל הזכרת שמו יתברך כורע ומוסר נפשו אל השם יתברך כי מציאותו של אדם אינו נחשב אצל השם יתברך,
וזוקף כאשר מזכיר שמו מפני כי מן השם יתברך הכל והוא מעמיד וזוקף הכל. לכך יש לו לזקוף כאשר מזכיר השם".
(נתיב העבודה, פרק י)
אני כתבתי על פי הרב רימון בתמצות.
אבל זה קטע מדהים. משתדל לחשוב עליו מדי תפילה.
הסברתי למה בחרתי שלא להאריך, (: