אני מרגישה..מקום בעולם
אבל יש הבדל בהרגשות כשהוא בפנים טוב או כשהוט פשוט לא יושב טוב..
אני לא מרגישה..לב סדוק
בהתחלה הייתי מרגישה ממש, ברמה שלא יכולתי להתכופף או לשבת כשהוא בפנים.. אבל אז חברה אמרה לי פשוט לדחוף עוד עד שאני לא מרגישה.. וזהו

היי כנסידורשת קרבתך
הנרתיק הוא תעלה שמתעקלת כלפי מעלה ולא עולה ישר. ולכן כדאי להכניס את הטמפון קצת עם זוית למעלה.
מקווה שהבנת..
מקווה שהבנת..
..לב סדוק
תנסי להכניס את האצבע לנרץיק. כדי להכיר את המבנה שלו
לי אישית זה מאוד עזר
לי אישית זה מאוד עזר
לא צריך לפחד להכיר את הגוף שלנואנונימי (3)
ואדרבה, ככל שיש יותר 'אסור' יוצא שכשנפרץ גדר אחד כבר מרגישים חוטאים וזורמים עם זה קצת..
יש לנו גוף מדהים ואיברי הרביה במיוחד. לא צריך לחשוש כל כך. דווקא הרבה מדריכות כלות אומרות כן לשים טמפונים כדי להכיר. חוץ מזה שבבדיקה של שבעת נקיים במילא צריך להכניס אצבע וזה ההלכה אומרת..
יש לנו גוף מדהים ואיברי הרביה במיוחד. לא צריך לחשוש כל כך. דווקא הרבה מדריכות כלות אומרות כן לשים טמפונים כדי להכיר. חוץ מזה שבבדיקה של שבעת נקיים במילא צריך להכניס אצבע וזה ההלכה אומרת..
..הנורמלית האחרונה
זו ממש לא בעיה ולא אוננות, להכניס אצבע כדי לדעת איך להכניס טמפון. זו פעולה טכנית לבירור מיקום.
א, אוננות זה לא כ ז ה נוראלב סדוק
ב, זה לא אוננות. זה לא לשם גירוי מיני, זה גדי להכיר את הגוף וזה בסדר גמור. ( אגב, כדי לקבל גירוי מיני צריך מגע מאוד ממושך, בד"כ)
מעולם לא הצלחתי להכניס טמפון מספיק בשביל שלא יציקפלספניתאחרונה
בעזהי"ת
אבל גביעונית נוחה ומעולה לי.
קצת רגישאנונימי (פותח)
היי יקרות, אשמח לתגובות ממי שמבינה...
המחזור שלי הוא באופן סדיר מחזור של חודשיים, כלומר כל חודשיים אני מקבלת ווסת.
א. יש דרך לסדר אותו איכשהו שיהיה פעם בחודש? לא לעכשיו, לאחרי החתונה בעז"ה עוד כמה שנים. והאם יש טעם בכלל וזה לא סתם ניסיון שלי להיות נורמלית בהכל...
ב. יש בגלל מה לדאוג? ללכת לרופאה?
תודה רבה ושנה טובה לכולן!!
היי
מקום בעולם
יש אפשרות לקחת כדורים על מנת לסדר אותו בבוא העת..
אם זה קבוע ככה, בדכ אין מה לדאוג.
אם את בכל זאת מודאגת- תפני לרוםאת משפחה..
אם זה קבוע ככה, בדכ אין מה לדאוג.
אם את בכל זאת מודאגת- תפני לרוםאת משפחה..
תפני לרופאת משפחה^כיסופים^
היה לי משהו דומה, הביאה לי טיפות לקחת פעם ביום וצ'יקצ'ק הסתדר
רופאת משפחה הביאה טיפות הומאופתיות^כיסופים^
היא מאוד מאמינה ברפואה טבעית
חח ב"ה
^כיסופים^
גם לי זה ככה, הרופא אמר שהכל בסדרתמיד בבטחהאחרונה
לא גרוע בכלל.
תולעת השני
אלא אם כן את ישנה ליותר מ-8 שעות, או מה שכתוב על האריזה...
מומלץ להחליף כל 4 שעות אאל"ט^כיסופים^אחרונה
נשמה קדושה!פשוט אמת.אחרונה
זה מדהים להתאהב(: באמת.
אבל את צריכה ממש להזהר...
כתבת בתגובות שאת עדיין באולפנא ועדיין לא רוצה לצאת.
ממליצה לך מכל הלב פשוט לא להתפס יותר מידי לרגשות הללו כי זה יכול להזיק לך בשלב זה ולנסות כמה שיותר פשוט להמשיך הלאה ולהשאיר את הבחור הנחמד מאחור.
אנלא באמת יודעת מה הסיפור שלך... אבל אם באלך מוזמנת בשמחה לשיחות אישיות(:
אבל את צריכה ממש להזהר...
כתבת בתגובות שאת עדיין באולפנא ועדיין לא רוצה לצאת.
ממליצה לך מכל הלב פשוט לא להתפס יותר מידי לרגשות הללו כי זה יכול להזיק לך בשלב זה ולנסות כמה שיותר פשוט להמשיך הלאה ולהשאיר את הבחור הנחמד מאחור.
אנלא באמת יודעת מה הסיפור שלך... אבל אם באלך מוזמנת בשמחה לשיחות אישיות(:
אני ממליצה לך בנוסף ללכת גם לרופא אולי יהיה לו פתרוןברוקולי
תתחילי במשפחה ( או ילדים )ברוקולי
תעמידי את אח שלך במקום ומהרעלה שלכת
מי הוא שיעיר לך על קוצים?
מה לעזאזל קורה פה?
