איך אפשר להעריך באמת?בנות רבות עלי

אני רואה שיש המון אנשים, שמשקיעים באמת מכל הלב בעזרה לאחרים.

והם באמת חמודים והכל , ואני כל פעם מתפעל מהם מחדש.. על ההקרבה, על הרצון. הם לוקחים את זה נטו כפרויקט חיים. אני לא מדבר על סתם עזרה רגילה.

 

אבל כשאני מתחיל להתעמק בזה, אני חושב לעצמי שבכל אחת מהפעולות שהוא בוחר לעשות, זה ממלא אצלו איזה מקום חסר.

ואז כביכול כל ההשקעה שלו משתקפת לי אחרת. כאילו, תמיד זה ימלא לו גם משהו, אז זה לא נטו "טהור" . ומצד שני- הוא יכול לבחור שלא להשקיע את הזמן ואת הכוח שלו,

ועדין.. 

 

כנראה ש.. זה בעצם ההבדל בין בני אדם לה' ..

סתם מחשבות שלי שהעלתי על הכתב.. כנראה שיש לי נפש ציורית היום..

ראש הישיבה שלי נהג לומרפשוט אני..

אם כולם יהיו אגואיסטים גדולים - העולם שלנו יהיה מושלם. כי האידאליסט הטוב ביותר הוא בעצם אגואיסט.

 

אם אדם ירצה להיות עשיר גדול, הוא יצטרך לעבוד קשה בשביל לשפר את העולם ולהמציא משהו חדש שיעזור להרבה אנשים.

אם אדם ירצה שכולם יאהבו אותו, הוא יצטרך להיות נחמד ולעזור ולתת.

וכו' וכו'.

 

ולשאלתך - זה נכון שכאשר אני עושה מעשה טוב, זה גורם לי להרגשה טובה (ואולי זאת הסיבה שעשיתי את זה).

אבל עצם זה שבשביל להרגיש טוב אני מרגיש צורך לעזור לאחרים ולא למשל לראות סרט בזמן הזה - זה מה שמעיד עלי שאני אדם טוב.

אבל..בנות רבות עלי

אולי הסיפא שלך לא מדויקת? בהתחלה זה היה נשמע לי מאוד הגיוני..

אבל אולי לאותו אדם, שמרבה לעזור לאחרים, 

יש צורך שידעו שהוא אחד שעוזר, סוג של קבלת כבוד כזה, והערכה.. מה שהוא לא יוכל לקבל ממצב אחר של הנאה סתמית. 

 

ואהבתי את עניין האגואיזם..

אני חושב שיש גם אנשים כאלה כמו שאתה מתארפשוט אני..

אבל קל לראות אותם ולזהות אותם:

 

מי שעושה רק בשביל לקבל כבוד והערכה, ולא בשביל עצם הנתינה - ינסה תמיד להיות בפרונט, ידאג לספר לכולם על מה שהוא עושה, לא יעזור כאשר לא נלווה לזה פרסום ואהדה וכו'.

 

למשל מי שמתנדב בלארוז משלוחי אוכל ביום חמישי, רק בשביל לפגוש בנות ולהתחיל איתן - יהיה קל לראות שהוא מתעסק יותר בהן מאשר במשלוחים, וכאשר יבקשו ממנו לתת יד באיזה מחסן שבו אין בנות, הוא יביע התנגדות ויתמרמר.

לא מבינה את זה*מישהי

לבני אדם הרצון הכי פנימי ועמוק הוא לעשות טוב.

זה לא אגואיסטיות. הנשמה רוצה להדמות לה' ורק לעשות טוב בלי שום קשר לתמורה

את מזכירה לי את הפעולות בבני עקיבאפשוט אני..

"אל תגיד אני אהיה נהג אוטובוס כי בזה אני רוצה להתפרנס, תגיד שתהיה נהג אוטובוס כי עם ישראל זקוק לנהגים טובים ומיומנים".

 

ובכן, זה יפה לבני עקיבא, במציאות זה פחות עובד כך.

 

יש אנשים מאוד מאוד עשירים שלא קמו בבוקר ואמרו "איך אני אתרום היום לעולם" אלא אמרו "איך אני יכול להתעשר", ודרך הרצון שלהם להתעשר הם שיפרו את העולם וקידמו אותו.

