שרשור חדש
תזכורת:ספירת העומר של יום שני בערב אור ליום שלישיספירת העומר

אשכנזים:לְשֵׁם יִחוּד קּוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ לְיַחֵד שֵׁם י"ה בו"ה בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. הִנְּנִי מוּכָן וּמְזֻמָּן לְקַיֵּם מִצְוַת עֲשֵׂה שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּתּוֹרָה: וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימוֹת תִּהְיֶינָה: עַד מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִית תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַייָ: וִיהִי נֹעַם יְיָ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:
עדות המזרח:לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, וּרְחִימוּ וּדְחִילוּ, לְיַחֲדָא שֵׁם יוֹ"ד הֵ"י בְּוָא"ו הֵ"י בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. הִנֵּה אֲנַחְנוּ בָּאִים לְקַיֵּם מִצְוַת סְפִירַת הָעֹמֶר, כְּדִכְתִיב וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה, שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה עַד מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִת תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם, וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַייָ: לְתַקֵּן אֶת שָׁרְשָׁהּ בְּמָקוֹם עֶלְיוֹן. לַעֲשׂוֹת נַחַת רוּחַ לְיוֹצְרֵנוּ. וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ: יְיָ יִגְמֹר בַּעֲדִי, יְיָ חַסְדְּךָ לְעוֹלָם, מַעֲשֵׂי יָדֶיךָ אַל תֶּרֶף: אֶקְרָא לֵאלֹהִים עֶלְיוֹן, לָאֵל גֹּמֵר עָלָי: וָאֶעֱבֹר עָלַיִךְ וָאֶרְאֵךְ מִתְבּוֹסֶסֶת בְּדָמָיִךְ. וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי: בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יְיָ, יְיָ אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ: עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה. נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:


בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל סְפִירַת הָעֹמֶר.

הַיּוֹם שִׁבְעָה יָמִים, שֶׁהֵם שָׁבוּעַ אֶחָד, לָעֹמֶר.(יש אומרים בעומר)
הַיּוֹם שִׁבְעָה יָמִים לָעֹמֶר, שֶׁהֵם שָׁבוּעַ אֶחָד.

הָרַחֲמָן הוּא יַחֲזִיר לָנוּ עֲבוֹדַת בֵּית הַמִּקְדָּשׁ לִמְקוֹמָהּ, בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ אָמֵן סֶלָה .

לַמְנַצֵּח בִּנְגִינֹת מִזְמוֹר שִׁיר. אֱלֹהִים יְחָנֵּנוּ וִיבָרְכֵנוּ יָאֵר פָּנָיו אִתָּנוּ סֶלָה. לָדַעַת בָּאָרֶץ דַּרְכֶּךָ בְּכָל גּוֹיִם יְשׁוּעָתֶךָ. יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם. יִשְׂמְחוּ וִירַנְּנוּ לְאֻמִּים כִּי תִשְׁפֹּט עַמִּים מִישׁוֹר וּלְאֻמִּים בָּאָרֶץ תַּנְחֵם סֶלָה. יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ. יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים וְיִירְאוּ אֹתוֹ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ.

אָנָּא בְּכֹחַ גְּדֻלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה. (אב"ג ית"ץ):
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא. (קר"ע שט"ן):
נָא גִבּוֹר דּוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם. (נג"ד יכ"ש):
בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָּמְלֵם. (בט"ר צת"ג):
חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתֶךָ. (חק"ב טנ"ע):
יָחִיד גֵּאֶה לְעַמְּךָ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ. (יג"ל פז"ק):
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת. (שק"ו צי"ת):
בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:

עדות המזרח לא אומרים זה:רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אַתָּה צִוִּיתָנִי עַל יְדֵי מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ לִסְפֹּר סְפִירַת הָעֹמֶר כְּדֵי לְטַהֲרֵנוּ מִקְּלִפּוֹתֵינוּ וּמִטֻּמְאוֹתֵינוּ, כְּמוֹ שֶּׁכָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתֶךָ: וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימוֹת תִּהְיֶינָה: עַד מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִית תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם, כְּדֵי שֶׁיִּטָּהֲרוּ נַפְשׁוֹת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל מִזֻּהֲמָתָם. וּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁבִּזְכוּת סְפִירַת הָעֹמֶר שֶׁסָּפַרְתִּי הַיּוֹם, יְתֻקַּן מַה שֶׁפָּגַמְתִּי בִּסְפִירָה מַלְכוּת שֶבְּחֶסֶד וְאֶטָּהֵר וְאֶתְקַדֵּשׁ בִּקְדֻשָּׁה שֶׁל מַעְלָה, וְעַל יְדֵי זֶה יֻשְׁפַּע שֶׁפַע רַב בְּכָל הָעוֹלָמוֹת לְתַקֵּן אֶת נַפְשׁוֹתֵינוּ וְרוּחוֹתֵינוּ וְנִשְׁמוֹתֵינוּ מִכָּל סִיג וּפְגָם וּלְטַהֲרֵנוּ וּלְקַדְּשֵׁנוּ בִּקְדֻשָּׁתְךָ הָעֶלְיוֹנָה, אָמֵן סֶלָה:

חחח חזק! יפה מודים אנחנו לך
אהבתי אבל הייתי מציע לך לתפוס מחסה לפני-משה ר-
שהמנהלים יתעוררו
|בורחת על נפשה| |תופסת מחסה|המעשה-העיקר
אההההההההההה!!!!אריק מהדרום

פורעי חוק!!! פורעי חוק!!!! אני לא נושם!!!! אני לא נושם!!!!

בנדא!!!!!!!!!!!!!!!!!! בוא להנה!אדם ישר
כן אני בעד נישואים בנדא מצוי!!
אתה גם בעד עיסוייםאדם ישר

והנשמות? כי אריק זקוק להנשמה דחוף! אולי כבר מאוחר די...

עדין חי.אריק מהדרום
פווווואדם ישר

|אנחת רווחה|

בנדא תחזור לישון!

חחחחחח חמווד פשטידת ברוקולי
לפורום לנ"ו נפשי תערוג
אוווו המנהל הגיע... לא ברחת מספיק מהר...דניאל55
|מוציאה לשון| לא תתפסו אותי ;)המעשה-העיקר
כתר הרימוןאחרונה

(חוץ מזה שזו נראית קצת דמות מצרית...)

סרט "זמן פוניבז"' - מי מכיר?עוגי פלצת

ומי רוצה להצטרף להקרנה?