זכותך להוריד שערות מתי שאת רוצה וכשאת רוצה, אם בכלל להוריד.
מי הוא שיתלונן על כך ועוד יעיר לך?? משהו דפוק פה
מה לעזאזל קורה פה?
זכותך להוריד שערות מתי שאת רוצה וכשאת רוצה, אם בכלל להוריד.
מי הוא שיתלונן על כך ועוד יעיר לך?? משהו דפוק פה
100% מסכימה.חמדמדה
הוא לא אמור להגיב בגרם למה שקורה אצלך בגוף.
ממש! לא לעניין בכללתפוחית 1
איך את מורידה?שִׁירָהאחרונה
ללכת לרופא עורמחודשת.אחרונה
רק רופא יכול לאבחן ולומר מה נכון ספציפית לך.
היי איזה כיף!לב סדוק
בהחלט מרגש

תלוי גילברוקולי
ב. חוק הדתיים
ג. לאיזה מטרה המפגש?
ד. זהירות צריך תמיד
ג. לאיזה מטרה המפגש?
ד. זהירות צריך תמיד
תפני בפרטי בבקזה.מקום בעולם
אוכל לברר לך יותר על הניק ואמינותו.
זנ שהוא מוכר ודיברתם הרבה לא אומר כלום.
זנ שהוא מוכר ודיברתם הרבה לא אומר כלום.
התחלתי בפרופורציהReminder
מקום לא ממש מוכר,
אבל יש לי עליו הנחה מטורפת ממכבי
עשיתי בשחי בינתים, פעם אחת
כבר מלפני חודש וחצי
תוצאה ממש יפה,
אבל זה פעם אחת זה לא אומר הרבה עדיין..
צריך לעשות טיפול פעם בשלוש חודשים איך שהבנתי
ומנסתם אני אעשה עוד כמה לא הגיוני שיגמר לי אחרי פעם אחת..
נראה מקום נקי יחסית ואסטטי
היה כואב ממש אבל לא יודעת אם זה בגלל המקום שעשיתי בו או בגלל המכשירים שהם משתמשים בהם
אבל יש לי עליו הנחה מטורפת ממכבי
עשיתי בשחי בינתים, פעם אחת
כבר מלפני חודש וחצי
תוצאה ממש יפה,
אבל זה פעם אחת זה לא אומר הרבה עדיין..
צריך לעשות טיפול פעם בשלוש חודשים איך שהבנתי
ומנסתם אני אעשה עוד כמה לא הגיוני שיגמר לי אחרי פעם אחת..
נראה מקום נקי יחסית ואסטטי
היה כואב ממש אבל לא יודעת אם זה בגלל המקום שעשיתי בו או בגלל המכשירים שהם משתמשים בהם
קייר ליזר.
תולעת השניאחרונה
כשלא נעים לךברוקולי
או משהו נראה לך לא תקין / מבייש / שאסור לספר לאפחד
תלוי מה החברה והסיטואציה..מקום בעולם
אבל מאמינה שכשמשהו לא בסדר, מרגישים טת זה.
אולי מכסים על זה בתירוצים, אבל בפנים בפנים יודעים.
אולי מכסים על זה בתירוצים, אבל בפנים בפנים יודעים.
בדיוקברוקולי
רוצה שאחשוב איתך?
לייזר.לב סדוק
קצת מביך אבל מתרגלים..
בחזה זה קצת בעיה כי שערות פחות יורדות.. אבל לדעתי שווה אתזה.
תעשי לפי טיפולים, כלומר לפי מספר הטיפולים שהגוף שלך יצטרך, וככה זה יוצא זול יותר.
רק חשוב לפני זה לוודא שאין בעיה עם הורמונים- שהמחזור סדיר ואם לא זה בדיוק הזמן לפנות לרופא נשים. ובנוסף לוודא תפקוד תקין של בלוטת התריס.
אם מאיזה שהיא סיבה לא רלוונטי לך לייזר, כדאי להוריד אצל קוסמטיקאית (אין לי מושג איך קוסמטיקאיות מורידות שערות בחזה, אבל מניחה שיש להן פתרונות)
אפשר גם כמובן סכין אבל בכלל בכלל לא מומלץ..
פינצטה זה אופציה ביתית סבירה לדעתי.
בהצלחה
בחזה זה קצת בעיה כי שערות פחות יורדות.. אבל לדעתי שווה אתזה.
תעשי לפי טיפולים, כלומר לפי מספר הטיפולים שהגוף שלך יצטרך, וככה זה יוצא זול יותר.
רק חשוב לפני זה לוודא שאין בעיה עם הורמונים- שהמחזור סדיר ואם לא זה בדיוק הזמן לפנות לרופא נשים. ובנוסף לוודא תפקוד תקין של בלוטת התריס.
אם מאיזה שהיא סיבה לא רלוונטי לך לייזר, כדאי להוריד אצל קוסמטיקאית (אין לי מושג איך קוסמטיקאיות מורידות שערות בחזה, אבל מניחה שיש להן פתרונות)
אפשר גם כמובן סכין אבל בכלל בכלל לא מומלץ..
פינצטה זה אופציה ביתית סבירה לדעתי.
בהצלחה

>>>>See the pain
בס"ד.
ראשית, שערות בחזה זה דבר לגיטימי, לאחת יש יותר. ולאחת פחות.
אל תתרגשי מכך יתר על המידה.
שנית, את יכולה להתחיל ליזר. ואם את בקופח מכבי, מגיע לך ליזר בחזה בעשרים-שלושים ש"ח לטיפול אם אני לא טועה. (בדימה ותרצי לשמוע יותר פני אלי באישי).
