ושיתאים לבנות בכיתה ה' ושיהיה נקי?
תודה!!
-הכוונה לסרט נחמד, שאפשר לקשר לנושא
-
ושיתאים לבנות בכיתה ה' ושיהיה נקי?
תודה!!
-הכוונה לסרט נחמד, שאפשר לקשר לנושא
-
-נרי-ואברהם פריד פשווט מתוווק!!!
הטובים לעזרא...![]()

הרג אותי איך שהוא ניסה לשיר 'עזראים...'...
אבל תודווווווווווווווווווו שהיה מוששללםם
(למרות שזה לא קשור לפה בבקשה אל תמחקו את זה!!)
בבקשה לא!
הפורום היה שומם! והוספנו ילדות והתחלנו להחיות אותו!עכשיו הוא חוזר להיות שומם!
לפני שזה יקרה בואו פשוט נאחל מזל טוב לימי הולדת,נפרסם סיפורים אם מסר,תמונות,מצגות ושירים בקיצור כול דבר בטעם הטווב..![]()
מי שרוצה(בנות)להצטרף לפורום לפנות אלי או אל שחף (בת)
תודה!

אביה!!!אחרונהשמעתי שהולך להיות מטורףףףףףףףף
התנועה נפגשת באירוע סיכום ועידה עם אברהם פריד.
בעזרת ה' כולם באים!!
איזה סניף את??
אני בן..
מאיזה סניף את?
-נרי-משם מישהי
תגידי קודם איזה קבוצה את.. אם לא באלך אז את לא חייבת
![]()
אני צריך פעילויות לערב אכלת אותה- אשמח לכל מיני רעיונות והברקות
לגיל קטן יחסית..רחל102938מטרת הפעולה:
להגביר את הידע והמודעות אצל החניכות ושהפעולה תגרום להם לפעול בעתיד.. (בעז"ה שלא יהיה צורך.)
הערה:
הפעולה בנויה על 4 שלבים שמתארים את חייו של יהונתן ולאחריהם – "מה עושים?".
יש להכין קרטון שצידו האחד ריק ובצידו השני מודבקת תמונה גדולה של יהונתן ומעליה 4 דפים שמכסים אותה. על כל אחד מהדפים רשום שלב בחייו של יהונתן. במהלך הפעולה יש משחקים/ הפעלות שקשורים לכל שלב. אחרי כל משחק/הפעלה פותחים שלב ומדביקים אותו בצד הריק של הקרטון. לבסוף מתגלה התמונה בשלמותה ומתקבל קרטון שבצידו האחד שלבים בחיי יהונתן ובצידו השני תמונתו. (מטרת הקרטון היא לסדר את המהלך בעיני החניך).
מהלך הפעולה:
- משחקים "מקרה שרשרת": כל בת מקבלת פתק שבו כתוב- אחרי שאת רואה שדבר כלשהו נעשה, תעשי דבר אחר. לדוגמא- "אחרי שמישהי סוגרת את הדלת, תפתחי את החלון" ולבת אחרת רשום- "אחרי שמישהי פותחת את החלון, תני נשיקה לכל ילדה" וכדו'..
מתוך הפתקים האלה יש כמה פתקים שאומרים שהבת שמקבלת אותם צריכה אחרי שמישהי עושה x להרים שלט. על השלטים האלו רשום סיסמאות כגון: "ישראל בסכנה! לא להעביר את המידע בשום אופן לישראל" או- "זהירות! מדינת ישראל בסכנת קיום! אסור לפרסם" וכו'.. (כדאי שהשלטים יהיו בצבעים שונים כדי למנוע בלבול ברצף).
אחרי המשחק מסבירים שגם יהונתן ראה מידע חשוב על סכנה למדינת ישראל כי הוא היה במודיעין האמריקאי ואסור היה לו להעביר את המידע בשום אופן. במשחק, החניכים לא התייחסו לשלטים ולא עשו עם זה כלום, אך יהונתן כן עשה!! הוא החליט לסכן את עצמו ולהעביר את המידע.