 

ואם נניח שאני רוצה להצטרף..כמו צמח בר
זה יעזור לי??
אני פה ואתה שם

(למרות שטכנית,עוד שעתיים בערך נצא לכיוונך ..)
חח מי שבאמת רוצה שיתאמץ עוגי פלצת
אני אני אנידניאל55

אבל לא איתך עוגיהו...

 

עם חברות שלי....

איפה יש הקרנה???

נראה סרט אמיץ

סינמטק תל אביב...עוגי פלצת
אוווף רחוק... שעה? יום?? תהיה חמוד נודניאל55
חח מפלץ עוגיות לא יכול להיות חמוד עוגי פלצת
כתוב מתחת לסרטון, יש גם בירושליםאיגרא רמא
זה רק אניאריק מהדרום

או שזה מדיף ריח חזק של אנטי חרדים?

הבמאי טוען שזה נעשה בתיאום והסכמהעוגי פלצת

עם נשיא הישיבה ר' אליעזר כהנמן.

 

הבמאי עצמו חרדי ולמד בישיבה...

 

(אגב כל הסרט עוסק נטו בחייו של בן הישיבה הלומד

ולא בדברים אחרים)

הייתה כתבה במקור ראשוןשורש וגרביים
על הסרט הזה
ולהיפך הוא פרו חרדי
53 דקות? זה כלום...איגרא רמא
סרט דוקומנטרי, לא עלילתי...עוגי פלצת
זו נקודת מבט עגומהפייגליניזית

שכנראה, כמו כל תקשורת תשנה לכם את ההסתכלות על הישיבות של החרדים, וזהו, ואז יבוא עוד סרט כזה, ועוד סרט אחר, והכל ימשיך... אבל הבמאי- את המטרה שלו, השיג. 

 

נ.ב.

אני לא ראיתי אותו, אבל המטרה נראית לי שינוי התפישה וההערכה לבן תורה, והשינוי הזה וודאי פועל בתת מודע, כך שכולם יקפצו עליהמום |מפחד| ;)

 

זו בכל אופן, עניות דעתי...

זה סרט שנעשה מנקודת מבטו של בן ישיבהעוגי פלצת

ובשיתוף פעולה עם הישיבה עצמה...

 

אכן, ללמוד בישיבה גדולה ורצינית זה דבר קשה מאוד.

אם זו הנקודה שהוא מעביר - הוא הכי צודק...

אישית לא חושבת שזה נכוןפייגליניזית

אתה יכול גם לראות ביו טיוב סרטונים מזעזעים שמכפישים את אורח החיים החרדי, ועל כמה ש"לא מוצאים את עצמם" וכמה רע ומר להם....

זה בחור משועמם, שלא יודע לנצל את השנים האלה לעליה ביראת שמים וקידוש השם, ועבודת השם הכל מאודו, לא מוצא את עצמו אולי מבחינת החברה, וודאי לא נכון מבחינת כולם.

אני אומרת שצריך להיזהר מכאלה דברים שמייצגים נקודת מבט שולית ושלילית, ומצליחים לשנות לצופה את ההסתכלות, בלי שיחוש בכך, וחבל...

ממה שקראתי ביקורות, הנקודה שלו איננה שליליתעוגי פלצת

אלא מבטאת את האתגר והקושי שכרוכים בלהיות תלמיד בישיבה כזו.

חויית חיים.

 

הסרט בנוי מראיונות עם תלמידים מהישיבה,

והסרטה של סיטואציות מחיי הישיבה...

נכון, ועם ריח של סבל, ואוירה קשהפייגליניזית

ומרחמת, בלי גאווה יהודית על האושר הזה, ועל החוויה, (ולא במובן השלילי.)

 

 

(אתה לא מכיר את השטיפות מוח שלהם? זה יכולה להיות רק הסרטה של בחור עולה במדרגות, או נכנס לאולם הלימוד, ויוסיפו קצת תופים, ופסנתר-סוער, וכבר יש לך דרמה של סבל מתמשך...

אגב, מהי ההגדרה שלך ל"בן ישיבה"?פייגליניזית

בחור שלא מוצא את עצמו, מיואש, נחיתי, ללא חברה? אם כן- למה שלא יוצלח זה יהא זה שמייצג את בחורי הישיבות?

חלילה! זה מי ששוקד על תלמודו בישיבהעוגי פלצת

זו חוויה לא פשוטה ומטלטלת!

בפרט בשנים הראשונות...

 

זה לא ש"אין חברה".

פשוט לא עם כל קושי ניתן להתמודד במלואו ע"י שיתוף עם הזולת...

למה את מדברת בלי שראית?גרנולית

תקראי בביקורת שלמטה ותראי שאת טועה בגדול. וזה אני אומרת אחרי שצפיתי בסרט בחיפה, אז אולי כדאי לך לצפות בו גם, או לפחות לקרוא מעט עליו לפני שאת אומרת דברים בכזאת החלטיות....

 

 

http://e.walla.co.il/?w=/200/2628626

 

 

וגם פה-

 

http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.1972657

 

חג שמח!!!

ציינתי שלא צפיתי בו.פייגליניזית

אבל המטרה שלו, על פי הטריילר, הייתה נראית לי שלילית, להכתים את הערך של בחור הישיבה, למשהו קשה, מפרך, מדחיק, אולי אפילו מתעלל...

 

את ממשיכה ללכת עם ראש בקירגרנולית

תקראי רגע את הביקורות שקישרתי ותראי מה הסרט גרם לתת מודע של הצופים בו לכתוב.....

למה לא?פייגליניזית

הרי מוטי כותב: "אם לא התנגשת בכלום מעולם- כדאי שתבדוק אם אתה קיים".צוחק

 

יש לי רימון, חבובה. זה לא פותח לי, וגם אין לי מנוי ל'הארץ'...ואני גם לא הולכת להירשם אליו.

 

 

ספיישל בשבילךגרנולית

זה הקטע מהארץ

 

"יום לפני השיחה ההיא באוטובוס הייתי בהקרנת הבכורה של הסרט הדוקומנטרי "זמן פוניבז'". תיעוד אינטימי מאת הבמאי יהונתן אינדורסקי של אחת הישיבות החשובות בחברה החרדית. מדובר בסרט טוב מאוד, גם אסתטית וגם מבחינת העניין. מה הכוונה "מבחינת העניין"? אינדורסקי מתעד אזור בחברה החרדית, שכולם יודעים שהוא קיים, אבל איש אינו מתייחס אליו: אלף תלמידים היושבים בבית מדרש מנסים לפענח סוגיה תלמודית, בחור שמתחיל ללמוד בחמש לפנות בוקר וכו'.