במידה ואינך רוצה להתחיל ליזר. הכי סבבה זה שעווה, או מכונת פינצטה.
אל תגעי בסכין כי יהיה לך פי כמה.
בהצלחה יפה שלי 
נערךעלה שלכת
הסרת שיעראנונימי (פותח)
היי בנות, עד היום (שזה כבר כמה וכמה שנים) הורדתי ברגליים, בידיים ובשחי בסכין. כמובן שזה גדל מהר ויש קוצים.
עכשיו אני רוצה לשנות את זה שלא יגדל מהר מידי ושלא יהיו קוצים... מה הפיתרון? לעבור לשעווה? אבל זה אומר תקופה לא לגעת כדי שיהיה אורך... לא? מכונה גם כן לחכות לאורך וזה די כואב..
לייזר כרגע לא מעשי.
עכשיו אני רוצה לשנות את זה שלא יגדל מהר מידי ושלא יהיו קוצים... מה הפיתרון? לעבור לשעווה? אבל זה אומר תקופה לא לגעת כדי שיהיה אורך... לא? מכונה גם כן לחכות לאורך וזה די כואב..
לייזר כרגע לא מעשי.
מכונה אפשר לעשות ממש כמה ימים אחרי סכיןת.מ.
לגבי כאב- כל אחת ומה שמרגיש לה...
אל תחכי לאורך עם המכונה!!!!!!!חמדמדה
את סתם תסבלי, במכונה-ככול שהשערה יותר ארוכה-יותר כואב...
אני עכשיו עם לייזר אבל לפני זה עשיתי מכונה ולפעמים כשלא הייתי מספיקה והשיער היה תופס קצת אורך הייתי מגלחת אותו רק כדי שאעשה למחרת/אחרי יומיים מכונה על שיער קצר...
מנסיון,Reminderאחרונה
בשחי לייזר עובד פשוט מעולה.
מכונה לא העזתי בגלל הכאב,
עשיתי לייזר טיפול אחד
ולא גדל לי בכלל כבר כמעט חודש
ברגל אני עושה מכונה וזה ממש טוב
זה נשאר לי בסביבות החודש חלק (מדי פעם אני קצת עוברת עלזה בקטנה ממש)
זה משתנה בין כל אחת,
אבל זה עדיף משעווה או מלגלח לדעתי
ולא צריך לחכות לאורך ממש גדול, כמה ימים לא לגלח פשוט ובינתים לשים מקסי או מכנס
מכונה לא העזתי בגלל הכאב,
עשיתי לייזר טיפול אחד
ולא גדל לי בכלל כבר כמעט חודש
ברגל אני עושה מכונה וזה ממש טוב
זה נשאר לי בסביבות החודש חלק (מדי פעם אני קצת עוברת עלזה בקטנה ממש)
זה משתנה בין כל אחת,
אבל זה עדיף משעווה או מלגלח לדעתי
ולא צריך לחכות לאורך ממש גדול, כמה ימים לא לגלח פשוט ובינתים לשים מקסי או מכנס
ריקוטןמשתדלת יותר
^^גלים.
כדאי שתתיעצי עם רופאת עורReminder
בתור אחת שעברה את זה-
(אמנם לא היו לי ברמה ממש נוראית אבל היו לי בהחלט)
כל הקוסמטיקאיות למינהן לא עוזרות באמת,
כנל תרופות סבתא
הדברים היחידים שבאמת עזרו לי זה
משחה רפואית,
קרם אלוורה טבעי שקניתי- לא תעשייתי כמו בסופר פארם משהו מחקלאי פרטי
עשיתי כמה פעמים דיקור ולדעתי זה גם קצת עזר,
אני אחרונה להאמין בכאלו דברים אבל טכנית ראיתי שיפור
כדאי לדעתי שתנסי עוד דברים לפני שאת לוקחת ראקוטן
אבל אם אין ברירה ברור שזה עדיף
(אמנם לא היו לי ברמה ממש נוראית אבל היו לי בהחלט)
כל הקוסמטיקאיות למינהן לא עוזרות באמת,
כנל תרופות סבתא
הדברים היחידים שבאמת עזרו לי זה
משחה רפואית,
קרם אלוורה טבעי שקניתי- לא תעשייתי כמו בסופר פארם משהו מחקלאי פרטי
עשיתי כמה פעמים דיקור ולדעתי זה גם קצת עזר,
אני אחרונה להאמין בכאלו דברים אבל טכנית ראיתי שיפור
כדאי לדעתי שתנסי עוד דברים לפני שאת לוקחת ראקוטן
אבל אם אין ברירה ברור שזה עדיף
היא נתנה לי סוג של סבון ממש טובReminder
אפשק לקנות אותו בלי מרשם,
הוא עולה ממש זול והוא עשה לי את העבודה הרבה יותר טוב מאשר סבונים יקרים בטירוף שלא עזרו כמעט
Acnil wash
ועןד acnemizin אם אני לא טועה שלזה צריך מרשם
אלוורה הזמנתי מאחד בשם נפתלי תחפשי נפתלי אלוורה זה יתן לך
זה יותר איכותי בהרבה מכל מה שמוכרים בסופר פארם
אולי זה קשור לתזונה אצלך? יכול להיות שאת רגישה למאכל מסוים ואת לא יודעת? גם יכול להיות אופציה..
הוא עולה ממש זול והוא עשה לי את העבודה הרבה יותר טוב מאשר סבונים יקרים בטירוף שלא עזרו כמעט
Acnil wash
ועןד acnemizin אם אני לא טועה שלזה צריך מרשם
אלוורה הזמנתי מאחד בשם נפתלי תחפשי נפתלי אלוורה זה יתן לך
זה יותר איכותי בהרבה מכל מה שמוכרים בסופר פארם
אולי זה קשור לתזונה אצלך? יכול להיות שאת רגישה למאכל מסוים ואת לא יודעת? גם יכול להיות אופציה..
