על פי ההסדר שהגה שר התמ"ת על כל מוצר יוטבע מקום ייצורו בטרם יגיע לאירופה, זאת על מנת שיוכלו האירופים להחרים רק את תוצרת יש"ע וייפטרו את תוצרת שאר חבלי הארץ ממכס.

במשרד התמ"ת מציינים כי ההסדר אליו הגיע השר אולמרט עם האיחוד האירופי זכה לתמיכתו של ראש הממשלה שרון. "מטרת ההסדר הינה לשחרר את היצוא הישראלי לאירופה, המיוצר בתוך הקו הירוק מהאיום בהטלת המכסים ואי הודאות המסחרית אשר פגעה קשות בעסקי יצואנים אלו", אומרים במשרד התמ"ת.

אולמרט עצמו אומר כי "היצוא מהשטחים", כהגדרתו, "החדיר לאקלים הסחר בין הצדדים אי ודאות ליצוא לאירופה".
(ש)