הסרט של אינדורסקי הוא לא פרופגנדה חרדית. הוא מראה גם את הקשיים, את ההתלבטויות, את המחיר שמסלול חיים כזה דורש. כלומר, הוא בעיקר נותן לחרדים פנים. הוא מוציא אותם מהחלוקה הזאת של הם־אנחנו. הוא נותן להם קול, הבעה, מורכבות, רגשות. הסרט של אינדורסקי יוצר דימוי אחר, חדש־ישן, של החרדי: לא חרדי שעומד בפיצוצייה, מעשן "טיים" ורואה כדורגל. חרדי שמנסה להעמיק עד כמה שניתן בחוויה המהותית שלו (דת, אלוהים)."

 

וזה מוואלה-

 

ברור לגמרי שחשיבותו של "זמן פוניבז'" היא קודם כל ביכולתו להכניס את הצופים לתוך עולם שספק אם הכירו, ולעורר אמפתיה מובהקת לאנשיו ולערכיו. סרט כזה, שמדגים את יחסם הרציני והשקדני של תלמידי הישיבות ללימוד התורה, ממיס במידה רבה את הציניות והזלזול האופייניים לציבור החילוני ביחסו לעולם החרדי. הצלחתו של אינדורסקי להציג עולם שהוא שונה כל-כך מהחילוני, אך עם זאת מאוכלס בבני אדם בעלי תשוקות, חרדות, אהבות ושנאות, הופכת את הסרט שלו למרתק לצפייה. למרות שאין ב"זמן פוניבז'" לכאורה עלילה דרמטית מובנית, הרי שבהדרגה צף בעדינות על פני השטח הסיפור של הבדידות הגדולה של הפרטים, דווקא בתוך חברה שמניחה את הכלל ואת החברותא במרכז. היכולת של הסרט לספר סיפור עדין ועשיר כל-כך בניואנסים הוא תוצאה של בחירת דמויות מוקפדת וצילומים רגישים של פיליפ בלאיש, שנבררו בחוכמה רבה על-ידי העורכת טלי הלטר שנקר, כדי ליצור מלאכת מחשבת עדינה, בעלת מטען רגשי מצטבר.

 

יאללה, הולכת להתארגן לחג. שיהיה לך חג שמח ותשתדלי להיות פחות שיפוטית, גם בחיים, זה יכול להביא לתסכולים נפשיים ובעיות בריאותיות קשות......  (: הכל בצחוק, חמודה. 

תודה על העצות!פייגליניזית

תראי, ברור שאחרי שקראתי אני יודעת יותר על הסרט, אבל עדיין, יכול להיות שהוא יצור אמפתיה, אבלהוא גם יצור רחמים, ועם הרחמים סלידה מעולם שכביכול "מטאטא מתחת לשטיח בעיות" ו"מדחיק את הבחורים ולא נותן להם ביטוי עצמי" ואי אלו גיבובים כאלו ואחרים...

 

בכל אופן שיהיה

חג שמח גם לך, ותודה.

הסרט מספר סיפורשורש וגרביים

ומתאר את המציאות כפי שהשתקפה לבמאי שהוא חרדי ובוגר פוניבז

 

אין טעם להסתכל מה הוא ייצור ואיזה רגשות הוא יעורר

יש כאן תיעוד של מציאות בעולם הישיבה, באישור ראשי הישיבה

מה שאומר שהתיעוד אמין כמעט לגמרי

 

כך שמדובר כאן בסרט אובייקטיבי

ובמה שיצאת נגדו את מוכיחה היטב את גישת הטאטוא מתחת לשטיח

למה אתה מופיע כך לפתע פתאוםפייגליניזית

דווקא כשמגנים את ה"אנטי חרדים" ? (לא שזה מה שעשיתי עכשיו... אבל בסדר,)

 

לא מדובר בסרט אובייקטיבי, כי הוא מציד כמה הסתכלויות בודדות של בחורים מהישיבה,

קל מאוד להגיד שזו מציאות. כלומר דווקא בגלל הצגת דעה בתור עובדה, הצגת הסתכלות בתור מציאות- דווקא בגלל זה אני כל כך סולדת ממנו...

 

זו תופעה מגונה, ומי שמשתמש בה, לצערי... הוא משקר.

גרנולית, מה דעתך? עוגי פלצת
ראיתי ואהבתיגרנולית
מישהו ראה?יוסלה קמצן (קדוש?)

שיספר לנו איך הסרט (בפרטי פרטים פטיש)

קראתי ראיון איתו במקור ראשון...מוטיז

נשמע זוועה. אויש נו.. כל אחד כזה שמספר את הסיפור לחבר'ה מהקולנוע הוא לא אמיתי...

אבל האמת... אולי אופתע..מוטיזאחרונה

אז אשתוק לעת עתה.

חג שמח לכולם-משה ר-
חג שמח מוטיזאחרונה

בלילה אני אוכל אצל דודים וביום אני עושה מנגל עם חבר בחצר.. הולך להיות מעניין.. עם סיגריות והכל

לכל המעוניינים אם עוד לא נגמר יש ברשת ג' תוכניתבנדא מצוי!!

על גגשים!!

:׳(דניאל55אחרונה

ראיתי תפוסט שלך מאוחר מידי ופיספסתיעצובבוכה

פעם הבאה תודיע לפני....

 

שמעתי רק את סוף התוכנית

מי אמר שספרדים לא אוכלים תפוחי אדמה?יוסלה קמצן (קדוש?)

סיימתי להכין למשפחה בורקס תפו"א ופטריות פסחי ביותר יצא אש..

זה מטוגן או אפוי? נראה טוב..יעל מהדרום
מטוגן עם ביצהיוסלה קמצן (קדוש?)
אפשר לטגן בלי ביצה?יעל מהדרום

לק"י

 

אולי ננסה מחר..

עדיף עם ביצהיוסלה קמצן (קדוש?)

אחרת זה יוצא קשה כזה וחרוך

נראה טואובפשטידת ברוקולי

יאמי

שרויה!פלספנית
שרויים לכם שרויים לכם שרויים לכםעוגי פלצת
הספרדים הם אנשים ששרוי להםיוסלה קמצן (קדוש?)
יש לכם צלחות יפות!!מאמע צאדיקה

תסביר לי איך??? יצא לך מגולגל כזה יפה? סוד? טיפ?

פשוט מאודיוסלה קמצן (קדוש?)

מרטיבים ממש טוב את המצות

לא שמים יותר מידאי מילוי

וזהו

גיליתי עכשיו את הסוד! באחרון.....מאמע צאדיקה

שמים את החצי מצה בצלחת עם מים

הולכים לראות סרט

וחזרים -והופס!

