אני צריכה צופרים לאחרי חזרות,
דחוף כמה שיותר
אני צריכה צופרים לאחרי חזרות,
דחוף כמה שיותר
בס"ד
לפעולה הראשונה או השניה..(אם לא עבר)אפשר לעשות משו על שיהיה שיתוף פעולה ועם הטל' שלך..-עם סוכריה או משו..
אפשר סתם ככה אחרי חזרה גנרלית או סתם חזרה-הייתן מעל למצופה-עם מצופה..
אפשר סתם צופר לשימוח עם ממתק כלשהו..
בהצלחה!!
להביא לחניכים כוס קולה ולכתוב עליה כל הכבוד...
אין לי רעיונות יותר מקוריים... סורי!
לנו האנרגיה!
אהההה..
אפשר גם זריקת מרץ! [=מזרק עם סוכריות..]
להביא סוכריה על מקל או ממתק מתוק אחר ולכתוב "מתוק זה לא טעם, זה אופי!!"
# מחברים מסמר כתליון בשרשרת, ומוסיפים פתק "הייתן מסמר הערב!!"
# מביאים כוס\פחית קולה וכותבים: "קולה כבוד" ועוד משו..
# מביאים כוס מיץ\טרופית, וכותבים "אחרי שהוצאנו לכן ת'מיץ במהלך החודש, עכשיו אנחנו מחזירות לכן!"
בס"ד
לא האמנתם בהם, ולא ציפיתם מהם להצלחה כזאת?
או לחילופין, הייתם בשוק כשראיתם שהם לא רוקדות טוב? |חופר|
וואי.. אבל זה סיפור חזק מאוד, אז תזהר על החיניכים שלך, טוב? כי מי שרגיש אתה יכול להרוס אותו לגמרי עם משהו שלא מתאים...
וזה היה פה פעם נשתדל למצוא לך את זה.
|
יאיר הגיע לכיתה שלנו לפני שלוש שנים. זה היה סתם יום לימודים רגיל באמצע החורף של כיתה ח', כאשר המחנכת נכנסה פתאום לכיתה באמצע שיעור היסטוריה, ולצידה ילד חדש ולא מוכר. הוא היה רזה, שיערו שחור ומתולתל, ועל פניו הבהירות נסוך חיוך עדין. "כיתה ח'2 אני מבקשת שקט!", היא פנתה אלינו, "תלמידים, תכירו. זהו יאיר, תלמיד חדש בכיתתנו. משפחתו עברה לעיר השבוע, והוא מצטרף לכיתה שלנו. אני מצפה שתתייחסו אליו יפה ותקבלו אותו כראוי". שלושים ושניים זוגות עיניים סקרניות נתלו בילד החדש שעמד במרכז הכיתה והֵישִיר אלינו מבט. הוא לא היה נראה נבוך או חסר ביטחון, כמו שאולי היינו מצפים מילד זר בכיתה לא מוכרת. הוא עמד שם, רגוע ושליו, וסקר אותנו במבט נבון כשבעיניו הירוקות מנצנץ זיק מיוחד. להיכנס לתוך כיתה מגובשת, במיוחד באמצע השנה זוהי משימה לא פשוטה כלל וכלל. אך יאיר עשה את זה בקלות מעוררת קינאה ממש. הוא פשוט הצטיין בכל דבר. הוא היה תלמיד מבריק, טוב בכדורסל, שנון, יצירתי, טוב לב. בקיצור, טיפוס 'מושלם' כזה. ילד שכל אימא מאחלת לעצמה. היו לו כל הנתונים להפוך במהרה ל'מלך הכיתה'. כולם נעזרו בסיכומים שלו, נהנו להיות בחברתו ואהבו לשחק איתו. ללא שום מאמץ הוא היה יכול להפוך למסמר החברה. משום מה הוא כלל לא היה מעוניין בזה. למרבה הפלא, הוא נמשך לְהִתְחַבּר דווקא עם הטיפוסים היותר שוליים ודחויים בכיתה. אתם יודעים, כל ה'יצורים המוזרים' האלו, אלו שאין להם הרבה חברים, שלא טובים בשום דבר ושאפילו המורים לא מחבבים אותם. דווקא אליהם הוא התחבר. את כל זמנו הוא בילה במחיצתם. למד איתם למבחנים, עזר להם בעבודות והיה מדבר איתם שעות. בשבילם זו הייתה הפתעה גדולה, ובשבילנו - דבר מוזר ותמוה. הילדים הכי דחויים בכיתה פתאום מקבלים כזה יחס מהתלמיד הכי פופולארי ומצליח? משהו פה לא מסתדר! אנחנו, החבר'ה היותר 'נחשבים', לא הצלחנו להבין. 