לפעמים לוקח לשינוי תזונה זמן להשפיעתפוחית 1
זה ממש ממש תלוי גוף... לכי לרופא עור.אנונימי (3)
אקנה זה דבר כל כך פרטי והסיבה משתנה מאדם לאדם.
לכי לרופא עור שיאבחן האם זה דלקתי או הורמונלי ולפי זה הוא יכול להפנות לטיפול מתאים.
מומלץ גם לנסות לאכול יותר אוכל בריא, לאכול ירקות ופחות סוכר וקמחים. זה ממש עוזר.
לעשות ספורט עוזר לחילוף חומרים שמאוד תורם לבעיות גופנים.
לשתות לפחות 1.5 ביום, אם אפשר יותר. הרי זה משובח! המים הכרחיים לתיפקוד של מערכות הגוף שלנו וגם לעור..
ממליצה לנסות כל פעם תכשיר אחד למשך חודש (פחות זמן זה לא מספיק כדי לראות אם באמת יש שינוי)
וגם כןכן להתפלל לקב"ה שיעזור... הוא הרופא הכי טוב! הכל בכוח ידיו..
ודבר אחרון תאמיני שיש לך כוח השפעה ועבודה ושאת מסוגלת לגרום לשינוי וגם אם יש לך חצקונים זה באמת לא אומר שאת לא יפה.. ברגע שאת מאמינה שאת יפה, זה מה שהעולם רואה
בהצלחה אהובה, כי זה באמת ניסיון קשה, אבל בעז"ה תעברי את זה!
לכי לרופא עור שיאבחן האם זה דלקתי או הורמונלי ולפי זה הוא יכול להפנות לטיפול מתאים.
מומלץ גם לנסות לאכול יותר אוכל בריא, לאכול ירקות ופחות סוכר וקמחים. זה ממש עוזר.
לעשות ספורט עוזר לחילוף חומרים שמאוד תורם לבעיות גופנים.
לשתות לפחות 1.5 ביום, אם אפשר יותר. הרי זה משובח! המים הכרחיים לתיפקוד של מערכות הגוף שלנו וגם לעור..
ממליצה לנסות כל פעם תכשיר אחד למשך חודש (פחות זמן זה לא מספיק כדי לראות אם באמת יש שינוי)
וגם כןכן להתפלל לקב"ה שיעזור... הוא הרופא הכי טוב! הכל בכוח ידיו..
ודבר אחרון תאמיני שיש לך כוח השפעה ועבודה ושאת מסוגלת לגרום לשינוי וגם אם יש לך חצקונים זה באמת לא אומר שאת לא יפה.. ברגע שאת מאמינה שאת יפה, זה מה שהעולם רואה

בהצלחה אהובה, כי זה באמת ניסיון קשה, אבל בעז"ה תעברי את זה!
כנסידורשת קרבתך
כשלי היו חצ'קונים בתיכון, לקחת גלולות למניעת הריון ysz.
בהפנייה של רופאת עור ואחרי ביקור אצל רופאת נשים ובדיקה לקרישיות הדם.
עזר בטירוף! תוך שלושה חודשים היה שיפור רציני ונראלי תוך חצי שנה כבר הייתי די חלקה.
לוידעת בדיוק איך זה עוזר.. משהו עם הורמונים
בהפנייה של רופאת עור ואחרי ביקור אצל רופאת נשים ובדיקה לקרישיות הדם.
עזר בטירוף! תוך שלושה חודשים היה שיפור רציני ונראלי תוך חצי שנה כבר הייתי די חלקה.
לוידעת בדיוק איך זה עוזר.. משהו עם הורמונים
גם לי נתנו את זהתפוחית 1
או שהמצב לא כזה חמור או שקלטו שריקוטן זה פיתרון אחרון
כי רקוטן חזק מידידורשת קרבתךאחרונה
ריקוטן.See the pain
בס"ד.
אל תנסי שום דבר טבעי או כל דבר אחר הדומה לכך.
חבל על הזמן.
יש לי כמה חברות מחוצקנות, מה שהם לא ניסו לא עזר. גם אם לתקופה מסוימת זה היה בסדר.
זה פשוט לא מעלים אותם.
ראיתי משהו דומה בעירכבתחילה
נראה סגנון של טוגו, סקופ. תנסי בעיר. ביפו. י-םSee the painאחרונה
יש מגוון סיבות שגורמות לזה.מקום בעולם
בד"כ סיטואציות כמו שכתבת לא יעוררו את זה אצלם, אגל זה מאוד תלוי.
ריגוש. כלשהו.שִׁירָה
זה יכול להשתנות בין אחד לשני
תלוי במה רגילים בדרך כלל וכמה שומרים ועוד ועוד..
תלוי איזו התכתבות
הנורמלית האחרונה
תשמרי על עצמך.
זה מאד תלויReminder
בכל מקרה,
זה לא באשמתך.
ולא באשמת אף אחת אחרת
(לא יודעת בעבור מה שאלת, סתם היה לי חשוב להדגיש את זה)
זה לא באשמתך.
ולא באשמת אף אחת אחרת
(לא יודעת בעבור מה שאלת, סתם היה לי חשוב להדגיש את זה)
לא מסכימה עם זהבזרימה
ההלכה אומרת להימנע כמה שאפשר בדיבור עם גבר, וכשמישהי לא מקפידה על זה ומדברת עם מישהו סתם (ולא משנה כמה היא הייתה לבושה/אם הדיבור היה בהתכתבות) היא גם אשמה אם הוא חוטא.