ראיתי את זה באתר שלך! דינה ל.
נראה טוב ורעיון חביב.
כשאחזור הביתה אחרי החג אנסה את זה בעז״ה
שכוייח לך!
הם אוכלים תפו"א, אבל אוכלים גם עוד דברים. בניגוד..נפשי תערוגאחרונה
אההההההההההנקודה למחשבה

אוף

 

תהיו חמודים..

דרושים דברים שיעלו לי את המצב רוח..

 

בוכה

 

תודה מראש!

זה רק נדמה ליעץ נטוע

או שהשילוב הזה של חג חול המועד שבת ושוב חג בהפרש של יום 

 

פשוט לא עושה מצב רוח בכלל

 

והמצות מדכאות אותי יותר

 

שבוזאפאטי

מסכימה לגמרי.דניאל55

אבל מה שנהיה אצלי זה מינוס כפול מינוס שווה פלוס... נהייתי עפוצת שטיפת כלים ספונג׳ה ועוד וכו

את בת של מלך!!!!!!!!!!!!!!!!! שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

את שומעת אותי? א-ת כן כן, א-ת מתוך מליארדי אנשים בעולם, נבחרת להיות יהודיה!!!!

 

יש לך אבא שתמיד שומע ומקשיב לך, תמיד תמיד תמיד!!

 

והוא כ"כ אוהב אותך שאין לך מושג כמה..פשוט משוגע עלייך!!

 

עד כדי כך שהוא בחר בך מכל העמים

 

חוץ מזה, שאת מאוד מאוד מיוחדת, כי את....א-ת!!!!!

 

ועכשיו- דירבלאק אם לפחות חיוך לא העלית (ואם לא, אנחנו פה בשביל זה )

שדותעץ נטוע

זה לא מעודד..סורי

בטח שלא יעודד..שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

כי זה היה מכוון ל"נקודה למחשבה"....

 

אם אתה היית מבואס, היית מקבל משו אחר לגמרי

חח לי העליתאיש השקים
תכלס אם לא היית קייםאיגרא רמא
היו צכים להמציא אותך.
תודה!נקודה למחשבה

פשוט נשברתי..

 

הרבה זמן לא בכיתי ככה..

הרבה זמן לא הרגשתי ככה זלזול ברגשות שלי..

הרבה זמן לא נתתי למישהו לקלף את שיכבת ההגנה ששמתי על עצמי..

וכנראה שאני צריכה להשאיר את החומות

 

זה נותן לי את החוזק!

 

יהיה טוב..

שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

באמת כואב לי לשמוע את זה

 

כואב את כאבך, וליבי ועיניי איתך לגמרי

 

אבל תעשי לי את הטובה הכי גדולה שעשית למישו אי פעם, ותני חיוך לפחות קטנצי'ק כזה

אווךךךנשמה צפתית
.
שכויח, שדות....ג'נדס

אשריך!

נפעמת כל פעם מחדש!!כמו צמח בראחרונה
שדות,נרטה לי לא רק לה העלית חיוך
ישר כוח,יא צדיק
הכל לטובהמנחם123

תודה לכולם..נקודה למחשבה
אויש...כמו צמח בר
מי החוצנף שהעז להוריד לנקודה את המצב רוח??
אני אפרק אותו!!!
|מסתובבת בחדר בזעם|
רק תני שם והוא גמור!!

וברצינות יקירתי-
אין דבר בעולם ששוה את העצב שלך!!!
שום דבר!!!
אז תעיפי אותו ממך לכל הרוחות ותאמרי לו- "פיכסה עצב. אל תחזור!!!"

תלכי לנוח. תשמעי מוסיקה כיפית. תאכלי משו טעים.
ואנחנו פה לכל מצב.
את מקסימההה!!!
את חרותי.כורש
סתם, חושב על חרות, מין לא מבין מה המשמעות...
יש חרות שאני רגיל לשייך אליה את הביטוי חופש, היכולת לעשות מהשבלי מתי שבלי.
ויש את החרות בה אני חונכתי שהיא עבד ה הוא לבדו חופשי. והשאלה הפשוטה אם הוא עבד איך הוא חופשי אפילו לא עלתה.. ונודה שהיו פעמים בהם חשתי חופשי למרות קשיים כאלה ואחרים..
אבל האם זו חרות?
האם האפשרות שלי לבחור מה לעשות בין האופציות המוצעות היא ההוכחה שאני חופשי?
משום מה קשה לי לשייך את עניין הבחירה לחירות. הרי שאני בוחר במשהו אני נהיה כבול אליו ולא חופשי ממנו. יתרה מזו, כשיש לי כמה אפשרויות בחירה זה בהכרח מצמצם לי את עניין החופש שהוא אין לו גבול, וככל שיש יותר בחירה יש פחות חרות.. ושאני בוחר להיות עבד ה אני אולי חופשי רוחנית אבל עדין עבד לאותו החופש..
דווקא האפשרות של לא לבחור, לא לקבל החלטות , לתת לחיים לעשות את שלהם בלי לכוון אותם ניתפס לי כיותר חרותי.. פחות כבול אפילו לעצמי!!!
כן?חרותיק

אתה צודק!!

זה בדיוק הפרדוקס.קחו עמכם דברים

לא למדתי את הדבר במקורות היהודיים וגם לא הרהרתי יותר מדי בנידון במהלך חיי

אבל מה שבפשטות נראה לי

זה שאין חופש בעולם, פשוט אין.

ה' הוא היחיד שהוא בלתי תלוי, בלתי מגובל וחופשי לגמרי.

וגם הוא, על מנת ליצור הוויה בחר להגביל את עצמו. 

להכניס עצמו לכלים, לתבניות. טבע, מים, דם, אוויר, מלח, עור, מוזיקה, דייטים, פורומים.

כולם בשורשם הם חלק מאותו צמצום שלו יתברך שעל מנת לאפשר איזשהו "יש" בעולם יצר את עולם החומר.

ועולם החומר מעצמו הוא מוגדר ויחסית מתובנת. בעולם כזה, חייבים לבחור.

לבחור מה ללבוש, איך ללבוש את זה. מה לומר, איך לומר. עם מי להתחבר, ועם מי לא.

גם אדם שלכאורה "בוחר שלא לבחור"-לרוב בעצם בוחר לזרוק את האחריות ממנו.

וכך בעצם (לשיטתך) מתבטל החופש.

 

לענ"ד מה שהתורה מלמדת אותנו זה שאנחנו חייבים לבחור. כולנו עבדים.

השאלה היא-עבד של מי אתה?