'בשביל מה הוא צריך את זה? מה הוא מוצא אצל ה'מסכנים' האלה?' אני חושב שההתנהגות יוצאת הדופן שלו אפילו קצת פגעה במעמדו החברתי. אבל הוא - לא נראה היה שזה מעניין אותו בכלל. כל דאגתו הייתה נתונה לטיפוסים הדחויים והחלשים. כשהמורים חילקו מבחנים הוא בקושי הציץ במבחן שלו (טוב, ממילא תמיד קיבל בין 95 ל- 100...). הוא דחף אותו לתיק כלאחר יד, וכל מה שעִנְיֵין אותו היה האם גם כל אותם תלמידים בעייתיים, שניסה כל כך לעזור להם להתכונן למבחנים, הצליחו גם כן. אני זוכר פעם אחת כשעברתי בהפסקה ליד חדר המורים, האוזניים שלי קלטו שיחה שהתנהלה בפנים: יאיר מדבר עם המורה למתמטיקה ומבקש ממנו, כמעט מתחנן, שלא יוריד איזה ילד להקבצה הנמוכה. הוא דיבר בכל כך התרגשות ואכפתיות כאילו זה היה אח שלו ממש. לא הבנתי מדוע זה כל כך חשוב לו. שיורידו אותו הקבצה, מה זה העסק שלו בכלל? בהזדמנות אחרת כשההנהלה חשבה לזרוק איזה תלמיד חלש מבית הספר, אני זוכר איך ישב בחדר המנהל עד ששכנע אותו לתת לו הזדמנות נוספת ("אני מבטיח לך, המנהל, רק עוד הזדמנות אחת... הוא ישתפר, אני בטוח... על אחריותי, אתה תראה שהוא יצליח בסוף..."). אם מישהו הציע איזו יוזמה לפעילות חברתית שלא כללה כל מיני ילדים 'פחות נחשבים' יאיר התנגד תמיד בתוקף ואמר לנו: "אנחנו כיתה אחת או לא כיתה אחת? איזה מין דבר זה שחלק מְשַתְפִים וחלק לא?' לא כל כך הבנו את ההתעקשות המוזרה שלו ואני בטוח שאם תלמיד אחר היה מתנהג כמותו כבר מזמן הוא היה מאבד את מעמדו ונדחה הצידה יחד עם כל הטיפוסים המסכנים והשוליים. אבל יאיר, הוא היה בעל עוצמה גדולה מִדַי מכדי שיהיה אפשר לדחות אותו או להתעלם מדבריו. אודה על האמת שבסתר ליבי הערכתי אותו על מה שהוא עושה, אבל מעולם לא הבנתי מה מניע אותו לעשות כך. אך מעבר לכל זה תמיד הייתה לי איזו תחושה פנימית לא מוסברת, שיש בו איזשהו דבר מוזר. למרות שכלפי חוץ היה נראה כנער שמח ועליז, היה משהו עצוב במבט שלו. לפעמים הוא היה שוקע בהרהורים, כשעל פניו ארשת מסתורית שכאילו מכסה על משהו שהוא מנסה להסתיר. הרגשתי שעל אף שהוא איתנו, בעצם הוא לא איתנו באמת. יש איזה סוד גדול שמפריד בינינו. במשך תקופה ארוכה רציתי לגשת אליו ולנסות להבין פעם אחת ולתמיד מה עומד מאחורי ההתנהגות המוזרה שלו. אך מעולם לא יצא לי לעשות את זה. השבוע זה קרה סוף סוף. ביום שני הכיתה שלנו יצאה לסיור לימודי במעבדות האוניברסיטה, במסגרת מגמת ביולוגיה. ידעתי שיאיר לא יחמיץ את הסיור הזה בשום אופן. שיעורי ביולוגיה היו החביבים עליו ביותר. הנושא של הטבע ומערכת החי עניין אותו מאוד, והוא היה צמא לכל דבר חדש בעניין. הדרך לאוניברסיטה הייתה אמורה לקחת כחצי שעה, ותכננתי לתפוס איתו שיחה אישית תוך כדי הליכה. הופתעתי מאוד כשהוא כלל לא הגיע באותו יום. למחרת בבוקר ניגשתי אליו בהפסקה שבין השיעור הראשון והשני, וניסיתי לפתוח בשיחה. "מה