פותחים את שלב מס' 1 בקרטון! על פתק זה כתוב – "יהונתן עבד במודיעין האמריקאי, ראה חומרים שמדווחים על סכנה לישראל והחליט להעביר אותם לישראל למרות האיסור"
- הצגה: 2 ילדות מחליפות מדבקות. הם מסכמות שאחת תביא לשנייה מדבקת דובי- ובתמורה היא תביא לה מדבקת סמיילי. הראשונה נותנת לה את הדובי, ואז השנייה לוקחת ובורחת.
אחרי ההצגה מסבירים שהיה הסכם בין ארה"ב לישראל שבו ארה"ב התחייבה להעביר מידע שנוגע לישראל אל ישראל. ישראל קיימה את חלקה בהסכם אבל ארה"ב לא העבירה את המידע לישראל! (ולכן יהונתן נאלץ להעביר את המידע באופן בלתי חוקי למרות שארה"ב הייתה צריכה להעבירו בכל מקרה!)
פותחים את שלב מס' 2 בקרטון! על פתק זה כתוב- "ארצות הברית התחייבה להעביר לישראל מידע שנודע לה אך לא עמדה בהסכם"
-משחקים תופסת. כדי "להציל" ילדה שנתפסה צריך לתת לה כיף, והמצילה נתפסת במקומה ומחכה לכיף. מסבירים שיהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן הוא נתפס ונשלח לכלא.
פותחים את שלב מס' 3 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן יהונתן נתפס ונשלח לכלא האמריקאי"
-מושיבים את הבנות 5 דקות בשקט מוחלט ובלי לעשות כלום.
מסבירים שיהונתן יושב כך 30 שנה בכלא!!
פותחים את שלב מס' 4 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן שבוי כבר 30 שנה בתנאים קשים. הוא סובל ממחלות רבות ומצבו מורע מיום ליום".
-התמונה השלמה בקרטון מתגלה!
-רושמים ליהונתן מכתבים (באנגלית!). אפשר לקשט וכו'.. (יהונתן אמר מספר פעמים שהעידוד מעמ"י הוא הדבר שמחזיק אותו!).
-קוראים את התפילה שחיבר הרב אליהו על יהונתן.
!!!!!רחל102938אחרונה
מטרת הפעולה:
להגביר את הידע והמודעות אצל החניכות ושהפעולה תגרום להם לפעול בעתיד.. (בעז"ה שלא יהיה צורך.)
הערה:
הפעולה בנויה על 4 שלבים שמתארים את חייו של יהונתן ולאחריהם – "מה עושים?".
יש להכין קרטון שצידו האחד ריק ובצידו השני מודבקת תמונה גדולה של יהונתן ומעליה 4 דפים שמכסים אותה. על כל אחד מהדפים רשום שלב בחייו של יהונתן. במהלך הפעולה יש משחקים/ הפעלות שקשורים לכל שלב. אחרי כל משחק/הפעלה פותחים שלב ומדביקים אותו בצד הריק של הקרטון. לבסוף מתגלה התמונה בשלמותה ומתקבל קרטון שבצידו האחד שלבים בחיי יהונתן ובצידו השני תמונתו. (מטרת הקרטון היא לסדר את המהלך בעיני החניך).
מהלך הפעולה:
- משחקים "מקרה שרשרת": כל בת מקבלת פתק שבו כתוב- אחרי שאת רואה שדבר כלשהו נעשה, תעשי דבר אחר. לדוגמא- "אחרי שמישהי סוגרת את הדלת, תפתחי את החלון" ולבת אחרת רשום- "אחרי שמישהי פותחת את החלון, תני נשיקה לכל ילדה" וכדו'..