אתה עבד של אופנות, ערוצים מתחלפים, תרבות זמנית ומוסריות לוקה בחסר

או שאתה עבד של נצח, עבד של טוב פשוט ונקי, עבד של אינסוף. עבד שמבין שהוא עבד-וע"י כך נותן לאדון שלו מקום להתגלות אצלו בלב? ע"י זה שתבחר לדבוק בו-בעצם תבחר לדבוק בעצמך, בנשמה שלך, בנפש שלך. כך גם כל הבחירות העתידיות שתעשה ינבעו ממך ממש, ופחות ממניעים חיצונים-כך תזכה להיות קרוב אל עצמך, במובן החירותי של המילה.

 

זו בתכלס, שאלת השאלות.

את מי אתה עובד? (ובמקרה שאתה לא עובד- על מי אתה עובד?! )

 

הכל לאדון הכל.

 

(עד כאן פילוספיה...)

אל תקרי חרות אלא..כורש
נשמע לי נכון ואולי אקח עימי את הדברים...
אותו ה, שהכניס עצמו לתבניות כפי שתיארת ויצר עולם שלם של קיבעון ברא גם גורם משתנה אחד- אותנוו.
כל אחד מאיתנו אחר מחברו וזו אולי ההוכחה היחידה כנגד הדברים היפים שכתבת.
אם מה שאת אומרת היה נכון כולנו היינו אותו דבר בלא יכולת לבחור ובלא יכולת להחליט על עצמנו.
הרב קוק עומד על כך מכיוון אחר, הוא טוען שאם ה לא היה בורא אותנו הוא היה חסר, בלי לברא אדם, יצור שמשתלם, משתפר, משנה דברים, העולם היה חסר וממילא היה נוצר מצב אבסורדי שבו כביכול ה לא שלם, שהרי הוא יצר מציאות שאינה יכולה להשתלם...
במילים אחרות אם אני אומר שה מושלם אז אני מוריד לו ת האפשרות של הלהשתלם.. של להוסיף שלמות.. אני מגביל אותו בשלמותו.. ואם אני אומר שהוא משתלם אז אני חלילה אומר שהוא לא מושלם..
מבלבל.
אז אומר הרב שהיכולת שלו להיות שלם תלויה ביכולת שלנו להשתלם.. וכל בריאתנו ויצירתנו נועדה לגלות על שלמות זו.
זו הסיבה שברור לי, בתור מאמי, ן שיש בחירה חופשית. כי ללא זה אין הוא.
ואני שואל את עצמי, תוך כדי שאני אולי סותר את עצמי, האם עצם הכנסת עצמי לתבנית מסוימת דווקא גורעת ממי שנוצרתי להיות? הרי שניה לאחר הבחירה אינני שונה מחיה כזו או אחרת.. שאין להם יכולת לבחור..

ואולי הנקודה הזו, כמו שאמרת, היא החרות האמיתית, הנקודה שאני בוחר להיות מי שאני ואני שלם עמזה.
אתה מעלה פה הרבה נושאים...קחו עמכם דברים

אמרת ש:

"אותו ה, שהכניס עצמו לתבניות כפי שתיארת ויצר עולם שלם של קיבעון ברא גם גורם משתנה אחד- אותנוו. 
כל אחד מאיתנו אחר מחברו וזו אולי ההוכחה היחידה כנגד הדברים היפים שכתבת.
אם מה שאת אומרת היה נכון כולנו היינו אותו דבר בלא יכולת לבחור ובלא יכולת להחליט על עצמנו."

 

אבל זה דייקא זה ההוכחה.

כשהאינסוף מצמצם עצמו הוא בו זמנית יוצר מגוון רחב מאוד של שונויות (כמו שוני רק ברבים..)

גם גביש של מלח ממקום אחד לא דומה לגביש של מלח ממקום אחר

כנ"ל הרכב של שלג או של מים.

וגם האדם עצמו.

כל האנשים בעם היהודי בנפרד וכולם ביחד מהווים חלק קטן מיצירתו יתברך.

 

הנקודה ש"אני בוחר להיות מי שאני ואני שלם עם זה" היא מסוכנת מאוד,

מכיוון שהיא פותחת פתח גם לדברים שהם לא בקדושה

מכיוון שאנחנו חיים בדור כזה ש"תעשה מה שטוב לך,העיקר שתהיה שלם עם זה".

 

מה שניסיתי לומר הוא שאנחנו בכל מקרה עבדים- השאלה היא של מי.

אם אתה בוחר להיות עבד ה'-בעומק אתה חופשי, כי אתה הופך לשליט.

שליט על הרצון שלך, על התאוות, על המקומות הנמוכים.

שליט על האור והחושך

או כמו שאומר הבעל שם טוב הקדוש-

"דע, מה למעלה-ממך!"

ופירושו של דבר הוא שכל מה שקורה בעולמות העליונים למעלה מושפע ממעשה קטן, בחירה טובה אחת של יהודי פשוט למטה.

וכי יש דבר גדול מזה?

כשהאינסוף יתברך מזמין אותך להשתתף בבריאה שלו, אין חופש גדול מזה.

גם אם ב"חיצוניות" נראה שאתה כבול לכללי לבוש וכו' (שהם בעצם כמו רמזורים בכביש מהיר....)

בעומק זה לא נכון, כי בעצם להיות "משוחרר" לכאורה זו העבדות הכי קשה שיש.

עבד שלא יודע שהוא עבד, לאדון הלא נכון.

פנה באישי.פייגליניזיתאחרונה
חידות לפסח! סתם כי בא לי לשתףכתר הרימון
  1. ספר הסדר, קפד ראשו – זו שלנו זו גם כן.
  2. עיקר הסדר, קפד ראשו -  356 פעמים בגוף.
  3. בל יראה, קפד זנבו – הרימו.
  4. השפשופים והקרצופים, קפד שלוש זנבות – 'כינוי'.
  5. המנהיג, קפד ראשו – בני ישראל לקחוהו בשבת.
  6. הצופָה מרחוק, קפד זנבה – התנועה שאיחדה בימי הבריטים.
  7. המשעבד, קפד ראשו – המקצוע עם האלוה של מצרים.
  8. עשר כאלה, קפד זנבותיה – רש, דל.
  9. לצד שמאל, קפד ראש וזנב – האב של האב.
  10. המשקה, קפד ראשו – מטבע יפני.
  11. בְּגוף שני, קפד ראשו – השלישי בארבעה.
  12. סערה, קפד זנבה – נחצה.
הפעם האחרונה שאמרו לי את זה היה ביסודי בערךפשטידת ברוקולי

תודה! החכמתי וריעננתי את זכרוני המתפורר 

נו? מי היה במפגש?פריסבי
רציתי לבוא אך הנני בצפון ליד ימה של טבריא.

היום היה מעניין ומשהו שרציתי לעשות אולי יתממש שבוע הבא. אם כן אצטרך לחזור ליום אחד. מקווה שה' יצליח בעדי.