קודם כל את צודקת*מישהי

ברור שרוב העולם פועל מרצונות הרבה פחות עמוקים

ברור שגם שה ממש מקדם את העולם

ובכל זאת, גם כשמישהו מפתח משהו בשביל איזשהו אינטרס שלו, זה לא מנוגד לטבע הבסיסי הטוב שלו אלא סיבה חיצונית יותר לאותו מעשה.

לדוגמה אם יש לך חתונה ואין לך כח ללכת, ברור שזה שיהיה שם אוכל גורם לך ליותר חשק לבוא. זה לא אומר שאין בך רצון עמוק לקיים מצווה ולשמח חתן וכלה, אלא הרצון הזה לא התגלה במציאות והחשק לאוכל גרם לזה לצאת את הפועל.

מבינה אותי? מסכימה?

 אני לא בטוחה שהבנתי את עצמי וממש פתוחה לשנות את דעתי אם תשכנעי אותי

קודם כל זה גבר. גברתי הנאווה.כבוד הרב המקדש

@פשוט אני..  הוא גבר כבר לפחות 35 להערכתי , ולא נראלי שהוא להוט לוותר על התואר 🤩🤩

 

 

סליחה...*מישהי
שום סליחה.כבוד הרב המקדש
35 שנים?!פשוט אני..

פוי עליך, הזקנת אותי🤷🏼

מזה? איך כבודו מדבר?כבוד הרב המקדש

לך שטוף את פיך במי סודה מהולים ברום ואז אשקול להגיב לך. וכבר נאמר בפסוק הידוע-

נצור מקלדתך מרע ודבריך מדבר מרמה .. 

ממ.. 🤔

 

עיין שם.

לא שותה סודה, כאמור אני לא כזה זקןפשוט אני..
למה לא לראות את היופי שבעולם, ללא קשר לגיל נערי?כבוד הרב המקדש

אני הוסמכתי לרבנות בגיל 20 וכעת אני בן 33 ועדין מרגיש בחיתולים...

וזה לא בגלל שאשתי הפקידה אותי לחתל את הילדים. למעשה אני די שמח על תיקון העוונות הכרוך בכך.

 

 

 

 

 

יש אפשרות לראות את זה ככהשדמות בחולות

אבל אם נחפש אצל כל אדם, תראה שיש ל=בו משהו שמניע אותו.

וזה לשני הצדדים- לעשיית הטוב ולעשיית הרע.

אנשים שמקדישים מזמנם לעשיית טוב, אלה אנשים ש:

1) זו נטיית הלב שלהם בצורה מולדת. הם נולדו עם רגישות גבוהה לראיית צורך הזולת.

2) אנשים שעברו משהו בחיים שלהם וראו כמה כל עזרה חשובה.

3) אנשים שבחרו לידבוק במידותיו של הקב"ה.

 

ויש את רודפי הכבוד, שקלונם מתגלה בצורה כזו או אחרת... 

..הרמוניה

הייתה לי פעם שאלה דומה. אני זוכרת שישבתי ותהיתי לעצמי: אם אני נזהרת לא לפגוע במישהי בגלל שאני לא רוצה להכתים את הנשמה שלי ובגלל העולם הבא וכל זה... אז אני בעצם אנוכית. נכון שזה אינטרס רוחני אבל זה לא מסתדר לי. וזה באמת הטריד אותי מה זה טוב אמיתי? ואז קרה לי נס. היה שם פתק ממו מקופל שזרוק שם כבר כמה זמן, ופתאום באותו רגע ששאלתי את עצמי תשאלה התחשק לי לפתוח אותו. אני מרימה ופותחת את הקיפול ורואה שכתוב שם:

 

"אוהבי ה' שינאו רע"-

 .not me ה' care about 

.ppl who love Hashem hate bad, so ppl who love Hashem love good 

.just want good in the world, not about me doing good

 

חשבתי על זה וזה ענה לי תשובה מדוייקת. הרגשתי כאילו השם מדבר איתי וזו הרגשה הכי מתוקה בעולם. 