אז מהבחינה הזאת,Reminder
אם בן אדם עשיר הלך עם ארנק שמן בכיס (למרות שמי הולך עם מזומן היום? יש ויזה, אבל סתם להמחשה)
וגנבו לו-
הוא אשם בזה?
לא.
הגנב אשם בזה
והוא ישלם את מלוא המחיר אם יתפס
זאת הבחירה שלו אם לחטוא,
ואי אפשר להאשים את הצד השני,
אף פעם
בן אדם צריך לקחת אחריות
אף אחד לא רשם במעשה שעשה מישהו אחר
לכל אחד יש אחריות על מעשיו, ובחירה חופשית מה לעשות
לא כתבתי את זה כדי לשכנע אותך,
מן הסתם יש לך דעה שונה משלי וזה בסדר ולגיטימי,
רק באתי לחדד את העמדה שלי.
וגנבו לו-
הוא אשם בזה?
לא.
הגנב אשם בזה
והוא ישלם את מלוא המחיר אם יתפס
זאת הבחירה שלו אם לחטוא,
ואי אפשר להאשים את הצד השני,
אף פעם
בן אדם צריך לקחת אחריות
אף אחד לא רשם במעשה שעשה מישהו אחר
לכל אחד יש אחריות על מעשיו, ובחירה חופשית מה לעשות
לא כתבתי את זה כדי לשכנע אותך,
מן הסתם יש לך דעה שונה משלי וזה בסדר ולגיטימי,
רק באתי לחדד את העמדה שלי.
יש לי תחושה שערבבת כאן פגיעה או אונסבזרימה
כשמישהי נפגעת היא לא אשמה, הוא אשם.
לא ככה כשמישהו מוציא ז"ל. למה? כי יש גבול. לא משנה כמה היא הייתה חשופה, יש גבול של מוסריות. המוסריות, אנושיות, הלכה וכל דבר אוסר לפגוע באישה ולהרוס לה את החיים.
לא ככה הוצאת זרע לבטלה, שהרבה פעמים האשמה היא דווקא האישה שגרמה לו להרהר בה. יש מקרים שגם בלי שהיא עושה משהו שאסור ע"פ ההלכה הוא חוטא, אבל אנחנו לא מדברות על מקרה כזה...
הדוגמא שנתת היא לא נכונה כי
א. אין פה שום עבירה מוסרית.
ב. בדוגמא שציינת יש אדם שנפגע בלי שעשה כלום, במקרה שאנחנו מדברים עליו האדם השני נפגע, החוטא. לא האישה.
לא ככה כשמישהו מוציא ז"ל. למה? כי יש גבול. לא משנה כמה היא הייתה חשופה, יש גבול של מוסריות. המוסריות, אנושיות, הלכה וכל דבר אוסר לפגוע באישה ולהרוס לה את החיים.
לא ככה הוצאת זרע לבטלה, שהרבה פעמים האשמה היא דווקא האישה שגרמה לו להרהר בה. יש מקרים שגם בלי שהיא עושה משהו שאסור ע"פ ההלכה הוא חוטא, אבל אנחנו לא מדברות על מקרה כזה...
הדוגמא שנתת היא לא נכונה כי
א. אין פה שום עבירה מוסרית.
ב. בדוגמא שציינת יש אדם שנפגע בלי שעשה כלום, במקרה שאנחנו מדברים עליו האדם השני נפגע, החוטא. לא האישה.
דברתי באופן כללי מאדReminder
על כל מעשה כל שהוא שאדם עושה
אדם אחראי על המעשים שלו.
לכל אחד יש מניעים,
ודברים שמתרחשים בחיים שיכולים לגרום לו לפנות לכיוונים שונים,
אבל בסופו של דבר ההחלטה היא שלו!
גם אם אדם גנב, או אנס, או הוציא זרע לבטלה-
זה לא משנה- הכל באחריותו.
אם אדם עשה מעשה טוב-
זה גם באחריותו, וזה ננקף לזכותו כמובן
האשמה היא דווקא על האשה שגורמת לו להרהר בה?
מה?
האשה לא אשמה בכלום. היא פסיבית.
מי שרוצה להרהר, יהרהר.
למה היא אשמה? במה?
לא הבנתי, במחילה
בצורת לבוש מסוימת?
בדיבור מסוים?
בגלל שהיא דברה עם גבר?
מאיפה היא ידעה שזה מה שעובר לו בראש?
ולמה החוטא נפגע?
הוא לא נפגע הוא דווקא נהנה בזה
זה חטא כמובן,
אבל במה חוץ מזה הוא נפגע?
אדם אחראי על המעשים שלו.
לכל אחד יש מניעים,
ודברים שמתרחשים בחיים שיכולים לגרום לו לפנות לכיוונים שונים,
אבל בסופו של דבר ההחלטה היא שלו!
גם אם אדם גנב, או אנס, או הוציא זרע לבטלה-
זה לא משנה- הכל באחריותו.
אם אדם עשה מעשה טוב-
זה גם באחריותו, וזה ננקף לזכותו כמובן
האשמה היא דווקא על האשה שגורמת לו להרהר בה?
מה?
האשה לא אשמה בכלום. היא פסיבית.
מי שרוצה להרהר, יהרהר.
למה היא אשמה? במה?
לא הבנתי, במחילה
בצורת לבוש מסוימת?
בדיבור מסוים?
בגלל שהיא דברה עם גבר?
מאיפה היא ידעה שזה מה שעובר לו בראש?
ולמה החוטא נפגע?
הוא לא נפגע הוא דווקא נהנה בזה
זה חטא כמובן,
אבל במה חוץ מזה הוא נפגע?