ומה הספקתם היום?
חח אני מכירה את התעלול ענבל

בס"ד

 

והגבתי עליו

 

|לא מתייחסת|

 

אצל מי חוגגים רומפעל-נאכט? עוגי פלצת
שדרותי?ג'נדס

רק כי אני מנחשת שהתכוונת למימונה....

זה לא מימונה, באותו זמן אמנם אבל לא עוגי פלצת
נשמע ביידיש או בגרמנית....ג'נדס

אז זה לא מימונה....

 

יש פה יקי מתנדב?

אני חוגג את השלאף שטונדעאדם ישר

באדיקות. כל יום.

שזה אומר??? (נשמע אשכנזי)..יטבתה
תודה לויקיפדיהמאמע צאדיקה

כמה שזה ישמע מוזר- אצלינו לא חוגגים אותו...

הסבר: (ותודה לגוגל)יוסלה קמצן (קדוש?)

הלילה שבו מסדרים את הכלים של פסח ומחזרים את כלי החמץ

(רק אשכנזים יכולים לעשות אירוע מלסדר משהו )

אז מסתבר שגם אנחנו עושים את זה...יטבתהאחרונה

ואז את המימונה...!!יאמי

מי אוהב שגרה? מי אוהב חגים?משה

אני בד"כ אוהב את השגרה, אבל אודה על האמת שהחג היה די נחמד....

סגולה נפלאה מהבעש"ט הקדוש סעודת משיח!! שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

אחים ואחיות יקרים ויקרות!!

 

סגולה נפלאה מהבעל שם טוב הקדוש, לערוך בחג האחרון אחה"צ, סעודה נוספת, סעודת משיח!

 

כל המשפחה אוכלים מצות ומאכלים ושותים 4 כוסות יין!

 

עת רצון נפלאה לכל הבקשות, ולבקש מהבורא יתברך גאולה עכשיו!!!!

 

אשריכם לגמרי...

זה לא של חב"ד?ג'נדס

החב"דניקים בשכונה אצלנו מארגנים את זה....

הבעל שם טוב הוא של כולנו! עוגי פלצת
כמובן.....ג'נדס

בע"ה.. תודה על התזכורת!דניאלה .ד.
אצלנו עורכים. אבל לפי הגר"א, פרידה מהמצה‎כתר הרימוןאחרונה
דיאטהעץ נטוע

מישו בעד לפתוח איתי קבוצת תמיכה

 

"דיאטה מיידית של חברי צמ"ע...

 

או שהמצות עלו לי לראש או שהשינה עלתה..

 

אוי אבא..עד מתי? רוצים חמץ...בוכה

מיד אחרי שתיפתח הקבוצה "רעבי צמע"אדם ישר

מצות לא משביעות! אני טוחן 3-4 עד שנמאס לי לכרסםעצבני

אה ובקשר לדיאטה- צר לי, אני מהאלה שלא משמינים אף פעם, בלי קשר לכמות האוכל שהם דוחפיםהמוםחופר

נראה לע שירדתי דווקאכיפהאדומה
המצות האלה דוחותת ברמות
כבר פעמיים חלמתי על חמץ..
מחכה בקוצרוח להתנחם בחומה של פחממה עסיסית.
חוצנפית שאת!!!!ג'נדס

ל-ך יש פחמימות לאכול..

 

 

חוצמזה, אל תגידי על הדבר היחידי שאני אוכלת דוחה ברמות! |נעלב|

 

 

 

איזה פחממה?!כיפהאדומה
אורז?
לא עושה לי את זה.
אני כלכך אוהבת לחם שאם אין לחם בבית אני אוכלת בחוץ.
חלמתי על נגיסה בבגט ממש הרגשתי את הנגיסה בחלום. זה היה טעים כל כך. חחח
ובנימה אופטימית זו צום קל
אוף איתנו...ג'נדס

נמאס כבר עם הרחמים העצמיים (מדברת על עצמי, כן?)

 

שווה להיכנס לאתר של יוסי!!!יאמי

יש לי מסורתעץ נטוע

בזמן שיש מימונה והאשכנזי שכמוני לא מוזמן...אני הולך לרחוב שליד הבית....רחוב שלם של מסעדות

 

99 אחוז כשרות..ואחד מהם בד"ץ...וב20 שקלים אני אוכל לאפה ענקית...{מדמיין את הלאפה כבר מוכנה...מבולבל}

 

 

חח ימצחיקהעץ נטוע

 

מי יכול להגיד אחרי כמעט שבוע של חג שלא אוכל קטניות שמצות לא דוחה...טחנתי מצות יותר ממישו בצבא נראה לי...

 

בעע

אני מיד אחרי פסח מתחילה אי"ה גמילהנשמה צפתית
משוקולד
אמיתי
לא כדאי!!!עוגי פלצת
למה? עד שהחלטתינשמה צפתית
גם אני החלטתי, ולא נשארו לי בכללעוגי פלצת

מתוקים לנשנש בעיתות מצוקה

זה כל העניין!נשמה צפתיתאחרונה
גמילה ממתוק
רק אני לא נרדמת?נשמה צפתית
לילה כולם ישנים רק שמשון ויובב....איזה טוב ה'!!!!
גם אני :‏(‏ט'
גם אני לא!לירזושש
אוף!אחותי נוחרת!כבר 4 שעות אני מתהפכת על משכבי מצד לצד ואין.לא יכולה להרדם עם רעש המסורים הזה.רעיונות?אה ו..אין טעם להציע שאני אזרוק אותה מהחלון.יש סורגים.
פשוט מרביצים לה קצתבנדא מצוי!!

היא תפסיק תרדמי ואז היא תחזור לנחור

 

 

הרב שלי סיפר לנו שבתיכונית היה לו חבר שנוחר חרונית

הוא היה מחזיק מקל מטאטא צממוד למיטה וברגע שהוא היה מפריע לרב עם הנחירות הוא היה מרביץ לו קצת עד שהוא מתעורר קצת(לא באמת מתעורר אבל מפסיק לנחור) וחוזר חלילה

כן כןבנדא מצוי!!

אם את רוצה להיות יותר עדינה

פשוט תסובבי אותה צד

גמני..מוטיז
רק אני לא קמתי?‎כתר הרימון
ממש לא..אני והוא
צריך לפתוח שרשור- מי לא קם הבוקר בזמן שתיכנן
רק את לא הגעת......בנדא מצוי!!
גם אני לא נרדמתי, אבל עסקתי בשטויות אחרות ולא פהמשה
גם אני הייתי ערה עד איזה 5..דניאלה .ד.
למעשה 4, לפי השעון שאנחנו עדיין חיים בומשה
בוקר טוב!! מאמע צאדיקה
^^^^כיפהאדומהאחרונה
ואני מאמינה ששלא עבדת בוקר בנוסף לכל
קורה יותר מידי..כמו צמח בר
התהפכו לי השעות!!!!
מישהו שמנגן על פסנתר- נקרא פסנתרןדינה ל.
מישהו שמנגן על חליל- נקרא חלילן

מישהו שמנגן על מפוחית... נקרא מפוחיחן???