נשמע, יאיר? היית חולה אתמול?", שאלתי. "לא, אני מרגיש מצוין, תודה", ענה בחביבות, "למה אתה שואל?" "ראיתי שלא הגעת לסיור במעבדה אתמול. חשבתי שאתה מתעניין בדברים האלו...", ניסיתי למשוך אותו בדברים. "האמת היא שמאוד רציתי לבוא, אבל פשוט לא התאפשר לי" ענה בקצרה, ולא הסביר יותר. פתאום הייתה לי תחושה מוזרה שהוא מנסה להסתיר משהו. "למה לא יכולת? מה הבעיה?", התעקשתי. במשך שניות ארוכה השתררה שתיקה מעיקה, עד שחשבתי שאמרתי משהו לא בסדר. יאיר נע על מקומו בחוסר נוחות. נראה היה שהוא מתלבט בתוכו האם לומר לי איזה דבר. הוא הביט ימינה ושמאלה וכשראה שנותרנו רק שנינו לבדנו בכיתה פתח את פיו לענות. הוא דיבר בקול נמוך, ושיחרר מפיו את התשובה באיטיות כאילו כל מילה עולה לו במאמץ רב. "אתמול היה יום הזיכרון לאחי. עלינו כל המשפחה לקבר שלו". הוא השתהה לרגע, ואז הוסיף "קראו לו שי. הוא היה אחי התאום". עכשיו היה תורי לשתוק במבוכה. הדברים הפתיעו אותי מאוד. מעולם לא ידעתי שהיה ליאיר אח תאום. בוודאי שלא ידעתי שהוא נפטר. 'איך? למה? מתי?', השאלות התרוצצו במוחי. יאיר מעולם דיבר על משפחתו. פתאום שמתי לב לכך שאינני יודע דבר על חייו הפרטיים. "אתה מוכן לספר לי על זה?" שאלתי בזהירות, מקווה שאינני פולש לתחומו האישי ונוגע בנקודות רגישות מדי. מה שקרה בדקות הבאות הפתיע אותי מאוד. זה היה כאילו איזה סכר נפרץ, ומים שהיו עצורים זמן רב פורצים בסערה קדימה ושוטפים את כל הנקרה בדרכם. יאיר שלא היה דברן גדול, פתאום דיבר ודיבר, ושטח בפני את הסיפור המלא, את הסוד המסתורי שהסתיר כל השנים. וכך הוא סיפר: "זה קרה לפני ארבע שנים. שי ואני היינו אז בכיתה ז'. גרנו באותן שנים בעיר אחרת, ולמדנו בבית הספר המקומי. שי היה אומנם אחי התאום, אך הוא היה שונה ממני מאוד. הוא היה טיפוס 'רוחני' כזה, אחד שחי לו בעולם מִשֶלוֹ. הוא אהב לקרוא ספרים, היה כותב שירים והגיגים, ותמיד שקוע במחשבות ובדמיונות. הוא היה ילד עדין ורגיש ובעל לב זהב, ומעולם לא פגע באיש. כיוון שהיינו אחים, לא רצו להכניס אותנו לאותה כיתה, ושמו אותנו בכיתות המקבילות. אני הסתדרתי מצוין בכיתה שלי, והייתי מקובל בין הילדים. אך אצל שי המצב היה הפוך לגמרי. לרוע מזלו בכיתה שלו הייתה קבוצה של ילדים שמבחינה חברתית שלטו בכיתה ביד רמה. כל מי שלא היה מוצא חן בעיניהם - היה נדחה לשוליים. מי שניסה להתנגד להם היה עלול למצוא את עצמו מנודה מהחברה. שי, מבחינתם, היה טרף קל. טיפוס שונה קצת, שקל לרדת עליו ולצחוק על חשבונו. הם פשוט התעללו בו. לא שיתפו אותו בשום דבר, לעגו לו ולגלגו על כל דבר שעשה או אמר. הוא הפך להיות שק החבטות של הכיתה. ילדים אחרים פחדו להתחבר איתו כדי לא למצוא את עצמם במצב שלו. נוסף לזה, למרות שהיה אומנם ילד חכם, הצטיינות בלימודים לא הייתה בראש מעייניו. הוא העדיף להשקיע בקריאת ספרים וכתיבת שירים, על פני התכוננות של שעות לכל מבחן. התוצאה הייתה שציוניו בלימודים היו נמוכים, וגם המורים לא כל כך חיבבו