זה משנהבזרימה
להגיד בהכל הגבר אשם, זה נותן לבנות לגיטימציה ללכת חשוף ולזלזל במה שעובר על הגבר בעקבות זה. אנחנו צריכות לזכור שאנחנו צריכות להתנהג צנוע ולהקפיד על גבולות ההלכה במאה אחוז. מעבר לזה - כבר אחריותו.
ואם לא שמרתי על ההלכה לגמרי, והוא חטא חטא מדוארייתא, זה בהחלט גם באשמה שלי ברמה מסויימת.
אולי נפגע זו לא מילה נכונה (למרות שחטא זו פגיעה בנפש), אבל רציתי להדגיש שהדוגמא שציינת לא נכונה כי אין קורבן.
ואם לא שמרתי על ההלכה לגמרי, והוא חטא חטא מדוארייתא, זה בהחלט גם באשמה שלי ברמה מסויימת.
אולי נפגע זו לא מילה נכונה (למרות שחטא זו פגיעה בנפש), אבל רציתי להדגיש שהדוגמא שציינת לא נכונה כי אין קורבן.
לא אמרתי ככה.Reminder
לא בהכל הגבר אשם-
בהתנהגות ובמעשים שהוא בוחר לעשות, אז כן. בטח.
ואם משהי הולכת חשוף-זאת בעיה שלה.
והיא אשמה בזה, אבל לא במה שגבר מסוים בחר לעשות.
זאת אומרת- כל אחד אחראי על עצמו
חבל לי שבנות יחשבו שהם אשמות במעשים של משהו.
זה מתחיל מלחשוב שהוא הוציא ז"ל בגגלי,
ויכול להמשיך ל-הוא פגע בי ותקף אותי אבל אני אשמה,
ונכון שזה מקרים שונים-
אבל כשזאת הגישה זה יכול להגיע למקומות האלו
וברור שלא זה מה שהתכוונת,
ופגיעה ואונס זה דברים אחרים, הבנתי אותך
אבל אני לא רוצה שבנות שקוראות את זה ירגישו אשמות בגלל משהו שמשהו אחר עשה.
אם את הלכת בצורה לא צנועה, את אשמה בזה ורק בזה,
ולא בתוצאות המעשים שאנשים אחרים יבחרו לעשות.
בהתנהגות ובמעשים שהוא בוחר לעשות, אז כן. בטח.
ואם משהי הולכת חשוף-זאת בעיה שלה.
והיא אשמה בזה, אבל לא במה שגבר מסוים בחר לעשות.
זאת אומרת- כל אחד אחראי על עצמו
חבל לי שבנות יחשבו שהם אשמות במעשים של משהו.
זה מתחיל מלחשוב שהוא הוציא ז"ל בגגלי,
ויכול להמשיך ל-הוא פגע בי ותקף אותי אבל אני אשמה,
ונכון שזה מקרים שונים-
אבל כשזאת הגישה זה יכול להגיע למקומות האלו
וברור שלא זה מה שהתכוונת,
ופגיעה ואונס זה דברים אחרים, הבנתי אותך
אבל אני לא רוצה שבנות שקוראות את זה ירגישו אשמות בגלל משהו שמשהו אחר עשה.
אם את הלכת בצורה לא צנועה, את אשמה בזה ורק בזה,
ולא בתוצאות המעשים שאנשים אחרים יבחרו לעשות.
גם אם הן אשמות שהוא חטא?בזרימה
הבנתי אותך... מסכימה.
נסכם שבכל מקרה של פגיעה/אונס/הטרדה הקורבן לא אשם, אבל אנחנו כן כנשים צריכות להיות בגבולות ההלכה ולשים לב שאנחנו לא מחטיאות.
נסכם שבכל מקרה של פגיעה/אונס/הטרדה הקורבן לא אשם, אבל אנחנו כן כנשים צריכות להיות בגבולות ההלכה ולשים לב שאנחנו לא מחטיאות.
אנחנו צריכות להיות בגבולות הלכה, נקודה.לב סדוק
אבל לא כדי לא להחטיא.
כלומר, גבר הומו לא יוציא זרע לבטלה כשהוא רואה מישהי לא צנועה, ועדיין אם אני מתלבשת לא צנוע לידו אני עשיתי עבירה ( אפילו שלא החטאתי אותו)
ואם אני בגבולות ההלכה ובכל זאת מישהו חטא זה לחלוטין בעיה שלו והוא צריך לעבוד על עצמו ולטפל בעצמו
כלומר, גבר הומו לא יוציא זרע לבטלה כשהוא רואה מישהי לא צנועה, ועדיין אם אני מתלבשת לא צנוע לידו אני עשיתי עבירה ( אפילו שלא החטאתי אותו)
ואם אני בגבולות ההלכה ובכל זאת מישהו חטא זה לחלוטין בעיה שלו והוא צריך לעבוד על עצמו ולטפל בעצמו
הגדרת את זה מצוין!תפוחית 1
אם מישהי עושה משהו לא בסדר,לב סדוק
אז היא לא בסדר.
כלומר, אם מישהי דיברה עם גבר יותר ממה שמותר הלכתית, אז היא לא בסדר. גם אם הוא הוציא זרע לבטלה, אבל גם אם לא. היא עברה עבירה.
אם מישהי הולכת לפי ההלכה הכל בסדר. זה כבר בעיה שלו.
כלומר, אם מישהי דיברה עם גבר יותר ממה שמותר הלכתית, אז היא לא בסדר. גם אם הוא הוציא זרע לבטלה, אבל גם אם לא. היא עברה עבירה.