ככה אני טוענת. ומשפחתי רק צוחקת עלי!
מישהו שמנגן על גיטרהטל 123

נקרא גיטריסט.

על אורגנית - אורגניסט.

אז אולי - מפוחיסט?

זה נשמע יותר טוב מ'מפוחיחן' צוחק

נכון, רק שזו לא סיומת עבריתכתר הרימון
מדרחוב בן יהודה וכאלהאריק מהדרום
אדם ישר

הכלי האולטימטיבי לקיבוץ נדבות. מניסיון.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פשטידת ברוקולי

מזכיר לי- שהייתי קטנה הייתה תקופה קצרה (טוב נו.. מכיתה ד' עד י"אלשון אדומהלשון אדומהלשון אדומה) שניגנתי בכינור..

 

ותמיד התלבטו אם לקרוא לי כנרית או כנרת..

 

(למתקשים שבינינו- קנרית זו ציפורמרחף)

 

פשששששששששש!!!טופי תות
ומתי עשית את ההסבה לאפיה?נפשי תערוג
אף פעםפשטידת ברוקולי

זה שאפו אותי לא אומר שאני אופה.

 

(ואולי אני בכלל פשטידה על הגז?! פסח וזה.. )

פשטידה על הגז?נפשי תערוג

זה טעים?

מפוחן אולי?פלספנית
מילון אבן שושן טוען ל: מפוחיתן.כתר הרימון
אז הוא טועןאלעד
הוא לא עדכני בכלל...טל 123
(מה רצית להגיד בהערה הזאת?)כתר הרימון
אבן שושן לא עדכני...טל 123
נשמע טוב בהחלט.אלעזר300
קוראים לו סנופקין!! נפשי תערוג
אולי מפוחן, נשמע יותר מתאיםיוסלה קמצן (קדוש?)
עזבו אתכם!דינה ל.
מפוחיחן גורם לאנשים לחייל ואף לצחוק- מה צריך יותר מזה??



המושג ניתן לשימוש חיצוני, בתוספת קרדיט לדינה ל.
מפוחיחן.. +1פשטידת ברוקולי
החלילן מהמלין בנדא מצוי!!
אז זהו-דינה ל.
שהמפוחיחן הנוכחי קיבל ממני את התואר הנשגב: המפוחיחן מרית׳מנו!
קוראים לו אדלר איזה טוב ה'!!!!
אפשר לקרוא לו גם דינה דינה ל.אחרונה
מפוחיחנית חובבנית
לא קוראים לו! הוא תמיד שם לבד עוגי פלצת

לא מתעכב על עניינים של כבוד וחשיבות

ש-ר-ש-ו-ר ה-ג-ש-ש-י-ם ה-ג-ד-ו-ל !!!מחפש את האור..

 

בעקבות איזכורים משניים בשרשורים שונים, הנני להכריז בזאת על תחרות ציטוטי גשש מכל הזמנים!!!

 

המשימה: להיות זה שיביא הכי הרבה ציטוטים ממערכונים של הגששים על פי הכללים.

 

הכללים: מתחת להודעה זאת יפתחו הודעות משנה עם שמות המערכונים(ובתור פתיחה אביא בהודעת תגובה להודעה על שם המערכון, את אחד הציטוטים המפורסמים מאותו מערכון). כל אחד שנזכר בציטוט, רשאי (וצריך!) לרשום אותו אך ורק כהודעת תגובה להודעה הנושאת את שם המערכון הנכון. אין להגיב תחת ההודעה הראשית כדי שנוכל לבדוק האם הזיכרון מסתווג גם לפי המערכונים...

הציטוט חייב להיות מדוייק - ציטוט המחסיר מילה או משנה אותה במעט, ייפסל!

אין להאזין לגששים בעת השתתפות בחידון - ההשתתפות על בסיס זיכרון בלבד! (אמון, רבותי...).

כל ציטוט שווה נקודה אחת! 

 

המנצח: זה שזוכה כמובן בהכי הרבה נקודות.

 

הפרס: יוכתר למלך הגששים של צמ"ע לשנת תשע"ג!!! 

 

בהצלחה רבותי...

 

נא לא להגיב להודעה זאת ישירות, אלא לפי הכללים...

נראה אותכם... כולכם נמושות מהגשש הראשי!!דניאל55

ועוד ידי נטויה לגמרי!!!!

 

פשוט יום שישי ואין לי זמן!! מחכה להיות מלכת הגששים(הי רעיון מעולה לתחפושת...)

תזכורת:ספירת העומר של יום ראשון בערב אור ליום שניספירת העומר

אשכנזים:לְשֵׁם יִחוּד קּוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ לְיַחֵד שֵׁם י"ה בו"ה בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. הִנְּנִי מוּכָן וּמְזֻמָּן לְקַיֵּם מִצְוַת עֲשֵׂה שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּתּוֹרָה: וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימוֹת תִּהְיֶינָה: עַד מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִית תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַייָ: וִיהִי נֹעַם יְיָ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:
עדות המזרח:לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, וּרְחִימוּ וּדְחִילוּ, לְיַחֲדָא שֵׁם יוֹ"ד הֵ"י בְּוָא"ו הֵ"י בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. הִנֵּה אֲנַחְנוּ בָּאִים לְקַיֵּם מִצְוַת סְפִירַת הָעֹמֶר, כְּדִכְתִיב וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה, שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה עַד מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִת תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם, וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַייָ: לְתַקֵּן אֶת שָׁרְשָׁהּ בְּמָקוֹם עֶלְיוֹן. לַעֲשׂוֹת נַחַת רוּחַ לְיוֹצְרֵנוּ. וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ: יְיָ יִגְמֹר בַּעֲדִי, יְיָ חַסְדְּךָ לְעוֹלָם, מַעֲשֵׂי יָדֶיךָ אַל תֶּרֶף: אֶקְרָא לֵאלֹהִים עֶלְיוֹן, לָאֵל גֹּמֵר עָלָי: וָאֶעֱבֹר עָלַיִךְ וָאֶרְאֵךְ מִתְבּוֹסֶסֶת בְּדָמָיִךְ. וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי: בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יְיָ, יְיָ אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ: עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה. נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:


בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל סְפִירַת הָעֹמֶר.