אותו. אני, שעקבתי בצער אחרי כל זה מהצד, ניסיתי לעשות מה שיכולתי, אך מה כבר יכולתי לְשַנוֹת? חייו הפכו לגיהינום. הוא שנא ללכת לבית ספר. הוא היה ילד שתקן, וספג הכול אל תוכו בלי להתלונן. אפילו להורים לא סיפר דבר. הם גילו בעצמם חלק מן הסיפור, רק כשחזר יום אחד מבית הספר כשפניו חבולות לאחר שכמה תלמידים היכו אותו. הם ניסו להתערב ולדבר עם המנהל שיעשה משהו בעניין, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. כששום דבר לא עזר הם דרשו להעביר אותו לכיתה שלי. המנהל סירב. "לא שמים שני אחים בכיתה אחת. זה עלול לגרום לבעיות חברתיות ולימודיות", הוא התעקש. ואני ראיתי לנגד עיני איך אחי האהוב הולך ודועך. כבודו העצמי מושפל עד עפר וכל אישיותו נרמסת על ידי כמה ילדים אכזריים, שיכול להיות שבעצמם לא היו מודעים למשמעות של מה שהם עושים". יאיר עצר לרגע את סיפורו ונשם נשימה עמוקה, כאילו מנסה לאסוף כוחות בשביל המילים הבאות. הוא עצם את עיניו מנסה להתרכז, ואגלי זיעה בצבצו על מצחו. פניו היו מיוסרות כאילו הדברים קורים ממש עכשיו. לאחר כמה שניות של שקט, המשיך בסיפורו: "בסוף השנה השכבה יצאה לטיול במדבר יהודה. באותו בוקר כשהתארגנו ליציאה מהבית שי פנה אל אימא שלנו ואמר לה שהוא לא רוצה לצאת לטיול. אימא ניסתה לעודד אותו: "למה לא, חמוד? אני בטוחה שתהנה שם. אתה הרי כל כך אוהב לטייל בטבע". אני הבנתי לליבו. כשאין לימודים ושיעורים, יש לתלמידים האחרים יותר פנאי להקניט אותו ולהציק לו. שי ניסה להתעקש עוד קצת, אך לבסוף נכנע ויצאנו שנינו לטיול. אני הלכתי עם הכיתה שלי שצעדה קדימה, והוא עם הכיתה שלו מאחור. שי צעד בסוף הטור, משתדל להתרחק מהילדים האחרים ולהתייחד עם מחשבותיו. הוא אהב מאוד את הטבע. הנוף והיופי שסביבו תמיד עוררו אצלו השראה שסייעה לו בכתיבת השירים שלו. הוא לקח איתו את המחברת שלו. המחברת האישית, שם היה כותב את כל סודותיו הכמוסים, הגיגיו והשירים שחיבר. הטיול התנהל לו לאיטו וקבוצת הילדים השתרכה על פני מרחק גדול, כשמדי פעם עוצרים למנוחה ולצמצום פערים. זה קרה באחת העצירות, כאשר, כמו תמיד, שי הגיע אחרון. רוב הכיתה הייתה מכונסת במעגל סביב המדריך שאמר כמה דברי הסבר על מה שרואים מסביב. שי הגיע לאיטו והצטרף בשקט אל המעגל. אחד הילדים לא היה יכול להתאפק וזרק לעברו: "שוב העצלן הזה מגיע בסוף... תיזהר שלא תרחף יותר מדי, שי. שלא תיפול בטעות מאיזה צוק". כל הילדים פרצו בצחוק. שי שליבו ספג עוד חץ מורעל, נשך את שפתיו, השפיל את ראשו ולא אמר דבר. הוא התיישב על איזו אבן בצד, שלף את מחברתו מהתיק, וניסה להתרכז במה שכתוב לפניו. אני לא הייתי נוכח באותו אירוע כיוון שהכיתה שלי צעדה כמה מאות מטרים קדימה. את כל מה שהתרחש שמעתי אחר כך מאחד התלמידים שהיו שם". יאיר עצר לרגע בשטף דיבורו. עיניו היו רטובות. דמעה רותחת חצתה את פניו והמליחה את שפתיו שהיו יבשות ורועדות. אגרופיו היו קמוצים ומצחו היה חרוש קמטים. ניכר היה שסערה מתחוללת בקרבו. דקה של