אם מישהי הולכת לפי ההלכה הכל בסדר. זה כבר בעיה שלו.
מסכימה.Reminder
זה 2 דברים נפרדים-
ההתנהגות שלה וההתנהגות שלו
וכל אחד אחראי על ההתנהגות שלו. זה הכל.
ההתנהגות שלה וההתנהגות שלו
וכל אחד אחראי על ההתנהגות שלו. זה הכל.
אבל זה מה שאמרתיבזרימה
זה שאלה טובה,לב סדוק
אני לא באמת יודעת.
שווה לשאול רב.
שווה לשאול רב.
לי בזמנו הרב ענה שאסור כל מה שלא ענייניבזרימה
(כלומר סתם דיבור. לא בקשר לעבודה/לימודים/עזרה וכד')
אולי רבנים אחרים יגידו אחרת
מה בהתלבטות בעצם?תפוחית 1
אם את שואלת אותי- אם אין לך סיבה, אל תדברי עם שום בן
זו דעתי, יש כאלה שלא יסכימו איתי.
זו דעתי, יש כאלה שלא יסכימו איתי.
ברשותך, אדייק את השאלה: (רגיש בגלל פירוט טכני)אנונימי (5)
אין דבר כזה "ממה נובע זרע לבטלה", "יכול לקרות" או "האם יכול לגרום למשהו כזה".
בלי להיכנס ליותר מייד פרטים מוצנעים...
לנשים וגברים יש איברי רבייה ותהליכי רבייה שונים מאד.
לנשים - מגיל הבגרות הפיזית, כל חודש (פלוס מינוס) ביצית מבשילה ורירת הרחם מתעבה כהכנה להיריון אפשרי. אם הביצית לא מופרית על ידי זרע מגוף הגבר, הגוף של האישה מסלק החוצה את הרירית והרחם מתנקה ומתרוקן.
ככה כל חודש, לא משנה מה. אין משהו שאישה יכולה לעשות כדי ''לבזבז'' או לשמר את החלקים בגופה שיכולים ליצור חיים חדשים.
(אפשר להקפיא ביציות, אבל זה בלי קשר.)
(לכן, לדוגמה, אין מקבילה נשית לאיסור הנאה מינית עצמית - אונות - ואישה יכולה להגיע להנאה מינית עצמית בלי איסור הלכתי. (יש בזה דעות שונות.) ואם אישה מגיעה להנאה מינית - היא לא ''מבזבזת'' חיים עתידיים.)
לגברים - מגיל הבגרות הפיזית, יש לכל גבר בריא מאגר של זרע בגוף. שלא כמו אצל נשים, המאגר הזה לא יוצא בצורה מחזורית כל חודש, אלא נשאר בגוף.
הדרך שבה הזרע יוצא היא על ידי זה שהגבר קודם כל מגיע לעוררות מינית מנטלית - מחשבתית (רואה משהו מיני, חושב על משהו מיני, שומע משהו מיני) ואז, אם הוא לא מסיח את דעתו, הוא יכול להמשיך עם גירוי פיזי - גופני עד שהזרע ונוזל הזרע יוצא.
לכן, יש לגבר איסור הלכתי דאוריתא על הנאה מינית עצמית. כי בזרע יש פוטנציאל לחיים. כשהגבר מבזבז אותו על כלום, זה דומה מבחינה רעיונית (ואפילו מדעית) לרצח.
מה זה אומר ת'כלס?
שרק מלדבר עם בת לא קורה כלום.
זה אולי נחמד לבן לדבר עם בת, אבל את רואה שגבר לא מתחיל לגרות את עצמו פיזית באמצע הרחוב.
וגם מלראות בת לא קורה כלום. במיוחד לא אם זו בת צנועה.
אם גבר בוחר לראות אישה חשופה ובנוסף לכך הוא בוחר לגרות את עצמו - אז זרע ונוזל זרע יצאו. וזה מה שנחשב הוצאת זרע לבטלה.
אם גבר רואה בת - לא קורה כלום.
כשגברים נמצאים במצב מחשבתי בריא, אישה נורמאלית ורגילה לא תעורר אותם מינית.
ובצורה דומה, גבר בריא כן יחווה עוררות מינית אם הוא רואה את אישתו בצורה מחמיאה ומינית. וזה בסדר גמור ורצוי ובריא ויהודי שגבר יימשך לאישתו.
בשורה התחתונה, לענות על השאלות:
ממה נובע זרע לבטלה - פירוט למעלה.
האם בן שמדבר עם בת - לא. אלא אם כן יש משהו לא בסדר בבן.
רק במקרים של היחשפות - לא. גם במקרים של מחשבה. אבל היחשפות בהחלט עוזרת לעוררות מינית.
האם התכתבות - לא. אלא אם ההתכתבות היא מינית.
ולסיכום:
בהנחה שאת בת ישראל מתוקה שאכפת לה מרצון ה', את בסדר גמור.
ממש ממש לא צריך לקחת אחראיות על גברים סביבך.
אם את רוצה לעזור להם ואם את רוצה להקפיד על עצמך - בכיף.
לבוש מצניע, דיבור מצניע, התנהגות לא מוחצנת.
אבל לא להיכנס לסרטים.
את בסדר גמור.
בלי להיכנס ליותר מייד פרטים מוצנעים...
לנשים וגברים יש איברי רבייה ותהליכי רבייה שונים מאד.
לנשים - מגיל הבגרות הפיזית, כל חודש (פלוס מינוס) ביצית מבשילה ורירת הרחם מתעבה כהכנה להיריון אפשרי. אם הביצית לא מופרית על ידי זרע מגוף הגבר, הגוף של האישה מסלק החוצה את הרירית והרחם מתנקה ומתרוקן.