הַיּוֹם שִׁשָּׁה יָמִים לָעֹמֶר.(יש אומרים בעומר)
הַיּוֹם שִׁשָּׁה יָמִים לָעֹמֶר.

הָרַחֲמָן הוּא יַחֲזִיר לָנוּ עֲבוֹדַת בֵּית הַמִּקְדָּשׁ לִמְקוֹמָהּ, בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ אָמֵן סֶלָה .

לַמְנַצֵּח בִּנְגִינֹת מִזְמוֹר שִׁיר. אֱלֹהִים יְחָנֵּנוּ וִיבָרְכֵנוּ יָאֵר פָּנָיו אִתָּנוּ סֶלָה. לָדַעַת בָּאָרֶץ דַּרְכֶּךָ בְּכָל גּוֹיִם יְשׁוּעָתֶךָ. יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם. יִשְׂמְחוּ וִירַנְּנוּ לְאֻמִּים כִּי תִשְׁפֹּט עַמִּים מִישׁוֹר וּלְאֻמִּים בָּאָרֶץ תַּנְחֵם סֶלָה. יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ. יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים וְיִירְאוּ אֹתוֹ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ.

אָנָּא בְּכֹחַ גְּדֻלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה. (אב"ג ית"ץ):
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא. (קר"ע שט"ן):
נָא גִבּוֹר דּוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם. (נג"ד יכ"ש):
בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָּמְלֵם. (בט"ר צת"ג):
חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתֶךָ. (חק"ב טנ"ע):
יָחִיד גֵּאֶה לְעַמְּךָ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ. (יג"ל פז"ק):
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת. (שק"ו צי"ת):
בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:

עדות המזרח לא אומרים זה:רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אַתָּה צִוִּיתָנִי עַל יְדֵי מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ לִסְפֹּר סְפִירַת הָעֹמֶר כְּדֵי לְטַהֲרֵנוּ מִקְּלִפּוֹתֵינוּ וּמִטֻּמְאוֹתֵינוּ, כְּמוֹ שֶּׁכָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתֶךָ: וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימוֹת תִּהְיֶינָה: עַד מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִית תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם, כְּדֵי שֶׁיִּטָּהֲרוּ נַפְשׁוֹת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל מִזֻּהֲמָתָם. וּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁבִּזְכוּת סְפִירַת הָעֹמֶר שֶׁסָּפַרְתִּי הַיּוֹם, יְתֻקַּן מַה שֶׁפָּגַמְתִּי בִּסְפִירָה יְסוֹד שֶבְּחֶסֶד וְאֶטָּהֵר וְאֶתְקַדֵּשׁ בִּקְדֻשָּׁה שֶׁל מַעְלָה, וְעַל יְדֵי זֶה יֻשְׁפַּע שֶׁפַע רַב בְּכָל הָעוֹלָמוֹת לְתַקֵּן אֶת נַפְשׁוֹתֵינוּ וְרוּחוֹתֵינוּ וְנִשְׁמוֹתֵינוּ מִכָּל סִיג וּפְגָם וּלְטַהֲרֵנוּ וּלְקַדְּשֵׁנוּ בִּקְדֻשָּׁתְךָ הָעֶלְיוֹנָה, אָמֵן סֶלָה:

כמו הקטע של כמה היה אתמול לעומראריק מהדרוםאחרונה

רק הפוך

היום חמישה ימים לעומר-משה ר-
ושני ימים למופלטה
כריות בנדא מצוי!!

אבל זה חמץ

 

תוכלי לקבל רק בעוד חודש

כשיהיה חדש

 

גם אני רוצה לפתוח שרישור מי ער?מאמע צאדיקה

זה לא פייר!!

אני זו שיזמתי בכלל שיעבירו את השירושור מי ער לפה!

אני הייתי ראשונה!!

 

 

תגידו לי מה לבשל לחג?

מה לא אכלנו עדיין ?

נמאס לי לטחון מצות!! מאיסרו חג- דיאטה!!

מצטרף לדיאטה עוגי פלצת
תגידו רק בלי נדר!! ואתה עוגי לא נראה לי שיש לךמודים אנחנו לך
מה להוריד כנראה לא אכלת מספיק מצות!!
אכלתי היום לפחות 5 מצות,עוגי פלצת

ואני עדיין באותו משקל

למה מכינים כ"כ הרבה עוגות בפסח???טל 123
לטקס/מצבריט/קוגל ת"א/לחמניות(כשל"פ)/עוגת שוקולדבנדא מצוי!!

בראוניס/עוגת קינמון/מצה עם חלב/שניצלים/עוף/בשר/ת"א ממולאים/מרק עם קיינדלך

 

 

 

עוד?

עוף? אצל צמחונים? מה זה???מאמע צאדיקה

מזל שיש בית

 

 

 

הלוואי שהמנעלים יפגינו פה שרירים ויאחדו את כל השירשורי עירנות להיום

כל מי שרוצה מתכונים של עוגות שאוות לפסח!!בנדא מצוי!!

גלידה קפה בציפוי פירורים

/Recipes/Item/295

 

עוגת שוקולד

/Recipes/Item/294

 

עוגת קינמון

/Recipes/Item/292

 

עוגת גבינה

/Recipes/Item/288

 

קוגל תפוחי אדמה

/Recipes/Item/263

נשמע מעולה!בין השורות
בלינצ'ס עם תפו"א, בלינצ'ס במילוי פטריות, בלינצ'ס בטל 123

מילוי גבינה מתוקה, בלינצ'ס במילוי ירקות...

צוחק

פשטידות מכל הסוגים (ירקות, פטריות, בצל, קישואים, גבינות...)

עשית לי חשקreal story

יש לך מתכון טוב לבלינצ'ס?

יש לאמא שלי בנדא מצוי!!אחרונה
תכיני דגים מטוגניםפריסבי

זה התכנון של אמא שלי לפחות

מממג'נדס

ממולאים הכנת? (בתפו"א, תחתיות ארטישוק, פלפל, קישוא..)

 

צלי בשר, מרק ירקות טחון (כווול הירקות!יאמי), שניצלים (מצופים קמח מצה או משהו דמוי בסופר... יוצא ממש טעים!),

מטבוחה כמובן, לביבות...

 

עזרתי?

ער ומבשליוסלה קמצן (קדוש?)

עשיתי עכשיו כמויות של בורקסי מצה

חלבי

ופרווה

פרטים אצלי

אפוי או מטוגן?יעל מהדרום
בוקר טוב!מוטיז
בוקר טובמושיקו
בוקר טובט'
בוקר זך!כתר הרימון
צפרא טבא!אלעזר300אחרונה