דומייה חלפה לפני שהמשיך בסיפורו: "בועז, מי שהיה נחשב ל'מלך הכיתה', טיפוס קשה ושחצן, שהיה אחד מראשי המתעללים באחי, ניגש אל שי וחטף מידיו את המחברת. הוא נעמד על גבי איזה סלע, ואמר בקול מתקתק: "נו, אז מה יש לנו כאן?..." כל העיניים הופנו אליו, נהנות מההצגה שמתחוללת לפניהם חינם אין כסף. שי ניסה לקחת מידו את המחברת, אך בועז היה חזק ממנו. הוא פתח את המחברת ואמר: "מעניין מאוד. אני רואה שנהיית לנו משורר, אה?" שי התחנן לפניו: "בבקשה, תחזיר לי המחברת שלי. כתובים שם דברים אישיים". אך בועז התעלם מתחינותיו. הוא התחיל לקרוא כמה שורות מהכתוב שם, כשכל הילדים מגחכים, ושי עומד שם חסר אונים כשכולו חיוור ורועד. המורָה והמדריך צפו במחזה מן הצד ולא עשו דבר. כעבור כמה שניות של התעללות אכזרית כנראה שנמאס לבועז, והוא זרק את המחברת אל האדמה. שי התנפל עליה כעל אוצר יקר ואימץ אותה אל חזהו, כשדמעותיו מכתימות את שמו שהיה רשום על הכריכה בכתב ידו העדין. המדריך הכריז בקול: "קדימה תלמידים, ממשיכים הלאה במסלול", וכולם לקחו את תיקיהם והחלו בצעידה זריזה קדימה. כולם חוץ מאחד. כעבור דקה אחת בלבד נשמעה צרחה שפילחה את האוויר. זו הייתה המורה צילה שהלכה בסוף טור התלמידים. הקול שלה הגיע עד לכיתה שלי שצעדה במרחק של כמה מאות מטרים קדימה. "תזעיקו חובש, מהר, הוא נפל". עשרות תלמידים פנו לאחור והחלו לרוץ למקום האירוע. לצידו של השביל השתרע לו מדרון תלול שבקצהו פעורה תהום עמוקה. גם אני רצתי לשם כמו כולם. כיוון שהלכתי בתחילת המסלול הגעתי חזרה רק בין האחרונים. כשרק התקרבתי המדריך ניגש אלי ולפת אותי בשתי ידיו הגדולות: "עצור, יאיר, אל תסתכל למטה". לא הבנתי למה הוא עצר דווקא אותי. עברו כמה שניות עד שההכרה האיומה החלה לחדור למוחי – זה היה שי שנפל... נכנסתי להיסטריה. התחלתי להשתולל ובקושי רב הצליחו להרגיע אותי. ברקע קלטו אוזניי את קולה של המורָה צילה, נסערת אף היא 'אני לא מבינה. הוא הלך לידי בצד השביל. לרגע אחד סובבתי את ראשי והוא כבר לא היה שם. כנראה סטה מהשביל בטעות והחליק למטה...'. לכוחות החילוץ וההצלה שהגיעו למקום כעבור חצי שעה לא נותר הרבה מה לעשות. אי אפשר להישאר חי מנפילה כזו..." יאיר עצר בסיפורו, הוציא מטפחת מכיסו ומחה את פניו שהיו רטובות מזיעה ומדמעות. למרות הקושי לספר ולהיזכר בדברים נדמה היה שהוקל לו במקצת. כאילו אבן כבדה הוסרה מעל ליבו. "למחרת התקיימה ההלוויה ולאחריה השִבעה. אנשים רבים באו לנחם את ההורים על האסון הנורא. לאבד ילד קטן, עדיין לא בן שלוש עשרה, זה דבר בלתי נתפס ממש. כעבור שלושה ימים המנהל והמורָה ישבו בסלון שלנו, כשמסביבם כמה מתלמידי הכיתה, ביניהם גם בועז ואחרים, מאלו שהציקו לאחי. "אין מילים בפי", אמר המנהל, "הוא היה ילד כל כך טוב. כמה חבל, למות פתאום בתאונה כזו. זה רק מלמד אותנו עד כמה חשוב להקפיד על תקנות הבטיחות בטיולים. זה ממש פיקוח נפש". אני ישבתי שם בצד. הרגשתי שאני עומד להתפוצץ. הלב שלי היה מלא על