ככה כל חודש, לא משנה מה. אין משהו שאישה יכולה לעשות כדי ''לבזבז'' או לשמר את החלקים בגופה שיכולים ליצור חיים חדשים.
(אפשר להקפיא ביציות, אבל זה בלי קשר.)
(לכן, לדוגמה, אין מקבילה נשית לאיסור הנאה מינית עצמית - אונות - ואישה יכולה להגיע להנאה מינית עצמית בלי איסור הלכתי. (יש בזה דעות שונות.) ואם אישה מגיעה להנאה מינית - היא לא ''מבזבזת'' חיים עתידיים.)
לגברים - מגיל הבגרות הפיזית, יש לכל גבר בריא מאגר של זרע בגוף. שלא כמו אצל נשים, המאגר הזה לא יוצא בצורה מחזורית כל חודש, אלא נשאר בגוף.
הדרך שבה הזרע יוצא היא על ידי זה שהגבר קודם כל מגיע לעוררות מינית מנטלית - מחשבתית (רואה משהו מיני, חושב על משהו מיני, שומע משהו מיני) ואז, אם הוא לא מסיח את דעתו, הוא יכול להמשיך עם גירוי פיזי - גופני עד שהזרע ונוזל הזרע יוצא.
לכן, יש לגבר איסור הלכתי דאוריתא על הנאה מינית עצמית. כי בזרע יש פוטנציאל לחיים. כשהגבר מבזבז אותו על כלום, זה דומה מבחינה רעיונית (ואפילו מדעית) לרצח.
מה זה אומר ת'כלס?
שרק מלדבר עם בת לא קורה כלום.
זה אולי נחמד לבן לדבר עם בת, אבל את רואה שגבר לא מתחיל לגרות את עצמו פיזית באמצע הרחוב.
וגם מלראות בת לא קורה כלום. במיוחד לא אם זו בת צנועה.
אם גבר בוחר לראות אישה חשופה ובנוסף לכך הוא בוחר לגרות את עצמו - אז זרע ונוזל זרע יצאו. וזה מה שנחשב הוצאת זרע לבטלה.
אם גבר רואה בת - לא קורה כלום.
כשגברים נמצאים במצב מחשבתי בריא, אישה נורמאלית ורגילה לא תעורר אותם מינית.
ובצורה דומה, גבר בריא כן יחווה עוררות מינית אם הוא רואה את אישתו בצורה מחמיאה ומינית. וזה בסדר גמור ורצוי ובריא ויהודי שגבר יימשך לאישתו.
בשורה התחתונה, לענות על השאלות:
ממה נובע זרע לבטלה - פירוט למעלה.
האם בן שמדבר עם בת - לא. אלא אם כן יש משהו לא בסדר בבן.
רק במקרים של היחשפות - לא. גם במקרים של מחשבה. אבל היחשפות בהחלט עוזרת לעוררות מינית.
האם התכתבות - לא. אלא אם ההתכתבות היא מינית.
ולסיכום:
בהנחה שאת בת ישראל מתוקה שאכפת לה מרצון ה', את בסדר גמור.
ממש ממש לא צריך לקחת אחראיות על גברים סביבך.
אם את רוצה לעזור להם ואם את רוצה להקפיד על עצמך - בכיף.
לבוש מצניע, דיבור מצניע, התנהגות לא מוחצנת.
אבל לא להיכנס לסרטים.
את בסדר גמור.

כתבת יפה
רק רוצה להוסיף- (רגיש)לב סדוק
ברמה התיאורטית, זרע לבטלה זה 'בזבוז' של חיים אופציונליים.
ברמה המעשית זה ממש לא ככה. גוף הגבר מייצר בכל יום מאות מליונים של תאי זרע. מספיק תא אחד שיקלט בשביל ילד.. ככה שעניין בזבוז החיים הוא תיאורטי.
אל תלחצו מלצאת עם גבר שהיה חוטא בזה הרבה, זה לא אומר כלום על הפוריות שלו..
ברמה המעשית זה ממש לא ככה. גוף הגבר מייצר בכל יום מאות מליונים של תאי זרע. מספיק תא אחד שיקלט בשביל ילד.. ככה שעניין בזבוז החיים הוא תיאורטי.
אל תלחצו מלצאת עם גבר שהיה חוטא בזה הרבה, זה לא אומר כלום על הפוריות שלו..

רק חייבת להאיר משהו אחד..מקום בעולם
מבחינה מדעית זרע זה כלום.
בפני עצמו אין לו שום חיות. בדיוק כמו שלביצית אין שום חיות בלעדי הגבר.
לומר שהוצאת זרע לבטלה זה כמו רצח זה שגוי לדעתי.
בזמן עוררות יש מקרים בהם יוצא יותר מזרע אחד. זה אומר שאם נקלט הריון אחד זה רצח של השאר? לא.
הפריה שלא מצליחה היא רצח? גם לא.
להוצאת זרע לבטלה יש את העניינים שלה. לא הייתי מערבת בזה עניינים מדעיים ורצח .
בפני עצמו אין לו שום חיות. בדיוק כמו שלביצית אין שום חיות בלעדי הגבר.
לומר שהוצאת זרע לבטלה זה כמו רצח זה שגוי לדעתי.
בזמן עוררות יש מקרים בהם יוצא יותר מזרע אחד. זה אומר שאם נקלט הריון אחד זה רצח של השאר? לא.
הפריה שלא מצליחה היא רצח? גם לא.
להוצאת זרע לבטלה יש את העניינים שלה. לא הייתי מערבת בזה עניינים מדעיים ורצח .
תודה,עלה שלכת
עשית לי סדר בכל העניין הזה
