ואני אוהבת את מזג האוויר היום
עושה לי טוב
@פטל., תהיה גאה בי?
קפיץ
כידוע "וכאשר אבדתי אבדתי" בעוה"ז ובעוה"ב.
אולי לכן אנחנו מתענים (למרות שפשוט שמי שמוסר נפשו על עמ"י זוכה לעוה"ב. אבל בכל זאת אנחנו מתענים כדי להשריש גודל מסירות נפשה בלבנו).
שאין לי מושג אם היא נכונה אבל ככה מסתבר לי...
אם זה היה שאלה מן הסתם היה סימן שאלה, לא?
הפשט הוא אכן כמו שאמרת.
אבל יש כ"כ הרבה דרושים על הרעיון שאמרתי שאני מרגיש כאילו מה שאני אמרתי זה הפשט היותר נכון 
ר' צדוק למשל משווה בין אסתר לשמשון, שאמר "תמות נפשי עם פלשתים". "נפשי" דווקא - כי ויתר כביכול על עוה"ב שלו.
וכן דיבורים על משה רבינו ע"ה, ששבר את הלוחות - את התורה, כדי להציל את עם ישראל.
ועל מה אנחנו מדברים? על הגופים של בני ישראל.
אסתר מוסרת את העוה"ב עבור עם ישראל ש"נהנו מסעודתו של אותו רשע" ו"השתחוו לצלם".
משה שובר את הלוחות ומבקש "מחני נא" עבור עם ישראל שהיה שקוע במ"ט שערי טומאה. שהשטן קיטרג "הללו עובדי ע"ז והללו עובדי ע"ז". שסגדו לעגל הזהב ממש למרגלות הר סיני (וכמשל חז"ל לכלה המזנה תחת חופתה רח"ל).
שמשון מוסר את עוה"ב שלו עבור עם אשר "איש הישר בעיניו יעשה".
עם כל זה, באה אסתר ואומרת:
ישראל קדמו לתורה. הגופים של עם ישראל יותר חשובים מקיום התורה שלי. מהרוחניות שלי. מהעולם הבא שלי.

חופשיה לנפשי
חופשיה לנפשי
פטל.