גדותיו. קמתי ממקומי ונעמדתי במרכז הסלון. כל העיניים הופנו אלי. "זו לא הייתה תאונה, אדוני המנהל", לא יכולתי להבליג יותר, "זו הייתה התאבדות, או אולי יותר נכון לומר רצח..." שקט מקפיא השתרר בחדר. כמה מן הילדים היושבים שם התכווצו במקומם. אבא עצר אותי מייד "תפסיק, יאיר. מה עובר עליך?" אימא התנצלה לפני הנוכחים "זה קשה לו מאוד, אתם מבינים. שי הוא אחיו התאום. הם היו מאוד קשורים" "אסתי, קחי אותו בבקשה לחדר", היא ביקשה מאחותי הגדולה". יאיר קם ממקום מושבו וניגש באיטיות אל החלון. בפתאומיות הסתובב אלי ופניו בוערות. קולו היה שבור: "שיגידו מה שיגידו. אני יודע. זו לא הייתה תאונה! השביל היה מספיק רחב, ושי ידע לשים לב לדרך. הוא לא החליק בטעות. הוא פשוט רצה לעצור את ההשפלה הזו, אתה מבין? כמה כבר ילד קטן יכול לספוג? ילדים חסרי רגישות שפכו את דמו ורמסו את כבודו עד עפר. הצוקים רק סיימו את מה שהם התחילו..." הצלצול לתחילת השיעור השני קטע את הדברים. תלמידים אחדים החלו להיכנס חזרה לכיתה. יאיר התקרב אלי וסיים את סיפורו בזריזות. "לא רציתי לחזור עוד לבית הספר הזה. שנאתי את התלמידים. שנאתי את המורים. שנאתי את המנהל. לא יכולתי להסתכל להם בעיניים. שמחתי כל כך שכעבור כמה חודשים המשפחה נאלצה לעבור מקום מגורים כיוון שאבי החליף מקום עבודה, ואז עברתי לבית הספר הזה". הכיתה כבר החלה להתמלא והשיעור עמד להתחיל. יאיר פנה לעבר מקומו וחתם את דבריו בשאלה: "רצית לשאול משהו נוסף?" נזכרתי בסיבת השיחה שלנו. שתקתי. עכשיו הכול מובן. _______________________ לכל הקוראים! הסיפור הזה מבוסס על מקרה מן החיים שאני מכיר אישית. שיניתי בכוונה פרטים מסוימים כדי למנוע זיהוי. הדברים נגעו לליבי ועוררו למחשבה בנוגע לכל מיני דברים, ואני מקווה שגם לכם. דבר אחד חשוב לומר: יש להסתייג מצורת התמודדות כמו שתוארה בסוף הסיפור. הדרך להתמודד עם קשיים איננה על ידי בריחה שכזו. ולא מאבדים חיים שלמים בגלל רגעים של קושי. צריך למצוא את הכוחות להתגבר, לבקש עזרה, ולהמשיך הלאה. שלכם תמיד יוני, חברים מקשיבים |
איזה סיפור חזק...! זה מקומםם אותי ומעצבן אותי יחס של כאלה ילדים לפחות חזקים אפילו אתה לא רוצה להתחבר אליי אל תרד עליי למה לרדת לחיים של מישו אחר בגלל שהוא שונה ואחר ממך?! זה פשוט מגעילל כואב ועצוב לי שקוראים כאלה מקרים שאנשים מתאבדים בגלל אחרים אל תשימו עליהם הם שסתאפ תינוקות מגדולים ולא בוגרים אוף! ה' ישמור...(את כל הפסיכולוגיה שיש לי על הנשוא ויש לי המוון על הנושא אני יחסוך לכם...)
בס"ד
אני מסכימה איתך שצריך כמה שפחות להכנס לאתרים אלו מלחתחילה אבל מפה ועד להעיף מדריכה בגלל עניין פעוט שכזה?! נראלי שזה דיי אנידיוידואלי...אצל כל אחד החשיבות של דברים כאלה שונה...אצלך זה ממש נקרא ל"עבור" על התורה...בעוד שאצל אחרים זה לא כזה נורא..
אז לא נראלי שזה בסדר לומר דבר כל כך בוטה כמו "להוציא אותו מהתנועה ומהדרכה"...-זה הגזמה...(אבל שוב כמובן שזה משתנה מאדם לאדם..)