וואו איזה השגחה פרטיתתפוחית 1

באמת מרגש

ואי מדהים!! תודה ששיתפת. אין על המצבים האלה.בנות רבות עלי

יש לי גם סיפור דומה .. בעצם כמה . 

אבל אני מעדיף לשתוק מכמה סיבות חח

אהה סבבה...(: אבל זה ענה לך קצת?הרמוניה
חחח ניסיתי להבין משהו..בנות רבות עלי

קראתי את התגובה שלך ואני כזה .. "ענה לי על מה?.."

בודק את ההודעה שאליה הגבתי לך, עדין לא מבין...

 

ואז אומר לעצמי, אה רגע, נראלי שאני פתחתי את השרשור..

חחחח... 

 

אממ אם זה ענה לי? אין לי ספק שזו אמירה מאוד ברורה משמיים, קשה להתווכח עם זה .

אני אחד שמאמין מאוד ברמזים כאלה אז לחלוטין כן 🙂

🤦‍♀️😂הרמוניהאחרונה

התכוונתי שזה שאלה דומה, והתשובה שקיבלתי אולי יכולה לענות גם על השאלה שלך

למה הקב"ה ברא לך תחושת רעב?פתית שלג

או תחושת עייפות? או מיניות? ויצר הרע?

כל אלה ועוד וגם הרצון לעשות חסד הם כלים כדי שהעולם יוכל לתפקד ולהתקדם.

 

ומפה אפשר להגביה את הרצון הזה. 

לאכול ולישון בשביל כח לעבודת ה', להשתמש ביצר הרע כדי לבנות בתים, לעשות חסד וללמוד תורה כדי לעשות את ציווי המלך.

 

ואפשר להגביה עוד עד שכל מעשיך הגשמיים והרוחניים יהיו לייחד קוב"ה ושכינתיה מאהבת הבורא ויראתו.

 

רבי נחמן בר שמואל בר נחמן בשם רב שמואל בר נחמן אמר הנה טוב מאד זה יצר טוב והנה טוב מאד זה יצר רע, וכי יצר הרע טוב מאד, אתמהא, אלא שאלולי יצר הרע לא בנה אדם בית ולא נשא אשה, ולא הוליד ולא נשא ונתן, וכן שלמה אומר (קהלת ד) כי היא קנאת איש מרעהו. (בראשית רבה ט ז)

 

"אמרי [אמרו] אז: הואיל ועת רצון הוא ניבעי רחמי איצרא [נבקש רחמים שניפטר גם מיצר] העבירה, יצר המין, בעו רחמי, אימסר בידייהו [בקשו רחמים ונמסר בידם].

חבשוהו תלתא יומי [כלאו אותו, את היצר הרע הזה, שלושה ימים], איבעו ביעתא [הוצרכו לביצה טריה] בת יומא [יום] לחולה, ולא אשכחו [מצאו], שבטל יצר המין מן העולם ולא נוצרו עוד ביצים. אמרו: היכי נעביד [כיצד נעשה]? אם ניבעי פלגא [נבקש רק חצי] שיבטל חצי כוחו, יודעים אנו כי פלגא מרקיעא לא יהבי [מחצית דבר מן השמים אין נותנים]. מה עשו? כחלינהו לעיניה [עוורו את עיניו] של יצר רע זה, אהני ביה דלא איגרי איניש בקרובתיה [הועיל הדבר בו, ביצר ששוב אין אדם מתגרה כל כך בקרובותיו] האסורות לו." (סנהדרין סד עם שטיינזלץ)

 

זה לא קשור כיהפי

גם שאתה בוחר לתת לאחר אתה נותן לעצמך ,אבל הרצון של הנתינה תמיד שם .. וזה שאדם קם והוא פעיל ולא פסיבי, זה בסוף ה' יתן לך , כי אתה נותן לו(עני) כי פתח את ידו .. שזה ממש יד ה'..

ובעומק כל מה שאנחנו נותנים זה מה' הכסף.. ואפילו הכישרון שלנו זה ממנו.

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויקאחרונה
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
לאפצלשי"תאחרונה
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה

אולי יעניין אותך