מתוך הפתקים האלה יש כמה פתקים שאומרים שהבת שמקבלת אותם צריכה אחרי שמישהי עושה x להרים שלט. על השלטים האלו רשום סיסמאות כגון: "ישראל בסכנה! לא להעביר את המידע בשום אופן לישראל" או- "זהירות! מדינת ישראל בסכנת קיום! אסור לפרסם" וכו'.. בנוסף אפשר להוסיף עוד שלטים לא קשורים כדי לבלבל. לדוגמא- "הקופים חיים ביערות אפריקה" וכו'.. (כדאי שהשלטים יהיו בצבעים שונים כדי למנוע בלבול ברצף).
אחרי המשחק מסבירים שגם יהונתן ראה מידע חשוב על סכנה למדינת ישראל כי הוא היה במודיעין האמריקאי ואסור היה לו להעביר את המידע בשום אופן. במשחק, החניכים לא התייחסו לשלטים ולא עשו עם זה כלום, אך יהונתן כן עשה!! הוא החליט לסכן את עצמו ולהעביר את המידע.
פותחים את שלב מס' 1 בקרטון! על פתק זה כתוב – "יהונתן עבד במודיעין האמריקאי, ראה חומרים שמדווחים על סכנה לישראל והחליט להעביר אותם לישראל למרות האיסור"
- חידות: מתחלקים ל-2 קבוצות, כל קבוצה מקבלת חידה (קשה!)+רמז לתשובה של הקבוצה השנייה. צריך לכתוב את החידות כך שלא יהיה ניתן לפתור אותם בלי הרמז! כדי להצליח לפתור, על הקבוצות לסכם ביניהם שיגלו אחת לשנייה את הרמזים. לפני שהם מקיימות את ההסכם- המדריך צריך לומר לאחת הקבוצות שישמעו את הרמז שלהם, אך בשום אופן לא יגלו לקבוצה השנייה את הרמז המתאים לה. כלומר- לא ימלאו את חלקם בהסכם וכך ינצחו (יפתרו ראשונים!).
אחרי המשחק מסבירים שהיה הסכם בין ארה"ב לישראל שבו ארה"ב התחייבה להעביר מידע שנוגע לישראל אל ישראל. ישראל קיימה את חלקה בהסכם אבל ארה"ב לא העבירה את המידע לישראל! (ולכן יהונתן נאלץ להעביר את המידע באופן בלתי חוקי למרות שארה"ב הייתה צריכה להעבירו בכל מקרה!)
פותחים את שלב מס' 2 בקרטון! על פתק זה כתוב- "ארצות הברית התחייבה להעביר לישראל מידע שנודע לה אך לא עמדה בהסכם"
-משחקים תופסת. כדי "להציל" ילדה שנתפסה צריך לתת לה כיף, והמצילה נתפסת במקומה ומחכה לכיף. מסבירים שיהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן הוא נתפס ונשלח לכלא.
פותחים את שלב מס' 3 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן יהונתן נתפס ונשלח לכלא האמריקאי"
-מושיבים את הבנות 5 דקות בשקט מוחלט ובלי לעשות כלום.
מסבירים שיהונתן יושב כך 30 שנה בכלא!!
פותחים את שלב מס' 4 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן שבוי כבר 30 שנה בתנאים קשים. הוא סובל ממחלות רבות ומצבו מורע מיום ליום".
-התמונה השלמה בקרטון מתגלה!
-רושמים ליהונתן מכתבים (באנגלית!). אפשר לקשט וכו'.. (יהונתן אמר מספר פעמים שהעידוד מעמ"י הוא הדבר שמחזיק אותו!).
-קוראים את התפילה שחיבר הרב אליהו על יהונתן.
-בסיום הפעולה כדאי לשבת ולחשוב ביחד מה השבט יכול לפעול ולעשות למען יהונתן.
(אפשר להוסיף סרטון על יהונתן- יש המון ביוטיוב)
תפרסמו לכולם!! כולם באים!!
"הלשון- קולמוס הלב.
השיר- קולמוס הנפש." (ר' שניאור זלמן מלאדי)
תבנה על זה משהו עם סיפור + מתודה\משחק..
בהצלחה![]()