שנזכה כולנו לחזק את ידיי אנשי התורה!
בצלב"א
אפרת
אבל ממש לאאא!!!!!!!!
מה יותר חשוב? רעיון לקיר???????????????
בס"ד.
[ואגב, אני מכירה. אבל אל תמשיכי את זה פה]
לכבוד עינת זילברשטיין,
רכזת ההדרכה,
השלום והברכה.
לכבוד חודש הארגון האחרון יצאה חוברת הדרכה בנושא החודש ("את אחי אנוכי מבקש").
בתור מדריך לשעבר רציתי לשבח את העוסקים במלאכה על הוצאת החוברת המעולה הזאת שתורמת רבות הן להבנת והפנמת הנושא והן להכנת פעולות איכותיות יותר.
למרות זאת, ואולי בשל זאת, רצינו, אני ומדריכים אחרים, להעיר את תשומת לבכם לנושא שכנראה נשמט מעיניכם.
לצערנו, התפרסמו בחוברת ציטוטים מאתר השמאלני Ynet שבבעלות ידיעות אחרונות וכן מ"הארץ" (יותר מדויק, מעיתון 'דה-מרקר' מקובצת הארץ).
ציטוטים ממקומות כאלה אינם מתאימים לחוברת הדרכה של תנועת אריאל בפרט ושל תנועה דתית בכלל, במיוחד כזאת שפעם יצאה בקריאה נגד כניסה לאתרים כאלה.
דברים כאלה נותנים לגיטימציה ועידוד לכניסה לאתרים כאלה, מה שמחזק אותם, וכבר דיבר על הנושא הרב זלמן ברוך מלמד בשו"ת באתר "ישיבה": http://www.yeshiva.org.il/ask/?id=39271
רצ"ב קישור לדיון בנושא בפורום "תורת חיים בעוז":
Forum/Forum.aspx/t58464
בברכה, בצלב"א ובמצ"א,
ישי ויזנר,
מדריך לשעבר בסניף פג"ז.
בס"ד
לישי ולכל המתעוררים והמעוררים,
תודה רבה על המייל החשוב ששלחת.
אני מעריכה את תשומת לבכם ואת בקשת האמת, גם במה שקשור לחוברת ההדרכה התנועתית.
אני מבקשת להוסיף הערכה על פנייתך המכובדת והמנוסחת היטב.
לשאלתך,
דבריך צודקים, ואף התלבטנו בהם בעצמנו בטרם הוצאנו את החוברת לדפוס. יותר ממה שכתבת בעצמך התלבטנו, האם נכון להביא תכנים הקשורים בגדולי ישראל מתוך אתרים לא תורניים, ואולם, מכיון שהזמן דחק, ולא מצאנו מקור אחר שמסכם בקצרה את הדברים הרלוונטיים, השתמשנו בהם.
ואז עלתה השאלה - האם מחובתנו "להביא דברים בשם אמרם", או שמא עלינו להשמיט את ציון המובאה, כדי שלא לגרום לתקלה.
במחשבה נוספת, אני מניחה שיש בעיה בשימוש בתכנים ובהצגתם כפי שהבאנו אותם, למרות כוונותינו הטהורות, ובטוחה שהערתך תשמש ערך מוסף לשיקול הדעת בפעמים הבאות.
נמשיך ונבקש רק אמת, טוב וישר,
בציפייה לבניין אריאל,
עינת שטרן.
מעריכה אותך וגם את המכתב תשובה.. עכשו הדברים דיי מובנים..
והצחיק אותי שכתבת לכבוד עינת זילברשטיין והיא ענתה עינת שטרן.. [היא התחתנה- אם שכחת/לא ידעת..]
בס"ד.
* כן, כן אני זוכר שהייתי קטן...
* עלה קטן.
בעז"ה
יש לי גם ניצנים וגם מעלות. אז בחרתי את העניים כי יותר קל להעביר את זה.
בס"ד
בסדר, גם שקטים יוצאים יפה. מי קבע שתמיד חייבים קצביים?
[בקיצור, את אמורה לעודד אותי שגם שקט זה טוב, לא מצאנו אחר...]
כי יש את ה"זה השיר של סבא שר אתמול לאבא.."
זה היחיד הקשור.. 
בס"ד
וזה שיא החמוווווווווווד!!!
צדיקים שלי!!
שמעו, קרה אצלנו בסניף בפתיחת חודש אירגון שהדלקנו כתובת אש וחניכה
מדביר נשרפה בפרצוף!!! חיפפנו איפשהו, ולא נזהרנו עם הכללים הבטיחותיים.
אז בבקשה, במיוחד בחודש הזה שיש המון אפשרויות לאסונות לא עלינו, שמרו על עצמכם...!
שלא תצטערו חס וחלילה אח"כ.....
"ונשמרתם מאד לנפשותיכם" לא נאמר סתם....
תהנו!!
~אחת שאכפת לה~
בס"ד
אצלנו זה ברור בסניף שהיחידים שנוגעים בכל דבר שקשו לכתובת אש זה מי שמכין אותה!!...
באמת תזהרו אנשים!..
בשורות טובות!
אפרת
שבט דביר היה אחראי על הכתובת אש... זה לא סתם חניכה שהתעסקה עם האש...
בקיצור, צריך ממש זהירות... אפילו אם זה מדריכות או חב"ב...
???
מאיזה סניף היא??
הי התחיל חודש ארגון למי שלא שם לב.....
אז יאלה מה אתם עושים פה לכו לסניף.... לא הלכתם עדיין????.....
חודש אירגון מתחיל רק בתולדות!!!![]()
(או לפחות לפאת"ח!!!!!)
בס"ד.
כמובן שקשורה לעזרה הדדית...


פגזניקית גאה!בס"ד
נשמח לשמוע פרטים...=)
יש לנו פתיחחה היוום!! מה שכולם חיכו לו כל השנה!! הגיייעעע יוואוו
בתוכנית:
6:30 מדריכים בוגרים מגיעים מארגנים הכול
7:00 חניכים מתחילים להגיע..
7:30 תחילת מפקד אש עם כתובת אש וכו'..
8:30 הרקדה מטטטוווררררפפפתתתתתתתתת
לומרות שיש לי שיא החששות על ההרקדה אבל בעז"ה יהיה טוב!

בס"ד
סיכות ראש, שרשום עליהם "חודש אירגון ה'תשס"ט- לא יוצא לי מהראש!"
(איך אני מתה על כל ה"ללבוש את זה כל החודש"... שנ"ש אני ועוד מישי משבט מעלות ניצחנו... =)...)
הי, שינו את התגובות! איזה מגניב!
>>>>>>>> אשוברת גלים
תפוזה 1
חח...בס"ד
חשבנו שתגיעו לאיזה 50-60 חניכים...
מבאס....
בס"ד
צמיד כתום, שכתוב עליו אני בסניף יום כן יום לא, היום כן,ואז היה ת'סמל של אריאל, וכתוב צמיד ברמב"ש...
שיר שקשור לנושא הכללי של החודש
שיר שאפשר לעשות איתו ריקוד סניפי בבקשה אני חייבת!!!!!!!!!!
אז ... בנ"ע נווה יעקב ישמח לשמוע ממך
המודעה מנוסחת בלשון זכר אך מיועדת לבנים ולבנות כאחד
פגזניקית גאה!יש לכם מותק של מנהלת פה!!!
תעריכו!!!


]
פגזניקית גאה!
ענת=)
רגשת אותי קשות!



את אחי אנוכי מבקש? זה נורא ארוךך!!!

שירה =)
]
ב"ה, יצא טל שמים חשוון (61) והועלה לאתר של אריאל חב"ב www.ariel.wip.co.il
מי שאינו גולש דרך דפדפן אקספלורר והאתר עושה לו בעיות (בטיפול) - הערב יישלחו הט"שים בתפוצת האימייל.
העלונים יצאו מהדפוס מחרתיים.
יומוצלח לכולם.
ענת=)בס"ד
קצת דחוף, תנסו לחשוב על משו.
אם אפשר- שלא יצרוך יותר מידי הכנה... תודה.
כיתה ה'.
ה' הוא המלך!!!
בקובץ המצורף בצאת... 
-לכה דודי בביצוע "החברה"
ב"הצלחות בכל מעשה יידיך!!!!!!!!
חודש טוב ומבורך וחנוכה שמח!! 


היה פשוט מ-ד-ה-י-ם-!
תלחצו
ותראו את הריקוד הכי טוב שאי פעם נוצר...!נ.ב- אולי לא כ"כ רואים טוב אבל הוא בהחלט שווה צפיה!!!
]
פגזניקית גאה!
